דוד לא מחמם באלעד

קרה לכם פעם שנכנסתם למקלחת והרגשתם שאין לכם מים חמים? לכל אחד מאיתנו קרה תרחיש כזה מתי שהוא. כמובן שיש לכך מספר סיבות, אך רוב האנשים לא באמת יודעים מהן. הרבה מהאנשים לא מבינים בתקלות שפוקדות דודים ולרוב הם יחשבו שהדוד לא מחמם באלעד כי אחד הרכיבים תקול. חשוב לדעת שחוץ מתקלות, יש סיבות נוספות שעליהן נדבר במאמר הבא.

 

תקלות דודים שבאמת מוגדרות כתקלה

תקלות דודים שבאמת מוגדרות כתקלה הן תקלות ברכיבי הדוד אשר גורמות למצבים של דוד לא מחמם באלעד או דוד מחמם חלקית את המים.

מערכת הדודים היא מערכת דיי פשוטה, וקל להכיר את הרכיבים שלה ולהבין את התקלות השונות. כעת נמנה מספר רכיבים של הדוד שעשויה להתרחש בהם תקלה.

 

גוף החימום

הרכיב הכי עיקרי בדודי חשמל הוא גוף החימום. למעשה, כאשר מפעילים את מתג הדוד, גוף החימום נכנס לפעולה ומתחיל לחמם את המים.

מתי יש תקלה בגוף החימום? כאשר הוא עובד יותר ממה שהוא מסוגל. דבר זה מתרחש כאשר מצטברת אבנית על גוף החימום ומקשה את פעילותו.

כשגוף החימום מפסיק לתפקד, אתם תקבלו למעשה דוד חשמל שאינו מחמם את המים בכלל. הוא פשוט נשרף ומפסיק את עבודתו.

כדי לתקן את גוף החימום, עליכם להתקשר לאיש דודים שיבצע את ההחלפה שלו. כמובן שאין לבצע החלפה כזו באופן עצמאי. מדובר על רכיב חשמלי הנמצא בסמוך לאזורי מים וחשוב מאוד לדעת איך לעשות זאת בצורה מקצועית וזהירה.

 

תרמוסטט

אם נכנסה לכם אבנית לגוף החימום, סביר מאוד שגם בתרמוסטט יש אבנית. שני הרכיבים נמצאים יחד בתוך משולש הנקרא פלאנג' שתפקידו לשמור עליהם מפני אבנית.

לרוב, דבר זה יקרה כאשר הפלאנג' שבור. תרמוסטט תקול זו בעיה בפני עצמה. כשהתרמוסטט לא עושה את עבודתו, אתם נמצאים בסכנת כוויה.

מהסיבה הזו, בעת החלפת גוף החימום, יש להחליף גם את התרמוסטט ואת הפלאנג'. שלושת הרכיבים האלו מאוד חשובים והכרחיים לפעולתו התקינה של הדוד שלכם.

 

קולטים תקולים

הקולטים הם אמצעי קליטת קרני השמש בדודי שמש. ללא הקולטים לא תוכלו לחמם את מי הדוד שלכם בעזרת האנרגיה הטבעית. יש מספר תקלות בקולטים אשר גורמות למצבים של דוד שמש שאינו מחמם.

 

לכלוך, אבק ואבנית על הקולטים

כדי שהקולטים שלכם יוכלו לקלוט את קרני השמש, עליהם להיות נקיים מכל אבק ולכלוך. קולטים צוברים אבק ולכלוך כל הזמן אם לא מנקים אותם כל כמה זמן.

כאשר הם לא נקיים, נחסמים אזורים מסוימים שלא מאפשרים קליטה מאלה של קרני השמש ואז אין מספיק אנרגיית חום שתחמם את המים.

מדובר באחת התקלות היותר פשוטות, במיוחד בבתים פרטיים. במצב כזה, כל שעליכם לעשות הוא לעלות אל הגג ולנקות את הקולט בעדינות עם מטלית מים לחה. מומלץ לבצע את הפעולה הזו אחת לחצי שנה.

אם מדובר בבניין משותף, פה זה קצת יותר מסורבל מהסיבה שיש המון קולטים על הגג והוא לא תמיד זמין לעלייה של הדיירים. במקרים אלו עדיף להתקשר לאיש מקצוע או לחילופין, להתקין מערכת ניקוי אוטומטית על הגג.

 

שבר בחלק העליון של הקולט

לפעמים, כאשר הקולטים שחוקים, החלק העליון שלהם נשבר ואז בדיוק כמו במצבים של הלכלוך, חלק מקרני השמש פשוט לא נכנסות ולא מצליחות לחמם את המים שבדוד.

זהו מצב שמחייב החלפה של הקולט. אם יש שמש בחוץ ואין לכם מים חמים באלעד, יכול להיות שזו הבעיה.

איש דודים תמיד יעלה לבדוק את הקולט ואם יזהה שבר כזה, הוא יסביר לכם שיש להחליף את הקולט.

כיום, יש המון סוגים של קולטים מאוד מתקדמים בעלי יכולת שרידות גבוהה יותר. מומלץ לבצע החלפה של הקולטים אחת לתקופה של כמה שנים.

 

נזילות מצינורות הקולט

מצב של נזילות מהקולט עשוי להתרחש כאשר הצינורות שבתוך הקולט קרועים או עם סדקים. הבעיה במצב הזה, שכל מסלול המים שאמור להגיע אל מכל המים, פשוט לא תקין ומפסיק את פעולתו.

זיהוי נזילה מהקולט יעשה תמיד על ידי איש דודים אשר יודע לפתוח את האזור של הקולט ולזהות מצב של נזילה. לאחר זיהוי הנזילה, יבצע איש הדודים החלפה של הצינורות.

 

דוד לא מחמם באלעד – בניינים משותפים

לפעמים, מגיע איש הדודים לבדיקת תקלות ולא מוצא שום תקלה, אך אתם מרגישים שמשהו לא תקין, כי הדוד לא מחמם באלעד.

אז חשוב לדעת כי באמת יש משהו לא תקין, אך לא נחשב לתקלה. למעשה בבניינים משותפים יש מערכת דודים משותפת שיש לה קולטים משותפים וגם מערכת צינורות משותפת. כל אלו מחוברים אל מכל הדוד של כל דירה.

כשיש מים חמים בצינורות אשר התחממו מהשמש, הם מגיעים מהצינורות אל הדירות. דיירים שהתקלחו ראשונים, יקבלו את המים החמים.

בימי חורף, אין מים חמים בצינורות והחימום מתרחש על ידי הדוד החשמלי, אך מים ממשיכים להיכנס אל המיכל החם שלכם כי אין מה שיעצור אותם. בצורה הזו המים החמים שלכם הופכים למים קרים ואתם בטוחים שהדוד לא מחמם באלעד כי יש תקלה.

 

איך פותרים את בעיית המים החמים?

דרך הפתרון הטובה ביותר כיום וגם היחידה היא התקנת פקחום. פטנט ייחודי של מערכת אשר מתחברת אל המערכת המשותפת ויודעת לזהות מתי המים שלכם בדוד חמים.

כאשר המים במכל חמים, המערכת תפעיל שסתום חשמלי שלא יאפשר כניסה ויציאה של המים. כך למעשה הוא ידאג שאתם תוכלו להשתמש בכל מכל המים החם שחיממתם לעצמכם באמצעות דוד החשמל. הפקחום הוא רעיון מהפכני שפותר את הבעיה והוא כל כך פשוט.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן