דוד לא מחמם בגני תקווה

כבר כמה ימים שאתם נכנסים למקלחת ואין לכם מים חמים. בחוץ כל היום הייתה שמש, דבר טבעי לעונת הקיץ בישראל, יש לכם דוד שמש ולמעשה אין כל סיבה שתגיעו למצב של דוד לא מחמם בגני תקוה. למעשה, אמורים להיות לכם מים חמים לאורך כל שעות היום. אז מה יכולה להיות הבעיה? במאמר הבא נסביר אילו תקלות משפיעות על המים החמים בדוד השמש.

 

דוד לא מחמם בגני תקווה – תקלות ברכיבי הדוד

לפעמים, הסיבה שאין לכם מים חמים ביום שטוף שמש נובעת מתקלות ברכיבי הדוד הקשורות באיסוף קרני השמש.

דודי שמש פועלים באמצעות קולטים שאליהם נאספות קרני השמש והופכות מאנרגיית אור לאנרגיית חום שמחממת את המים. תקלה בקולטים עשויה להביא למצב של דוד לא מחמם בגני תקווה. אספנו עבורכם מספר תקלות מוכרות בקולטי שמש.

 

קולטים לא נקיים

אחת הסיבות למצב של דוד שמש לא מחמם הוא קולטים חסומים עקב אבק או אבנית המצטברים על שטח הפנים של הקולטים.

במצב כזה, קרני השמש לא חודרות במלואן אל הקולט ולכן אין מספיק אנרגיה לחימום של המים. ניקוי של הקולטים, יחזיר אותם לעבודה מלאה והתקלה תיפתר.

כאשר מדובר בבית פרטי, תוכלו לעלות אל הגג ולנקות את הקולט של הדוד. כאשר מדובר בבניין שבו מערכת דודים משותפת, הרי שיש להזמין איש מקצוע לביצוע ניקוי של כל הקולטים שעל הגג.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה שתגרום למצב של דוד לא מחמם היא כאשר הקולטים שבורים. לקולטים קיים אזור שעשוי מזכוכית. תפקיד הזכוכית לאגור קרני שמש ולהעביר אותם לחלק הכהה של הקולט וגם לשמור על יציאתם של הקרניים מתוך הקולט.

כאשר זכוכית הקולט שבורה, הפעולה של כניסת הקרניים והשמירה עליהם, נפגעת. חוסר קליטת הקרניים בצורה טובה תביא למצב שאין מים חמים בגני תקווה.

 

נזילה בצינורות הקולטים

בתוך הקולטים קיימים צינורות דקים שמהם עוברים המים החמים אל כל חלקי הדוד. כאשר קיימת נזילה בצינורות, התהליך של זרימת המים החמים אל המשך המערכת נפגם.

אתם תחוו שאין מים חמים בדוד בגני תקווה מהסיבה שלא עוברים אליו מספיק מים חמים עקב הנזילה. תיקון של הנזילה על ידי בעל מקצוע, יפתור את המצב.

 

אין מים חמים במערכת דודים משותפת בקיץ

עד עכשיו דיברנו על תקלות בקולטים הגורמים למצב של דוד לא מחמם בגני תקווה. כעת נדבר על תקלה אחרת שקיימת רק במערכת דודים משותפת.

בבניינים דודי השמש עובדים בצורה קצת אחרת. הם פועלים באמצעות מערכת דודים משותפת המאפשרת לכל דיירי הבניין לקבל מים חמים.

במערכת הדודים המשותפת קיימים קולטים משותפים על הגג והם מחוברים אל מערכת צינורות משותפים שמעבירה מים חמים אל הדודים הקטנים בכל דירה.

הבעיה מתחילה כאשר בין הצינורות המשותפים למכלי הדוד הפרטיים אין שסתום והפרדה ולכן אין שמירה על המים החמים לכל דייר ודייר. שכן שהתקלח ראשון, עשוי לגמור לכם את כל המים החמים ואתם תחשבו שהדוד לא מחמם בגני תקווה.

 

מה קורה בזמן החורף, האם גם אז קיימת תקלה מבנית?

חוסר ההפרדה במערכת הדודים המשותפת גורמת למצב של דוד חשמל לא מחמם גם בחורף. בזמן החורף אנו לא מתבססים על חימום המים באמצעות השמש ובמקום אנו מפעילים את הדוד החשמלי. המים במכל שלנו הופכים להיות חמים לאחר חצי שעה עד ארבעים דקות של חימום.

הבעיה מתחילה, כאשר מים קרים מהצינורות המשותפים זולגים אל הדוד החם ומתחילים לקרר אותם. זה לא שהדוד לא מחמם בגני תקווה, פשוט המים הקרים מקררים אותו.

 

האם יש פתרון לבעיה במערכת הדודים המשותפת?

הבעיה של מערכת הדודים המשותפת מוכרת לאנשים העוסקים בדודים וחברות רבות ניסו למצוא לכך פתרון הולם. כל הפתרונות המוצעים כיום מתבססים על מערכות אחרות שיש להתקין.

החברה, שלנו, חברת לפיד, הצליחה למצוא פתרון מהפכני שמתחבר למערכת ופותר את הבעיה. אנו המצאנו את פטנט פקחום שזוהי מערכת שמתחברת אל המערכת המשותפת ומזהה מתי המים במכל חמים.

בעת הזיהוי, מפעילה המערכת שסתום חשמלי ששומר על המים החמים שבמכל. כאשר המים בצינורות יהיו חמים, המערכת תזהה זאת ותפתח את השסתום.

 

האם בחורף תמיד הבעיה תהיה במערכת הדודים המשותפת?

התשובה היא לא. לפעמים באמת יש תקלה בדוד החשמלי. לדוד החשמלי יש מספר רכיבים שגם בהם עשויות להתרחש תקלות.

זה יכול להיות גוף חימום שנשרף, פלאנג' שבור או תרמוסטט תקול. לפעמים, בכלל מדובר על הצטברות אבנית שמפריעה לתפקוד התקין של הדוד או צינורות שיש בהם נזילה.

כאשר יש לכם פקחום, אתם יכולים לדעת שהבעיה אינה מבנית ואם הדוד לא מחמם בגני תקווה, כנראה שמדובר בתקלה ויש להזמין איש מקצוע.

תקלות ברכיבי החשמל בדוד קשורות בדרך כלל לתקלות חשמל ולפעמים יש להזמין חשמלאי דודים כדי לפתור את התקלה.

 

איפה רוכשים פקחום?

את הפקחום אפשר לרכוש אצלנו בחברת לפיד. אנו פועלים בכל חלקי הארץ, גם בגני תקווה. ניתן להיכנס לאתר שלנו ולמצוא איזורי שירות נוספים של הפקחום.

כמו כן, כדאי לדעת כי התקנת הפקחום היא פשוטה ומי שיבחר לבצע זאת לבד, יוכל לעשות זאת בעזרת המדריך שמגיע עם המוצר.

 

היתרונות של הפקחום

מעבר ליתרון הברור של שמירת המים החמים במכל המים, הפקחום עוזרת לכם גם לחסוך בתצרוכת החשמל. כאשר פעולת הפקחום עובדת, אתם יכולים להיות בטוחים שבחימום מים אחד, תוכלו להשתמש בכל המים החמים שחיממתם.

ללא הפקחום, אם אין לנו מים חמים, הנטייה היא לנסות ולהמשיך לחמם. בצורה כזו אנו מגיעים למצב ששעות רבות מהיום הדוד החשמלי מופעל.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן