דוד לא מחמם בבני ברק

אתם נכנסים למקלחת, בטוחים שיש לכם מים חמים, אך להפתעתכם, המים פושרים ומרגיש שעוד רגע יהיו קרים יותר. האם מדובר בתקלה? מי שלא מכיר איך מערכת הדוד עובדת, וודאי לא יוכל לשער איזו תקלה עומדת מאחורי המים שלא יתחממו בדוד. חשוב לדעת כי יש מספר תקלות שעשויות להביא למצב של דוד לא מחמם בבני ברק. במאמר הבא נמנה את התקלות הללו וגם נסביר איך פועלת המערכת.

 

דוד לא מחמם בבני ברק – תקלות הקשורות במערכת הצינורות

במערכות דודים ולא משנה אם מדובר בדוד החשמל או דוד השמש, מערכת הצינורות היא חשובה והכרחית על מנת שהדוד יבצע את פעולתו בצורה תקינה והמים החמים יגיעו אליכם בעת המקלחת.

דרך הצינורות מתבצע מעבר המים של המערכת וכאשר הוא לא מתבצע באופן תקין, אתם תחוו דוד לא מחמם ברמת גן.

פעולה לא תקינה של הצינורות נובעת מנזילות שיכולות להתרחש כאשר יש בלאי בצינורות או כאשר החיבורים אינם חזקים מספיק. נזילות יכולות להתרחש גם מהאזור של מכל המים ובמיוחד באזור של פורק הלחץ.

דוד שאינו מחמם עקב נזילות הוא דבר שמתרחש דיי הרבה, במיוחד אם לא מבצעים תחזוקה שוטפת ובדיקה של הצינורות אחת לשנה.

 

דוד לא מחמם בבני ברק – תקלות הקשורות באבנית

האבנית היא תוצר הלוואי הכי גרוע של מערכות דודים. המים שמתחממים באמצעות השמש או החשמל, מייצרים אדים שמהם יורדת שכבת אבנית על כל חלקי הדוד.

הבעיה עם האבנית שכאשר היא מצטברת על צינורות הדוד או רכיבי דוד החשמל, היא מונעת מהם לעבוד כמו שצריך ובשלב מסוים, לא לעבוד בכלל ולגרום למצבים של דוד לא מחמם בבניק ברק.

כדי למנוע מהאבנית להרוס רכיבים בדוד, עליכם לבצע תחזוקה שוטפת של ניקיון האבנית. אין זה אומר שאחרי כל חימום מים יש לבצע ניקוי, אך תחזוקה אחת לשנה על ידי איש דודים מקצועי, בהחלט תפתור את העניין.

 

אילו רכיבים עשויים להיות רגישים לאבנית?

גם בדוד השמש וגם בדוד החשמל, יש רכיבים שבהם מצטברת יותר אבנית וגורמת להם בשלב מסוים להפסיק לעבוד ולגרום למצבים שבהם הדוד מפסיק לחמם בבני ברק. אלו מספר רכיבים שרגישים להצטברות האבנית.

 

אבנית בגוף החימום

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים בדוד החשמלי והוא מוגן בתוך משולש ייחודי הנקרא פלאנג'. לעיתים, הפלאנג' שבור מכל מיני סיבות ואבנית חודרת לאזור של גוף החימום.

בהתחלה האבנית לא תפריע לגוף החימום לבצע את עבודתו, אך עם הזמן וככל שתצטבר יותר אבנית, הוא יעבוד קשה יותר עד שיגיע למצב שהוא פשוט נשרף.

גוף חימום שרוף גורם למצב של דוד חשמל שאינו מחמם, כי הוא פשוט מפסיק את פעולתו. זהו מצב שמחייב איש דודים לצורך החלפתו.

 

אבנית בצינורות הקולטים

עוד מקום שהאבנית אינה טובה עבורו הוא צינורות הקולטים. צינורות הקולטים הם המעבר הראשון של המים החמים בתוך המערכת.

כאשר מצטברת אבנית בתוך הצינורות, יש פחות מעבר של מים חמים עבור המקלחת שלכם. מעבר לכך, בשלב מסוים האבנית מייצרת בצינורות סדקים אשר יוצרים נזילות וקוטעים את מעבר המים, דבר אשר מוביל למצב של דוד שמש שאינו מחמם.

גם במקרה זה, חשוב לבצע תחזוקה נכונה ולבדוק על ידי איש דודים שאין אבנית בתוך הצינורות. במידה ונמצאה אבנית, איש הדודים ידע איך לנקות אותה.

 

איך מבצעים תחזוקה של הדוד?

כדי להבין איך מבצעים תחזוקה נכונה של הדוד, יש להבין איך מערכות דודים עובדות. ניתן לחלק את מערכות הדודים לדוד חשמל ודוד שמש וקיימת גם חלוקה של מערכות דודים בבתים פרטיים ומערכות דודים בבניינים משותפים. העיקרון של המערכות הוא דיי דומה, אך עם שינויים קלים בין סוג מערכת אחד לסוג מערכת אחר.

 

איך עובד דוד שמש

אז איך פועל דוד שמש? דודי שמש פועלים בעזרת קולט שתפקידו לקלוט את קרני השמש, להפוך את אנרגיית האור לאנרגיית חום שבאמצעותה יתחממו המים שנמצאים בצינורות שבתוך הקולט. המים שהתחממו, עוברים אל מערכת הצינורות ומשם אל מיכל המים ואליכם לצנרת.

תחזוקה נכונה של דוד השמש מצריכה ניקוי של הקולט, לפחות אחת לשנה. כאשר הקולט מאובק, קליטת הקרניים מתבצעת בצורה לא טובה ואז אין מספיק אנרגיה לחימום של המים.

 

איך עובד דוד חשמל

איך פועל דוד חשמל? בניגוד לדוד השמש בפועל על אנרגיה טבעית, דוד החשמל פועל עם אנרגיית החשמל המסופקת על ידי חברת חשמל. גוף החימום הוא הרכיב שמתחבר אל החשמל הביתי והוא הרכיב שאחראי על חימום המים.

על תקלת האבנית בגוף החימום כבר דיברנו, אך יש תקלות נוספות כמו קצר חשמלי, אשר מונעות את חימום המים התקין.

בדיקה של כל רכיבי הדוד, כולל מיכל המים, הצינורות המובילים למיכל, הפלאנג', גוף החימום והתרמוסטט, הם התחזוקה הטובה ביותר במקרה זה.

 

איך עובדת מערכת משותפת

מערכות משותפות עובדות דיי דומה למערכות הדודים הרגילות, אך השוני הגדול בניהן הוא מערכת הקולטים המשותפת ומערכת הצינורות המשותפת.

למעשה, לכל דיירי הבניין יש מערכות משותפות שתפקידן לחמם את המים שמגיעים למכלים פרטיים וקטנים הנמצאים בכל דירה ודירה.

התקלה בבניינים משותפים קשורה בדרך כלל בחוסר הפרדה בין המערכת המשותפת למכלי המים, כך שאם במערכת יש מים קרים ואתם חיממתם את מכל הדוד באמצעות המערכת החשמלית, המים עשויים להתקרר עקב כניסה של מים קרים למכל החם.

הפתרון לכך כיום הוא פקחום. מערכת חכמה שיודעת לייצר שסתום חשמלי כאשר המים במכל חמים וכך למנוע חדירה וזליגה של מים קרים לתוך המערכת.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן