דוד לא מחמם בקרית עקרון

דודים ממזמן הפכו לאמצעי הזיהוי של מרבית הבתים בישראל. במדינה כמו שלנו, שטופת שמש, באמת יש לדודים יתרון עצום המאפשר לחמם את המים באמצעות אנרגיית השמש החינמית. עם זאת, ישנם מצבים שבהם דוד לא מחמם בקרית עקרון ואז נהיה חייבים להפעיל את הדוד החשמלי. מתי זה קורה? על התקלות הנפוצות נדבר במאמר הבא.

 

דוד לא מחמם בקרית עקרון בבתים פרטיים

בתים פרטיים רבים משתמשים בדוד שמש לחימום המים. מדובר במערכת יחידה הכוללת קולט המחובר באמצעות צינורות למיכל מים שמחובר לצנרת ומספק מים חמים בימי שמש.

בימי החורף, כאשר אין שמש, אנו נפעיל את הדוד החשמלי שמחובר אל גוף החימום שמחובר למיכל המים.

כמו שאתם מבינים, מדובר במערכת אחת שמפעילה שתי מערכות שאחת מהן פועלת בימי שמש והשנייה פועלת בימי החורף. לא משנה באיזו עונה מדובר, מצבים של דוד לא מחמם בקריית עקרון עשויים להתרחש בשני המקרים.

ריכזנו עבורכם מספר תקלות שפוקדות דודי שמש ודודי חשמל וכדאי להכיר אותן כדי להבין איך להתמודד איתן.

 

תקלות בדודים חשמליים

אבנית בגוף החימום

אחת הבעיות הכי גדולות של דודים והסיבה העיקרית שבגללה דוד חשמל לא מחמם, היא אבנית על גוף החימום. גוף החימום הוא למעשה הרכיב החשמלי שמחמם את המים בעת הפעלה של הדוד החשמלי.

עם חימום המים, כל המינרלים צונחים על גבי הרכיבים של הדוד, בניהם גוף החימום. כשיד אבנית על גוף החימום, היא חוסמת אותו מלבצע את עבודתו כראוי ולכן הוא עובד קשה יותר עד שפשוט נשרף ומפסיק לחמם.

תקלה זו ניתן למנוע דיי בקלות באמצעות תחזוקה נכונה. בגלל שמדובר בחלק החשמלי של הדוד, מומלץ להזמין אחת לשנה טכנאי דודים לבדיקה. אל תחכו למצב של דוד לא מחמם בקרית עקרון, בצעו תחזוקה שנתית על ידי איש מקצוע מהתחום.

 

נזילות בצינורות

עוד בעיה שמתרחשת עקב האבנית היא כמובן נזילות מצינורות הדוד. האבנית מצטברת על הצינורות, מקשיחה אותם ויוצרת סדקים אשר גורמים לנזילות.

מדובר בבעיה ידועה, מוכרת וביחס לתקלות אחרות, יותר שכיחה. תחזוקה נכונה בדרך כלל לא מונעת את המצבים האלו, אך מסייעת בגילוי הצינורות הבעייתיים והחלפה שלהם בזמן.

בעת נזילה, לרוב לא יהיו מים חמים בקריית עקרון ותהיו חייבים לתקן את הנזילה על מנת להמשיך להשתמש בדוד החשמלי כראוי.

 

תקלות בדודי שמש

קולט בעייתי

דודי שמש שונים מעט בצורת העבודה שלהם. דודי שמש תלויים לחלוטין בקרני השמש שנכנסות אל הקולט.

הקולט הוא מעין מלבן שחור, עשוי זכוכית ומתכת שאליו נכנסות קרני השמש ונאגרות. בתוך הקולט, אנרגיית האור משנה את צורתה והופכת לאנרגיית חום שתפקידה לחמם את המים.

תקלות בקולט לא יאפשרו כניסה חלקה של קרני השמש והמים לא יתחממו כראוי. זה עשוי להתרחש כשהקולט מאובק או כאשר הוא שבור. דוד שמש לא מחמם הוא בהחלט תוצאה אפשרית למצבים אלו.

תחזוקת ניקיון נכונה ובדיקות תקינות של הקולט על ידי איש מקצוע מהתחום, הם אלו שיבטיחו לכם דוד שמחמם את המים בצורה טובה.

 

נזילה בצינורות הקולט

לפעמים, הבעיה היא בכלל נזילה המתרחשת בצינורות שנמצאים בתוך הקולט. כשיש נזילה כזו, המים לא עוברים כראוי ואתם לא תקבלו מים חמים.

אם יש מים נוזלים מצינורות הקולט, לרוב יהיה לכם קשה לזהות זאת כי מדובר בצינורות פנימיים. בדיקות תחזוקה שנתיות, הן אלו שיסייעו בגילוי בעיות מהסוג הזה.

 

דוד לא מחמם בקרית עקרון בבניינים משותפים

עד עכשיו דיברנו על דודים בבתים פרטיים, כעת נדבר על דודי שמש ודודי חשמל בבניינים משותפים. בבניינים יש דודי שמש וחשמל, אך הם מורכבים במתכונת קצת שונה.

גגות הבניינים קטנים מלהכיל דוד שמש פרטי לכל דירה, לכן לקחו את הרעיון הכללי של דודי שמש והפכו אותו למערכת סולארית משותפת.

איך עובדת מערכת כזו? במערכת סולארית יש על גג הבניין המון קולטים שעושים את עבודתם באופן משותף עבור כל דיירי הבניין.

קולטים אלו, מחוברים אל מערכת צינורות משותפת שמתחברת למכלי דודים אצל כל דירה בבניין. בדרך הזו, ניתן לספק לכל הדיירים מים חמים באמצעות חימום המים על ידי קרני השמש.

הבעיה העיקרית של המערכת, טמונה בעובדה כי אין הפרדה בין המערכת המשותפת למכלי הדוד ובימים שבהם אין שמש, המים בצינורות קרים, זולגים אל הדוד החם שחיממתם בעזרת דוד החשמל ומקררים את המים. כך יוצא שאתם מתקלחים והמים מתקררים תוך כמה דקות, על אף שחיממתם את המים לפחות שעה.

האם יש לכך פתרון? כן בהחלט! המשיכו לקרוא.

 

הפתרון לבעיית הדודים בבניינים משותפים

הבעיה המבנית בבניינים משותפים מוכרת לחברות רבות העוסקות בתחום, אך רק אנחנו הצלחנו ליצור פתרון הולם שמתחבר למערכת המשותפת.

הפתרון המהפכני שלנו הוא פקחום! מערכת קטנה וחכמה שמתחברת בקלות אל המערכת המשותפת ובעזרת חיישני רגש, מזהה מתי המים בתוך המכלים חמים.

בעת הזיהוי, המערכת מייצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר את היציאה של המים. מדובר בפתרון מהפכני שפשוט פותר את הבעיה מבלי שתצטרכו להתקין מערכת אחרת על גז או משהו בסגנון הזה.

את ההתקנה ניתן לבצע בעצמכם או על ידי איש מקצוע והמחירים אינם בשמיים. יותר מכך, המערכת למעשה עוזרת לכם לחסוך בחמישים אחוזים לפחות מתצרוכת החשמל על חימום מים.

כשיש לכם פקחום, אתם לא צריכים לחמם את המים לאורך כל היום, מספיקה שעה אחת או שעתיים והמים נשמרים בתוך המכל כל עוד הם חמים. בדרך זו ניתן לנצל את המים החמים שבמכל בדרך הטובה ביותר ולהימנע מחימום במשך שעות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן