דוד לא מחמם בגבעת שמואל

אם אתם גרים בגבעת שמואל, סביר להניח שאתם גרים בבניין דירות. בין אם מדובר בבניין דירות ישן ובין אם בבניין דירות חדש, בכולם מחממים את המים בעזרת דוד חשמל ודוד שמש המותאם בצורת ההפעלה שלו לסוג הבניין. מערכת הדוד היא בדרך כלל מערכת מאוד אמינה, אך גם בה צפויים תקלות.

אם אתם חווים מצב של דוד לא מחמם בגבעת שמואל, זה הזמן להכיר את התקלות שעשויות לגרום לכך.

 

דוד לא מחמם בגבעת שמואל עקב תקלות אבנית

כל מערכת דוד עובדת על חימום מים באמצעות חשמל או באמצעות קרני השמש. המים מכילים מינרלים ויסודות מגוונים שעם החימום שלהם שוקעים והופכים לאבנית.

האבנית ששוקעת על רכיבי הדוד השונים, למעשה פוגעת בהם ובעבודתם וכך נוצרות תקלות. כעת נציג מספר תקלות אבנית אופייניות בדודים הגורמות למצב של דוד לא מחמם בגבעת שמואל.

 

אבנית על הקולטים

הקולטים הם רכיב הנמצא בדודי שמש ודרכו נקלטות קרני השמש שהם משאב חימום טבעי. כדי שהקולטים יעבדו כמו שצריך, עליהם להיות נקיים מאבק ואבנית. הרבה מאוד פעמים אנשים מתלוננים על דוד לא מחמם בגבעת שמואל, כאשר הבעיה היא פשוטה.

מתי מתחילה הבעיה של דוד שמש לא מחמם? כאשר האבנית היא קשה ויש הצטברות גדולה מאוד ממנה, במצב כזה תזדקקו לניקוי של איש דודים מקצועי או במקרים קשים החלפת קולטים.

 

אבנית על גוף החימום

עוד מצב שבו דוד לא מחמם הוא כאשר קיימת אבנית על גוף החימום. גוף החימום הוא חלק ממערכת הדוד החשמלי והוא למעשה מחמם את המים במכל באמצעות אנרגיית החשמל.

מצב של דוד לא מחמם בגבעת שמואל עשוי להתרחש כאשר החלה להצטבר עליו אבנית. במצב כזה גוף החימום ינסה לעבוד קשה יותר וככל שיעבוד בצורה יותר קשה, כך הוא יגיע למצב שהוא נשרף. זוהי תקלה המחייבת החלפת גוף החימום על ידי בעל מקצוע.

 

 אבנית בתוך צינורות הדוד

עוד מקום שבו עשויה להצטבר אבנית הוא צינורות הדוד. צינורות הדוד הם אלו שמעבירים מים חמים אל המכל.

המים שעוברים בצינורות עשויים לגרום לאבנית להצטבר עליהם וכתוצאה מכך להביא לכדי סדקים או קרעים. כאשר צינור קרוע או סדוק, נוצרת נזילה שעוצרת את המערכת מלעבוד בצורה תקינה וזו אחת התקלות שבהן דוד חשמל לא מחמם או מחמם באופן חלקי.

 

נעים להכיר, מערכת דודים משותפת

עוד מצב שלא כולם מכירים הוא דוד לא מחמם בגבעת שמואל עקב בעיה מבנית של מערכת הדודים המשותפת. מצב זה עשוי להתרחש בבניינים שבהם פועלת מערכת כזו. מהי מערכת דודים משותפת? לא כולם מכירים או יודעים שיש להם שימוש במערכת כזו ולרוב יודעים פשוט כי יש להם דוד שמש ודוד חשמלי.

בבנייני דירות חדשים, יש המון דירות וגג קטן שלא יכול להכיל את כל הדודים הפרטיים של כל הדירות. לשם כך, החלו להשתמש עבור בנייני הדירות החדשים במערכת דודים משותפת.

במערכת זו אנו נראה כי לכל דיירי הבניין יש קולטים משותפים ומערכת צינורות משותפים. עד כאן הכל מעולה, הבעיה מתחילה בהפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי הדוד הקטנים בכל דירה.

 

תקלות דודים הקשורות בבעיות מבניות

כאשר המערכת עובדת באופן תקין, מים מתחממים בעזרת קרני השמש שנקלטו בקולטים המשותפים או על ידי גוף החימום במחמם את המים במכלים הקטנים בכל דירה.

כאשר המים במכל חמים או בצינורות, הם עשויים לברוח אל השכן שהתקלח לפנינו ואנו נחווה מקלחת עם מים שהופכים להיות יותר ויותר פושרים.

זה מצב שמתרחש בעיקר בקיץ. בחורף הבעיה היא קצת שונה. חוסר בהפרדה בין הצינורות המשותפים למכל המים בכל דירה, גורם לכך שמים קרים שנמצאים בצינורות המשותפים, זולגים אל המכל החם והופכים את המים ליותר ויותר פושרים.

אז אם אתם גרים בבניין דירות מודרני וחשים כי בכל פעם שאתם נכנסים למקלחת המים נגמרים לכם מהר, כדאי לבחון האם מדובר בתקלה מבנית זו.

 

האם ניתן לתקן את התקלה המבנית?

התקלה המבנית של חוסר בשסתום מוכרת בעיקר לאנשי דודים. חברות דודים רבות ניסו למצוא פתרון הולם שיטפל בתקלה זו. רוב החברות הציעו לבעלי הדירות פתרונות חלופיים כמו שימוש בחימום בגז או חימום באמצעות חשמל בדרכים מגוונות אחרות.

רק חברה אחת הצליחה כיום למצוא פתרון שמשתלב עם מערכת הדודים המשותפת ולמעשה פותר את הבעיה. חברת לפיד שעוסקת שנים בתחום של דודים, המציאה מוצר מהפכני בשם פקחום.

 

מהו פקחום ואיך הוא יעזור לכם?

פטנט פקחום הוא למעשה שסתום חשמלי שמחברים למכל המים הפרטי של הדירה ובחיבור לצינורות המערכת המשותפת. מערכת הפקחום היא מערכת חכמה שיודעת לבצע זיהוי מושלם של מים חמים במכל המים.

בעת הזיהוי היא מפעילה שסתום חשמלי שלא מאפשר למים קרים לזלוג אל המכל או מים חמים שבורחים אל השכן. בעזרת פקחום, אנשים מדווחים שבעיית אין מים חמים בגבעת שמואל פשוט נפתרת וניתן להנות ממקלחות חמות עד סיום המים החמים במכל.

 

איפה רוכשים פקחום ומי מתקין אותו?

את הפקחום ניתן לרכוש באתר של חברת לפיד או בתוך אזורי שירות נוספים של הפקחום. המוצר נמכר בעלות נמוכה הכוללת גם התקנה. מי שירצה יוכל לבצע התקנה באופן עצמאי ולחסוך את דמי ההתקנה.

בסופו של דבר, מי שרוכש את הפקחום נהנה ממוצר שחוסך מכם להדליק את הדוד המון פעמים ולהשתמש במים באופן לא יעיל.

הפקחום מאפשר מקלחות חמות עד סיום המים החמים במכל. זהו חיסכון בטוח שמאפשר לכם גם לדעת האם הדוד לא מחמם בגבעת שמואל עקב תקלה כזו או אחרת כי את הבעיה המבנית כבר פתרתם.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן