תיקון מערכת סולארית בראשון לציון

מערכת סולארית אלו זוג מילים שנשמעות מפוצצות עבור ישראלים רבים, אך למעשה מדובר בדוד השמש המוכר, רק שהוא הותאם לכמות דיירים מרובה ויש בו מספר קולטים במקום קולט אחד. מה שחשוב שתדעו כי התקלות של דוד שמש ומערכת סולארית הן דיי דומות, אך בתקלה במערכת סולארית, נדרש תיקון מערכת סולארית בראשון לציון על ידי איש דודים מקצועי.

 

מהי מערכת סולארית ומאילו חלקים היא מורכבת?

מערכת סולארית היא למעשה מערכת דודים הכוללת מספר קולטים שנמצאים על גג של בתים ובניינים משותפים. הקולטים הם דרך מצוינת לקליטה של אנרגיית אור טבעית מהשמש שלפי חוק שימור האנרגיה, יודעת להפוך לאנרגיית חום.

אנשים רבים מנצלים מערכת זו לחימום של המים במקלחת בבניינים משותפים. בבתים פרטיים, מערכת כזו תשמש את הגרים בבית לשימוש נרחב יותר.

איך מערכת סולארית לחימום מים עובדת בבניין משותף? כאשר מדובר בדודי שמש בבניינים משותפים, הקולטים למעשה מתחברים למערכת צינורות משותפת שממנה המים עוברים אל מכלי הדוד הקטנים.

 

מתי כדאי להזמין תיקון מערכת סולארית בראשון לציון?

נהוג להזמין תיקון מערכת סולארית בראשון לציון כאשר קיימת תקלה בדוד. אתם תדעו שקיימת תקלה כזו, כאשר אתם חווים מצב שבו הדוד לא מחמם.

יש מגוון רחב של תקלות שעשויות לפקוד דודים ואנו נפרט כמה מהן בהמשך, אך קודם יש להכיר את התקלה המבנית שעשויה לפקוד מערכות סולאריות.

 

בעיה מבנית מוכרת במערכות סולאריות

אחת הבעיות המוכרות לחברות העוסקות בתיקון של מערכות סולאריות בראשון לציון, היא התקלה המבנית הנובעת מחוסר הפרדה בין צינורות הדוד המשותפים למכלי המים החמים.

מדובר בתקלה שרוב דיירי הבניין יחוו וירגישו כי דוד השמש לא מחמם בקיץ. בעונה זו הסיבה שאין לכם מים חמים תהיה בגלל שהשכן שלכם הקדים אתכם והשתמש במים הקרובים אליכם בצינור המשותף.

בחורף הבעיה שונה. בחורף כל דיירי הבניין מחממים את המים באמצעות דוד החשמל. המים במכל חמים, אך הצינורות המשותפים קרים. בין שני אזורים אלו אין הפרדה ומים קרים זולגים ישירות אל המכל החם.

כך למעשה אתם חושבים כי דוד החשמל לא מחמם כשלמעשה החימום מתבצע, פשוט אין מה שיעצור את המים הקרים מלהגיע אל הדוד החם.

 

האם יש פתרון לבעיה המבנית?

חברות רבות חיפשו פתרונות לבעיה זו וכולן הציעו מערכות אחרות לחימום מים שעוקפות את המערכת המשותפת. מערכות אלו הן טובות, אך לא ממש חסכוניות.

כיום, אנו בחברת לפיד, החברה היחידה שמצאה פתרון ישים שמתחבר למערכת הסולארית ומאפשר לעקוף את הבעיה המבנית.

הפתרון שהמצאנו נקרא פקחום. מערכת חכמה שמתחברת למערכת המשותפת ויודעת לייצר שסתום המפריד בין הצינורות למכל המים רק כאשר המים במכל חמים.

ההתקנה של מערכת הפקחום היא פשוטה מאוד ולא מצריכה השקעה גבוהה מאוד. ברגע שתתקינו אותה, גם תהנו מהמים החמים שחיממתם או שהגיעו למכל שלכם וגם תחסכו בחשמל כי לא תצטרכו להדליק את הדוד מעבר למה שבאמת צריך.

 

האם קיימות תקלות נוספות שלא קשורות לתקלה המבנית?

אם למרות הפקחום אין לכם מים חמים במערכת הסולארית המרכזית, כנראה שמדובר בתקלה אמיתית ויש להזמין תיקון מערכת סולארית בראשון לציון. הנה מספר תקלות שרצוי להכיר:

 

אבנית על הקולטים של המערכת הסולארית

אחת התקלות המוכרות שאינן מחייבות תיקון מערכת סולארית, אך מחייבות הזמנה של איש מקצוע היא הצטברות של אבנית על הקולטים. האבנית מונעת כניסה של קרני השמש ולא מאפשרת את תהליך חימום המים.

כאשר מדובר בדוד שמש רגיל, הרי שכל אחד יכול לעלות לגג ולנקות את האבנית שהצטברה. במערכת סולארית מדובר על גג הבניין שלא תמיד נגיש והעליה אליו אף מסוכנת. ניקוי האבנית על הקולטים המשותפים מצריכה עבודה מקצועית.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה שמצריכה תיקון מערכת סולארית בראשון לציון היא התקלה של קולטים שבורים. גם כאן, הקולטים לא יכולים לבצע את הפעולה של קליטת קרני השמש וזה מחייב תיקון, אחרת לא תקבלו מים חמים כמו שצריך.

כאשר אחד הקולטים שבור, לרוב תתבצע החלפה של כל הקולט ולא תיקון של כל המערכת הסולארית בראשון לציון.

 

נזילה מהקולטים

בתוך הקולטים קיימים צינורות קטנים מאוד שמעבירים את המים החמים אל הצינורות הגדולים יותר ומשם אל מכלי המים. כאשר קיימת נזילה מהצינורות האלו, לא תקבלו מים חמים ותזדקקו לתיקון המערכת הסולארית בראשון לציון.

 

תיקון הנזילה בדרך כלל תתבצע על ידי החלפה של הצינור הנוזל בצינור אחר ואין צורך להחליף את כל המערכת או את הקולט.

 

נזילה בצינורות המשותפים

נזילה במערכות סולאריות משותפות לא חייבת להתרחש רק באזור של הקולטים. מערכת הקולטים מחוברת למערכת צינורות משותפת שגם בה עשויה להתרחש נזילה.

בגלל שמדובר במערכת צינורות מסועפת המגיעה לכ-100 דירות ולפעמים יותר, יש להיעזר באיש מקצוע שידע לאתר את התקלה ולהחליף את אזור הנזילה.

יש לשים לב, כי לעיתים נזילות מתרחשות באזור של מכלי המים ואז התקלה אינה שייכת לכל הבניין, אלא לדירה הספציפית. אם רק אתם מתלוננים על בעיה של מים חמים, יכול להיות שהיא רק אצלכם.

 

למי כדאי לפנות כדי לתקן מערכת סולארית?

תיקון מערכת סולארית בראשון לציון מחייב עבודה מול חברה העוסקת במערכות דודים סולאריות. חברות אלו מתמחות במערכות אלו ויודעות מהן התקלות הנפוצות ומתי יש לבצע תיקון.

אנו חברת לפיד, חברה למערכות סולאריות, מבצעים התקנות וגם תיקונים וניתן להזמין אותנו בכל עת. אנו עובדים בעיר ראשון לציון ובאזורי שירות נוספים לתיקון מערכות סולאריות. כמו כן, החברה שלנו פיתחה את פטנט הפקחום ואנו מבצעים גם התקנות של מוצר זה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן