תיקון מערכת סולארית בראש העין

רוב האנשים יודעים מה זה דוד שמש ודוד חשמל, אך הם אינם מכירים את עבודת הדודים כאשר מדובר במערכת סולארית משותפת. רוב התקלות המתרחשות בדודים, מתרחשות גם במערכת הסולארית, אך תיקון מערכת סולארית בראש העין עשוי להשתנות כאשר מדובר במערכת סולארית משותפת ולא דוד פרטי רגיל. במאמר הבא נסביר מתי צריך תיקון ואת אופי התיקון.

 

מערכת סולארית משותפת – איך זה בעצם עובד?

איך פועלת מערכת סולארית לחימום מים בבניין רב קומות? למעשה, חלקי המערכת דיי דומים, רק שהם בנויים טיפה אחרת ונמצאים במיקומים אחרים. במערכת סולארית משותפת יש על גג הבניין המון קולטים העובדים יחד במטרה לקלוט כמה שיותר קרני שמש.

בתוך כל קולט יש צינורות אשר מתחברים יחד למערכת צינורות אחת משותפת לכל הבניין. צינורות משותפים אלו מתחברים לצינורות קטנים יותר המחוברים לרכיב ספיראלת צינורות הנמצאים בתוך מכלי המים הפרטיים של כל דירה. מכלי המים לא נמצאים על הגג, אלא במסתורי הכביסה בדירות השונות.

 

מתי אתם עשויים לבצע תיקון מערכת סולארית בראש העין?

תיקון מערכת סולארית בראש העין עשוי להתבצע כאשר אחד מהרכיבים מתפקד פחות טוב או הפסיק את פעולתו. זה יכול להתרחש בכל חלקי המערכת ועשוי להביא למצב של חוסר מים חמים במערכת סולארית מרכזית.

 

בעיות בקולטים

הקולטים הם הרכיב שמאפשר לכל דייר בבניין לקבל מים חמים ללא תשלום על חשמל. חימום המים תלוי ביכולת של הקולטים לקלוט מספיק קרני שמש. כאשר הקולטים מלוכלכים ומאובקים, כניסת הקרניים אל הקולטים לוקה בחסר.

זהו מצב שבו אין מספיק קרני אור ולכן אין מספיק אנרגיה שתהפוך לקרני חום ותחמם את המים. במצבים אלו רוב האנשים יאמרו כי יש להם דוד שמש לא מחמם ויהיו בטוחים כי מדובר בתקלה רצינית, אך לרוב מדובר בתחזוקת ניקיון פשוטה מאוד.

תחזוקת ניקיון של קולטים במערכת משותפת, ניתן לבצע באמצעות איש דודים. כיום יש גם אפשרות נוספת הכוללת התקנה של מערכת שטיפה המבצעת ניקיון כזה באופן קבוע.

 

נזילות במערכת הצינורות

מערכת דודים משותפת תלויה במערכת מסועפת של צינורות. נזילות יכולות לפקוד אזורים שונים בתוך המערכת ולקטוע את תנועת המים אל מכלי המים של כל דייר ודייר. במצב של נזילה, תחושו כי הדוד לא מחמם.

גילוי נזילות במערכת סולארית בבניין, מצריכה בדיקה של איש דודים וגם תיקון מערכת סולארית בראש העין באזור הנזילה.

נזילות עשויות להתרחש באזורי חיבור של הצינורות והיא גם יכולה להתרחש כתוצאה מחריצים בצינורות המתרחשים כתוצאה מבלאי. בדיקת תחזוקה קבועה של חלקי המערכת, עשויה למנוע מצבים כאלו.

 

בעיות דודים בחורף

בחורף יש בעיות אחרות במערכות סולאריות לחימום מים. בחורף החימום לא מתבסס על השמש ולמעשה משתמשים בדוד החשמלי.

דוד חשמלי פועל באמצעות אנרגיית החשמל. בעזרת מתג החשמל אתם מפעילים את גוף החימום והוא מחמם את המים שבמיכל. תיקון מערכת סולארית בראש עין עשוי להתרחש כאשר גוף החימום תקול או כאשר אין פתרון לבעיה המבנית שקיימת במערכות משותפות בבניינים.

 

גוף חימום תקול

גוף חימום עשוי להיות תקול כאשר מצטברת בו אבנית הגורמת לו לעבוד קשה יותר וכתוצאה מכך להישרף. ברגע שגוף החימום נשרף, דוד החשמל לא מחמם את המים בכלל. מדובר על מצב שמחייב תיקון מערכת סולארית בראש העין או באזורי שירות נוספים לתיקון מערכות סולאריות, אך בחלק הפרטי של המערכת כי גוף החימום נמצא בקצה של מכל המים.

 

בעיה מבנית במערכת דודים משותפת

המערכת הסולארית המשותפת מתבססת על החיבור בין החלקים המשותפים של המערכת לחלקים הפרטיים של כל דייר ודייר. הבעיה המבנית טמונה בחיבור בין שני החלקים.

בימי החורף, המים שבמערכת המשותפת לא מתחממים כי אין שמש, אך הם ממשיכים לזרום בתוך המערכת ישירות אל ספירלת המים שאמורה לחמם את המים במכל.

בזמן זה, המים במכל חמים כי חיממתם אותם באמצעות הדוד החשמלי, אך המים בספירלה קרים ומקררים את המים שבתוך המכל.

מדובר על בעיה מבנית מוכרת וידועה שכל החברות, מלבד חברה אחת, היו תמיד מציעים להתקין מערכת חימום מים חלופית שאינה מתבססת על המערכת המשותפת. הבעיה, שרוב החלופות הן יקרות מאוד.

החברה שלנו, חברת לפיד, בעלת ניסיון רחב בכל הקשור למערכות סולאריות משותפות, המציאה את פטנט הפקחום שמתחבר למערכת ופותר את הבעיה.

 

איך עובד פקחום?

פטנט פקחום הוא למעשה מערכת מאוד חכמה ופשוטה שמתחברת לחיבור בין המערכת הסולארית למכל המים. בתוך הפקחום יש רגשים שיודעים לזהות מתי המים במכל של כל דייר חמים. במצב זה הפקחום מייצר שסתום חשמלי ששומר על המים החמים שבמכל.

הייחודיות של פקחום היא הפשטות שלו ויכולת הזיהוי של המים החמים. כל זאת הוא עושה מבלי להתקין שום מערכת אחרת. כאשר יש לכם פקחום ואין לכם מים חמים, תוכלו לדעת בוודאות כי קיימת תקלה ויש להזמין תיקון מערכת סולארית בראש העין.

 

היתרונות של פקחום

לפקחום מספר יתרונות ברורים:

  1. ההתקנה שלו ממש פשוטה ויש אנשים שאפילו יוכלו להתקין אותו באופן עצמאי.
  2. כל דייר יכול לבחור האם להתקין פקחום במכל שלו או לא.
  3. העלות של הפקחום מאוד נמוכה,
  4. הפקחום עוזר לשמור על המים החמים ובכך לצמצם עבורכם את עלות החשמל בעבור חימום המים.

 

לסיכום, אם אתם גרים בבניין משותף ואתם חווים מצבים שבהם אין לכם מים חמים, הפתרון הטוב ביותר לכך כיום הוא הפקחום שפשוט פותר את הבעיה. חשוב שתבינו כי לא בטוח שמדובר בתקלה המצריכה תיקון מערכת סולארית בראש העין, לפעמים זה הרבה יותר פשוט.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן