דוד לא מחמם ברמלה

האם יצא לכם פעם לשמוע על המערכת המשותפת בבניינים ועל התקלות שלה? המערכת המשותפת היא אחת ההמצאות הנהדרות עבור חימום מים בבניינים משותפים מודרניים שיש בהם המון דיירים, אך כמו כל מערכת, גם בה יש תקלות שהחוויה שלהן עבור הדיירים היא דוד לא מחמם ברמלה. למרבה המזל, יש כיום פתרון מהפכני שעליו נדבר במאמר הבא.

 

למה במערכת משותפת קיימת תקלה של הדוד?

לפני שנבין את הפתרון המהפכני ונדבר על התקלה, בואו נבין לרגע איך מורכבת המערכת. מערכת דודים משותפת מורכבת מקולטים משותפים וצינורות משותפים המתחילים מגג הבניין וממשיכים לעבר מכלי הדוד שנמצאים אצל כל דייר בדירה.

הקולטים סופחים את קרני השמש שהופכים מאנרגיית אור לאנרגיית חום המחממת את המים שבצינורות הקולטים. המים החמים עוברים אל הצינורות המשותפים ומגיעים למעין צינורות ספירלה בתוך מכלי הדוד הפרטיים שמחממים את המים.

כשמגיע החורף, כבר אין שימוש במערכת המשותפת כי אין שמש ואז הדיירים עוברים לחימום מים באמצעות מערכת החשמל. ומה קורה למים שנמצאים בתוך הצינורות המשותפים?

המים למעשה נשארים קרים וממשיכים להגיע אל מכלי הדוד. הבעיה היא שמכלי הדוד חמים והמים הקרים מהצינורות עושים כעת את הפעולה ההפוכה וגורמים להם להתקרר.

התוצאה, מקלחות שעל פניו אמורות להיות חמות, הופכות למקלחות עם מים קרים והדיירים מתלוננים על דוד לא מחמם ברמלה.

 

זה לא חייב להיות ככה, יש פתרון

הבעיה המבנית של המערכות המשותפות ידועה לכל העוסקים בתחום הדודים ועד לא מזמן לא הייתה להם ברירה, אלא להמליץ על מערכות תומכות אחרות, דבר שאינו כלכלי בשל עלויות ההתקנה הגבוהות.

אבל כיום, כבר יש פתרון. מדובר בפתרון פשוט, אך מהפכני. אם עוד לא הכרתם את פקחום, זה הזמן להכיר. מערכת חכמה שפשוט פותרת את התקלה מהשורש ומבטיחה לדיירים מים חמים גם בחורף.

פקחום הוא למעשה מערכת שמתחברת אל המערכת המשותפת ואל הדוד הפרטי של כל דייר. במערכת יש חיישני רגש שיודעים לזהות מתי המים שנמצאים בדוד חמים ולייצר שסתום חשמלי שמונע כניסת מים קרים אל המכל.

הפקחום היא מערכת מאוד פשוטה שניתן להתקין ממש בקלות, אפילו בעצמכם אם תרצו והיא מאפשרת לכם לנצל את כל המים החמים שחיממתם באמצעות דוד החשמל.

אנשים רבים שמתקינים את פקחום, מדווחים כי הם חוסכים עלויות חשמל רבות על חימום המים מכיוון שהם כבר לא צריכים להדליק שעות את הדוד והם כבר לא חווים מצב של דוד לא מחמם ברמלה עקב הבעיה המבנית של המערכת המשותפת.

אם כן, אילו תקלות אחרות יכולות לגרום למצבים של דוד לא מחמם ברמלה? חשוב לדעת שיש עוד מספר סוגי תקלות שכדאי להכיר.

 

דוד לא מחמם ברמלה – תקלות בדוד השמש

לכלוך על הקולטים

אחת הבעיות השכיחות הגורמות למצבים של דוד שמש לא מחמם היא קולטים מלוכלכים. מדובר בבעיה דיי שכיחה שרבים לא מודעים אליה.

ללא תחזוקה, הקולטים צוברים אבק על גבי החלק המופנה אל קרני השמש, כאשר הקרניים לא נכנסות באופן מלא אל הקולט ולכן חימום המים מתבצע באופן לקוי.

חשוב לציין שמדובר בבעיה פתירה לחלוטין המצריכה תחזוקה אחת לכמה זמן על ידי איש דודים שיעלה לגג לנקות את הקולטים או התקנת מערכת שטיפה שתבצע ניקיון קבוע. עם תחזוקה נכונה ניתן למנוע מצבים של דוד לא מחמם ברמלה.

 

קולטים שבורים

קולטים שבורים זו עוד תקלה שמונעת כניסה תקינה של קרני השמש. מדובר בתקלה יחסית לא נפוצה, אך היא קיימת, במיוחד אם מדובר על קולטים ישנים.

חשוב להבין, במערכת משותפת על גג הבניין יש בין 20-40 קולטים, תלוי בגודל הגג וכמות הדיירים. מספיק שאחד מהם לא עובד וכמות הקרניים שנכנסת יורדת משמעותית.

בעת הבדיקה השנתית של המערכת, יש לבדוק גם שהקולטים תקינים וכך למנוע את המצב הזה שגם ככה הוא אינו שכיח. איש הדודים יעבור בין הקולטים ויחליף את הקולט השבור באחד חדש.

 

נזילות

נזילות זו עוד תקלה שעוצרת את תהליך מעבר המים והיא עשויה להיגרם מאבנית מצטברת בתוך הצינורות המייצרת אבנית או חיבור לא תקין של הצינור היוצר נזילות.

בגלל שמדובר במערכת משותפת, הסיכוי לראות היכן נמצאת הנזילה הוא נמוך ולכן תמיד כדאי להזמין איש דודים שיבדוק היכן היא נמצאת.

 

דוד לא מחמם ברמלה – תקלות בדוד החשמל

הדוד החשמלי נמצא בעבודה בעיקר בימי החורף שבהם אין הרבה קרני שמש, גם לא במדינה חמה כמו שלנו.

דוד החשמל מתבסס על אנרגיית החשמל שמגיעה מחברת החשמל ועם הדלקת המתג מזרימה חשמל המפעיל את גוף החימום והתרמוסטט.

הבעיה מתחילה כאשר נכנסת האבנית לתמונה. האבנית נוצרת כתוצאה מהמינרלים שנמצאים בתוך המים. כשהמים חמים, נוצרים אדים הכוללים את המינרלים ואלו שוקעים על רכיבי הדוד, בניהם גוף החימום והתרמוסטט.

כשאבנית מכסה את גוף החימום ואת התרמוסטט, הם עובדים קשה יותר ועם הזמן פשוט מתעייפים ונשרפים. אם אתם נתקלים במצב של דוד חשמל לא מחמם בכלל והמים קרים, לרוב זו הבעיה.

פתרון הבעיה הוא דיי פשוט ומצריך החלפה של גוף החימום, אך את הפעולה הזו יש לבצע אך ורק על ידי חשמלאי דודים.

חשוב להבין כי גוף החימום והתרמוסטט נמצאים בסביבה מימית. השילוב בין חשמל ומים עשוי לגרום לקצר שמסוכן עבורכם. לכן, בשום פנים ואופן אין לנסות לבצע את ההחלפה בעצמכם.

פשוט התקשרו לאיש דודים או חשמלאי דודים, הסבירו את המצב ובקשו שיגיע לבדיקה. הוא יסתכל במכל הדוד שלכם, יוציא ממנו את המים, יפרק את גוף החימום ויתקין חדש.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן