תיקון מערכת סולארית ביהוד

אתם גרים בבניין משותף וכל הזמן אתם חווים מצבים שבהם אין לכם מספיק מים חמים. האם אתם יודעים מה הסיבה לכך? הסיבות עשויות להיות רבות ואנו נמנה אותם במאמר הבא. בסיום המאמר תוכלו לבדוק מה מבין התקלות השונות מתאימות למערכת הסולארית שלכם, איך פועלת מערכת סולארית בבניין משותף ומתי יש להזמין תיקון מערכת סולארית ביהוד.

 

להכיר מקרוב את המערכת הסולארית בבניינים משותפים

כדי להבין את הבעיות המצריכות תיקון מערכת סולארית ביהוד, יש להבין תחילה איך פועלת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף.

בבניינים משותפים, יש המון דיירים וגג הבניין קטן מלהכיל כל כך הרבה דודים לכל דייר ודייר. כדי לעקוף את המצב הזה ועדיין להנות ממערכת שמשתמשת בקרני השמש לחימום המים, מתקינים בבניינים משותפים מערכת סולארית משותפת.

מערכת זו מורכבת מכמות גדולה מאוד של קולטים משותפים על גג הבניין. קולטים אלו מחוברים לצינורות משותפים שמחוברים אל מכילי דוד קטנים בכל דירה ודירה הנמצאים בדרך כלל באזור של מסתור הכביסה.

 

האתגרים שקיימים במערכות סולאריות משותפות

האתגר הגדול ביותר במערכות סולאריות משותפות הוא החיבור חסר ההפרדה בין הצינורות המשותפים למכל הדוד. חוסר ההפרדה היא מחייבת כי רק כך עוברים מים חמים מהמערכת המשותפת אל מכלי הדוד.

נשאלת השאלה, למה בעצם אנו זקוקים להפרדה? התשובה לשאלה זו טמונה בעובדה כי גם בקיץ וגם בחורף חוסר ההפרדה יוצרת מצבים שבהם הדוד לא מחמם על אף שיש שמש מרובה או שהפעלנו את הדוד החשמלי.

 

הבעיה במערכת הסולארית בימי החורף

בימי החורף אנו מחממים מים בעזרת הדוד החשמלי והמים במכל חמים. בזמן זה, המים שבצינורות המשותפים קרים ובגלל חוסר ההפרדה, הם פשוט זולגים ישירות אל מכל המים החמים.

מי שחש כי דוד החשמל לא מחמם בחורף, זה לא תמיד כי קיימת תקלה, לפעמים פשוט המים הקרים מתערבבים יחד עם החמים ואתם תחושו מקלחות עם מים פושרים. במקרה זה תיקון מערכות סולאריות ביהוד לא ממש יעזור כי אין תקלה אמיתית לתיקון.

 

הבעיה במערכת הסולארית בימי הקיץ

על פניו, בימי הקיץ, לא אמורה להיות לכם בעיה עם המערכת המשותפת. הרי יש זרימה של מים חמים מהצינורות המשותפים אל המיכל.

עקרונית זה באמת נכון, אך לקראת הערב, כבר אין קרני שמש והצינורות אמורים לשמש את כל דיירי הבניין.

בצורה כזו, מי שהתקלח ראשון, זכה למים חמים ומי שהתקלח אחרון, יחווה מצבים שאין מים חמים במערכת סולארית מרכזית. דבר זה דיי נכון, כי חידוש המים החמים יהיה רק ביום שלמחרת כאשר יתחדשו קרני השמש.

 

האם יש פתרון כיום לבעיה המבנית של המערכת המשותפת?

חברות רבות עסקו בחיפוש פתרון לבעיה זו. אנו בחברת לפיד הצלחנו למצוא פתרון שמתחבר למערכת ומאפשר יצירת שסתום בעת הצורך.

בעזרת חיבור של מערכת פקחום, תוכלו לשמור על המים החמים שלכם במכל. מערכת זו יודעת לזהות בעזרת חיישנים מתי המים במכל חמים וליצור שסתום חשמלי שלא מאפשר כניסה או יציאה של המים. פתרון זה פותר את הבעיה גם בחורף וגם בקיץ.

 

תיקון מערכת סולארית ביהוד – מתי באמת יש צורך בתיקון?

תיקון מערכת סולארית ביהוד יהיה נחוץ כאשר קיימת תקלה אמיתית. תקלות בדודים ובמערכות סולאריות יש הרבה, אנו נמנה כעת כמה מהן.

 

קולטים מלוכלכים

חשים כי דוד השמש לא מחמם? זה הזמן לבדוק האם הקולטים מלוכלכים. כאשר הקולטים לא נקיים או שיש עליהם הצטברות של אבנית, הם לא יכולים לבצע את עבודתם כראוי. קולטים שעובדים בצורה נכונה מאפשרים כניסה רחבה של קרני שמש ואין מה שמפריע להם.

מדובר על תקלה שלא ממש מצריכה הזמנת תיקון מערכות סולאריות ביהוד, אך היא כן מצריכה ניקוי בעזרת בעל מקצוע. הניקוי הוא דיי פשוט ונעשה עם מטלית לחה וחומץ, אך בשל ריבוי הקולטים והעליה לגג הבניין יש להיעזר באיש מקצוע.

 

גוף חימום שרוף

גוף חימום שרוף זו תקלה נוספת שנגרמת בגלל הצטברות של אבנית. האבנית נכנסת לכל האזורים הפנימיים של גוף החימום וגורמת לו לעבוד קשה יותר עד שהוא נשרף.

זוהי תקלה המצריכה תיקון מערכת סולארית ביהוד והיא לרוב מחייבת החלפה של גוף החימום באחד חדש. ביצוע ההחלפה היא פעולה המחייבת המון זהירות ולכן חשוב לבצע אותה אך ורק על ידי אדם המוסמך לכך.

 

נזילות במערכת סולארית

נזילות עשויות להתרחש במקומות שונים בצינורות הדודים. אלו יכולים להיות הצינורות שנמצאים בתוך הקולטים, הצינורות המשותפים של כל דיירי הבניין וגם הצינורות של מכל הדוד.

לא משנה היכן נמצאת הנזילה, תמיד היא תגרום להפסקת הפעילות התקינה של חימום המים והיא ללא ספק מצריכה תיקון מערכת סולארית ביהוד.

תיקון נזילות מחייב מציאת הנזילה, הסרת החלק הבעייתי של הצינור והחלפה בצינור חדש. את החיבורים יש לבצע בצורה מקצועית וחזקה.

 

למי לפנות כדי לבצע תיקון של תקלות במערכת סולארית?

תיקון מערכת סולארית ביהוד מחייבת הזמנה של איש מערכות סולאריות ולא איש דודים העובד על מערכת דוד פשוטה.

אנו בחברת לפיד מתמחים במערכות סולאריות מגוונות ומתקדמות. תוכלו להיכנס לאתר ולחפש את פירוט אזורי שירות לתיקוני מערכות סולאריות ולהזמין איש מטעמנו.

אנו נגיע אליכם, נבדוק האם מדובר בתקלה. במידה וכן, נבצע תיקון. במידה ומדובר בתקלה המבנית של המערכות המשותפות בבניינים, נשמח להציע לכם התקנה של מערכת פקחום שתפתור אחת ולתמיד את הבעיה הזו.

את המערכת ניתן להזמין גם ללא הגעתנו וניתן גם להתקין באופן עצמאי באמצעות הוראות התקנה פשוטות שקיימות על גבי האריזה וגם באתר שלנו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן