תיקון מערכת סולארית בשוהם

גרים בבניין משותף? לא מקבלים מספיק מים חמים בזמן המקלחת? יכול להיות שיש לכם תקלה ואתם צריכים הזמנת תיקון מערכת סולארית בשוהם. מכיוון שמדובר במערכת קצת שונה ממערכת הדוד הרגילה בבתים פרטיים, במאמר זה נספר לכם איך היא עובדת ואילו תקלות עשויות להתרחש בה.

 

מערכת סולארית בבניינים משותפים – איך היא פועלת?

אז איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? מערכת כזו למעשה מחולקת לשני חלקים. החלק הראשון נמצא אצל כל דייר ודייר בבניין בדרך כלל במסתור הכביסה. שם תמצאו מכלי דוד המכילים מים.

במכלים האלו מורכבת מערכת צינורות שמחוברת לחלק השני של המערכת שהוא למעשה החלק שמשותף לכלל הדיירים בבניין. בתוך המכל יש צינורות הבנויים בצורה ספיראלית והם מקבלים מים חמים מהמערכת החיצונית. כאשר המים בתוך צינורות הספירלה חמים, הם מחממים את המים שבמכל.

>> המשיכו לקרוא על המערכת כאן

 

איך מתחממים המים בצינורות הספיראליים?

המים בצינורות הספיראליים מגיעים חמים ממערכת הצינורות המשותפים המחוברים אל קולטים רבים שנמצאים על גג הבניין.

הקולטים קולטים את קרני השמש והופכים אותם לאנרגיית חום על פי חוק שימור האנרגיה. החום של הקרניים מחמם את המים בצינורות שבקולטים ואלו עוברים ישירות לצינורות המשותפים ומשם לצינורות הספיראליים.

בחורף, כאשר אין שמש, מערכת זו לא עובדת ויש בה מים קרים. את המים בדוד יחממו הדיירים על ידי מערכת החשמל.

בקיץ יהיו תקלות המאפיינות דודי שמש והן יצריכו תיקון מערכת סולארית באלעד על ידי איש מערכות סולאריות. ובחורף יהיו תקלות הקשורות בעיקר לרכיבים חשמליים והם יצריכו תיקון של חשמלאי דודים מוסמך.

 

תיקון מערכת סולארית בשוהם – התקלות הנפוצות

בקיץ, מגוון התקלות קשורות בעיקר במעבר של קרני השמש אל הקולטים וחימום המים באמצעותם. כאשר קיימת בעיה כלשהי בקולטים, התהליך מפסיק להתבצע כראוי והדוד לא מחמם.

 

קולטים מלוכלכים

אחת הבעיות שקיימות בקולטים הם לכלוך, אבק ואבנית שחוסמים את הזכוכית ולא מאפשרים קליטה טובה של קרני שמש. במצב כזה תחוו תקלה ותחשבו כי דוד השמש לא מחמם את המים.

לא כולם מכירים את התקלה הזו ולכן לא כולם יודעים כי יש לבצע תחזוקת ניקיון אחת לשנה על ידי איש מקצוע. כאשר זה מתבצע באופן קבוע, אין סיבה להגיע לתקלה הזו.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה שקיימת בדודי שמש היא תקלה שבה הקולטים שבורים בחלק העליון ופעולתם לא מתקיימת כמו שצריך. במצב כזה, לא יקלטו קרני שמש ולא יתבצע תהליך של חימום המים.

אם אתם חווים מצב שבו אין מים חמים במערכת הסולארית המרכזית, יכול להיות שזו הבעיה.

 

אילו תקלות קיימות במערכת הדוד החשמלית בחורף?

בחורף אנשים מחממים את המים באמצעות מערכת החשמל שמחוברת לגוף החימום בכל מכל מים של כל דירה. יש תקלות שמאפיינות את דוד החשמל והן גורמות למצבים שבהם דוד החשמל אינו מחמם את המים.

 

גוף חימום שנשרף

זהו מצב שעשוי להתרחש כאשר על גוף החימום קיימת אבנית. גוף החימום יעבוד קשה לחמם את המים, עד שלבסוף הוא פשוט יישרף ויפסיק את פעולתו. זהו מצב שבו חשוב להתקשר לטכנאי דודים מוסמך לצורך החלפת גוף החימום.

 

קצר חשמלי

עוד מצב שיכול להיות בדודי חשמל הוא קצר חשמלי. זהו מצב שעשוי להתרחש כאשרר קיימת נזילה שבה מים מתערבבים עם אזורים חשמליים וגורמים לקצר. במצב כזה הדוד לא יצליח לחמם את המים ויהיה עליכם להזמין חשמלאי דודים מקצועי.

 

האם המערכת הסולארית עובדת באופן תקין בקיץ ובחורף?

המערכת הסולארית היא בסך הכל מערכת דיי טובה, אך היא אינה מתוחכמת מידי. בקיץ,, בדרך כלל יהיו מים חמים המתחממים מקרני השמש, למעט מצבים שבהם הדלקתם את הדוד החשמלי שלכם ואז התחלתם למעשה לחמם גם את המים של השכנים.

דבר זה עשוי להתרחש כי אין הפרדה בין המערכת שנמצאת אצל כל דייר ודייר לבין המערכת המשותפת לכל הדיירים.

בחורף הבעיה הופכת לקשה יותר, כאשר אתם ממילא מחממים את המים בעזרת הדוד החשמלי, אך במערכת הצינורות המשותפים יש מים קרים שזולגים אל המים החמים שחיממתם ופשוט מקררים אותם. זה המצב שבו אתם נכנסים למקלחת ופתאום מרגישים מים פושרים במהירות.

במקרה זה תיקון מערכת סולארית בשוהם הוא אינו פתרון נכון עבור התקלה הזו. לתקלה זו יש פתרונות אחרים שכעת נדבר עליהם.

 

זליגת המים הקרים למים החמים שלנו – הפתרון

קודם כל חשוב לדעת שיש פתרון לתקלה הזו והוא נקרא פקחום. פתרון זה לא היה קיים עד שחברת לפיד הרימה את הכפפה. חברות רבות ניסו למצוא פתרונות שהינם תחליפים, אך רק חברת לפיד מצאה פתרון מהפכני שמתחבר למערכת המשותפת ופותר את הבעיה.

מערכת פקחום היא מערכת חכמה מאוד שמזהה מתי המים במכל של כל דייר חמים. במצב כזה היא מפעילה שסתום חשמלי שמונע ממים קרים לצאת מהמכל. בצורה כזו המים נשמרים והבעיה נפתרת.

הפקחום הוא מערכת ממש פשוטה שמתחברת למערכת הקיימת ממש בקלות. ההתקנה ממש פשוטה שניתן לבצע אותה בעצמכם אם יש לכם חוש טכני. במידה ולא, נציגי השירות שלנו ישמחו לעזור בהתקנה בעלות נוספת.

המערכת אינה יקרה וההשקעה חוזרת מאוד מהר. הפקחום מאפשר לכם לקבל את מלוא המים החמים שחיממתם מבלי להדליק שוב ושוב את הדוד ולמשך שעות. אנשים שיש להם פקחום, חוסכים כחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל.

אם גם אתם רוצים להתקין את הפקחום או שיש לכם תקלה כלשהי במערכת הסולארית, כנסו לעמוד של אזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית ואנו בלפיד נשמח לעמוד לרשותכם עם כל הניסיון והמומחיות שצברנו במשך השנים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן