דוד לא מחמם ברמת השרון

הדוד שלכם לא מחמם ברמת השרון כבר מספר ימים ואין לכם שמץ של מושג מה הבעיה? בחוץ יש שמש, ואתם אמורים לקבל מים חמים לאורך כל היום ובכל זאת, אתם נכנסים למקלחת והמים קרים. מה עושים במקרה כזה? איזו תקלה זו יכולה להיות? במאמר הבא נסביר על מספר תקלות נפוצות בדודים שכדאי לכם להכיר.

 

תקלות פשוטות בדודי שמש שניתן לפתור לבד

לפעמים הדוד מפסיק לחמם ברמת השרון בגלל תקלות ממש פשוטות שעם תחזוקה נכונה ניתן לפתור בקלות. אחת התקלות מתרחשת בקולטים של הדוד.

למעשה, קולטי השמש מצליחים לבצע את עבודתם כאשר כשהם יכולים לקלוט מספיק קרני שמש. העבודה שלהם מפסיקה להתבצע בצורה טובה, כאשר יש עליהם אבק או לכלוך. מצבים שבהם יש דוד שמש לא מחמם, מתרחשים פעמים רבות כשזו הסיבה.

הדרך להתמודד עם הבעיה היא פשוט לנקות את הקולטים בעזרת מטלית לחה עם מים פושרים. כשמדובר בבית פרטי, אתם יכולים לעלות אל גג הבית ולבצע את הניקוי. כשמדובר במערכת דודים משותפת, מוטב להתקשר לבעל מקצוע, מהסיבה שמדובר בהמון קולטים.

באופן כללי, כדאי לדעת שבבניינים משותפים, ניתן כיום גם להתקין על הגג מערכת שטיפה אוטומטית אשר מבצעת את הניקוי על הגג והיא לא מצריכה אנשי מקצוע כלל. כמובן שיש לשלם על ההתקנה של המערכת הזו ויש צורך בהסכמה של כלל השכנים בבניין.

 

דוד לא מחמם ברמת השרון – תקלות שמצריכות איש מקצוע

מתי דוד לא מחמם ברמת השרון הופך להיות בעייתי יותר? לרוב זה יקרה כאשר מדובר בתקלות שאתם לא יכולים לתקן בעצמכם. הנה מספר תקלות כאלו:

 

קולטים שבורים

אחת התקלות אשר גורמת לדוד לא מחמם ברמת השרון היא תקלה שבה הקולטים שבורים. קולט שבור דינו כמו קולט מלוכלך אשר לא מאפשר כניסה באופן מלא של קרני השמש. בשונה מניקוי הקולטים, במקרה זה יש לבצע החלפה של הקולט ואת יכול לבצע אך ורק איש דודים.

במקרה של קולטים שבורים, לא יהיו לכם מים חמים כלל וסביר להניח שבימים אלו תפעילו את דוד החשמל. גם בדודי חשמל לעיתים יש תקלות ומתרחשים גם מצבים של דוד חשמל לא מחמם לפעמים.

בכל מקרה, בשני המצבים, יש להתקשר לאיש מקצוע שיבצע החלפת קולטים או תיקון התקלות שגורמות לכם לדוד לא מחמם ברמת השרון. איש מקצוע בתחום ידע לטפל בתקלות בצורה טובה ולהחזיר את הדוד שלכם לפעילות.

 

נזילות מצינורות הקולט

נזילות מצינורות הקולט זו תקלה שבה המים שהתחממו מהשמש בעצם לא עוברים אל המכל הגדול ואליכם למקלחת מהסיבה ששרשרת הזרימה פשוט הפסיקה. כשדבר כזה מתרחש, כל פעילות הדוד מתבצעת בצורה לא טובה והדוד לא מחמם ברמת השרון באופן חלקי או מלא.

אם זה המצב, יש להזמין איש דודים לבדיקת צינורות הקולט. חשוב לדעת, כי נזילות יכולות להתרחש בכל מערכת הצינורות של הדוד ויש לבדוק זאת היטב.

בבתים פרטיים קל יותר לראות נזילות כאלו, אך במידה ומדובר בבתים משותפים רבי קומות, בהם זה יותר מסובך כי שם יש מערכת דודים משותפת עם מערכת צינורות מאוד מסועפת שנזילות יכולות להתרחש בכל החלקים שלה.

 

תקלות שמצריכות פטנט מיוחד כדי לפתור את הבעיה

לפעמים, התקלות שגורמות לדוד לא לחמם בהוד השרון, הן בכלל תקלות הקשורות במבנה של מערכת הדוד.

מערכות דודים בבתים פרטיים הן פשוטות מאוד ביחס למערכות דודים בבתים משותפים. שם למעשה יצרו מערכת דודים משותפת שהמטרה שלה לחמם את המים עבור כל הדיירים יחד ואז להעביר אותם למי שמתקלח ראשון.

המשפט "השכנים גמרו לי את המים" מדבר בדיוק על המערכת המשותפת שבה כל שכן תלוי בשכן האחר לגבי קבלת המים החמים שהתחממו מהשמש.

 

איך בעיה כזו מתרחשת?

למעשה, בבניינים משותפים יש מערכת דודים משותפת הכוללת קולטים משותפים ומערכת צינורות משותפים. הקולטים סופגים קרני שמש, מחממים את הצינורות שבקולטים ואלו מעבירים מים חמים למערכת צינורות משותפים. משם מגיעים המים אל המכלים.

הבעיה מתחילה בזה שבין מערכת הצינורות למכל של כל דייר אין מה שעוצר את תזוזת המים ממקום למקום. בצורה כזו, יכול להיות שבחוץ יש יום שטוף שמש, אך אם השכן שלכם התקלח לפני, המים החמים יגיעו אליו לפני ולכם לא יישארו מים.

 

אל דאגה, יש פתרון

הבעיה של הדודים בבניינים המשותפים העסיקה חברות דודים רבות שלא ידעו מה לעשות עם המצב הזה. אנשים רבים היו מתקשרים, מתלוננים שאין מים חמים בדוד ברמת השרון ולא היה ניתן לפתור להם את התקלה.

רבים מהם המליצו לעבור למערכות חימום בגז וכדומה, עד שנמצא פטנט הפקחום!

את הפקחום יצרנו בחברת לפיד, על מנת למצוא פתרון לבעיה המבנית שפוקדת את מערכות הדודים המשותפות. אנו הבנו כי מה שגורם לבעיה הוא חוסר בהפרדה בין מכלי המים למערכת.

פקחום הוא למעשה שסתום חשמלי שמופעל כאשר החיישנים שלו מזהים שיש מים חמים במכל שלכם. כשזה קורה, השסתום סוגר את האפשרות של יציאת המים מהמכל ואתם יכולים להשתמש בכל המים החמים שהגיעו אליכם.

 

פטנט מהפכני שחוסך בהוצאות

היופי של פקחום הוא בחיסכון בהוצאות. אנשים שאין להם פקחום ולא מקבלים מים חמים שהתחממו מהשמש באופן קבוע, לרוב ידליקו את הדוד החשמלי ויבזבזו כסף רב גם בימי הקיץ שבהם ניתן להשתמש באנרגיה חינמית לחלוטין.

הפקחום חוסך מכם להדליק את הדוד לפחות מחצית מהשנה ובכך הוא חוסך במחצית ההוצאות שיש על חשמל לצורך חימום המים.

מה שעוד יפה בפקחום זה שמדובר במערכת סופר פשוטה שכל אחד יכול להתקין ודיי בקלות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן