דוד לא מחמם בהרצליה

ערי ישראל מאופיינות באכלוס בעיקר בבניינים משותפים. גם העיר הרצליה היא כזו וניתן לראות בה בנייני קומות נמוכים וישנים יחד עם בנייני דירות חדשים, גבוהים ועם כמות דיירים גדולה. המשותף לשני סוגי הבניינים, שבשניהם משתמשים בדודים לחימום מים. השונה בניהם, זו דרך החימום והסיבות למצבים שבהם דוד לא מחמם בהרצליה. במאמר הבא נדבר על התקלות שמאפיינות דודים במבנים השונים.

 

דוד לא מחמם בהרצליה – בנייני דירות חדשים

נכנסתם לדירה חדשה ועל פניו לא אמורות להיות לכם תקלות בדוד החימום, בטח לא מצב של דוד לא מחמם בהרצליה, אך כדאי לדעת שבבניינים משותפים חדשים, אתם כן יכולים לחוות מצב כזה ולא בגלל תקלה ברכיבי הדוד, פשוט מסיבה מבנית של מערכת הדודים המשותפת.

בבניינים משותפים חדשים, גג הבניין קטן מלהכיל את הדודים של כל הדיירים. לכן במקום להציב על הגג מיכל דוד לכל דירה, קיימת מערכת משותפת לכל הדיירים יחד. בקיץ המערכת קולטת אנרגיית שמש מהקולטנים המשותפים ובחורף כל דייר מחמם את המים שבמיכל הקטן שלו שנמצא בצמוד לדירה.

בחורף כאשר הדיירים מחממים לעצמם מים עבור המקלחת, בצינורות המשותפים המים קרים והם זולגים אל הדוד החם. בצורה כזו הדיירים חווים מצב של תקלה שבה דוד לא מחמם בהרצליה. זו לא תקלה ברכיבי הדוד, פשוט אין מה שיעצור את זליגת המים הקרים.

בקיץ, הבעיה קצת שונה ואתם תחוו מצב של דוד שמש לא מחמם כי עקפו אתכם בתור. המים החמים מהצינורות יעברו אל מי שיכנס למקלחת ראשון. מי שיגיע שני או שלישי, יצטרך לחכות לחימום מחדש של המים בצינורות או לחילופין לחמם בעצמו עם הדוד החשמלי.

 

לפתור את בעיית הדוד בעזרת פקחום

אם גם אתם סובלים ממצב של דוד לא מחמם בהרצליה בבניין משותף בחורף או בקיץ, אתם חייבים להכיר את פטנט פקחום שיפתור את הבעיה בקלות. פטנט פקחום הומצא על ידי חברת לפיד ומטרתו העיקרית היא לטפל בבעיה המבנית של הבניינים המשותפים החדשים.

הפקחום היא מערכת חכמה שמתחברת לדוד הפרטי של כל דייר. המערכת עובדת באמצעות חיישני רגש שיודעים לזהות חום. כאשר המים במיכל הפרטי שלכם חם היא מייצרת מיד שסתום ששומר על המים החמים. בצורה כזו לא זולגים מים קרים אל המיכל החם בחורף והשכן גם לא "גונב" לכם את המים החמים.

 

במה עוד עוזר פקחום?

מעבר לפתרון הבעיה המבנית בבניינים משותפים והבעיה של דוד לא מחמם בהרצליה, פקחום הוא גם דרך מצוינת לחיסכון בחשבון החשמל על חימום מים. כאשר אנו חווים מצב שהדוד לא מחמם בהרצליה מידי פעם, אנו מנסים לעקוף את התקלה באמצעות חימום של המים ליותר זמן וכך אנחנו למעשה מבזבזים יותר חשמל ומשלמים יותר.

הפקחום מאפשר לכם להשתמש בכל המים החמים שבמיכל באופן יעיל יותר. אנשים שהתקינו את מערכת פקחום מספרים כי הם מצליחים לחסוך 50 אחוזים מתצרוכת החשמל על חימום מים. תוכלו להיכנס לאתר כדי לרכוש את פקחום או לקבל מידע על אזורי שירות נוספים של פקחום.

 

תקלות אופייניות לדודים בבניינים ישנים

קצר חשמלי בדוד

לפעמים דוד חשמל לא מחמם בהרצליה כי הוא פשוט מקצר בכל פעם שמפעילים אותו. כאשר הדוד מקצר יש לבדוק האם מדובר בתקלת חשמל שבגללה הוא מקצר, כלומר יש באיזה שהוא חלק נגיעה של חלקי החשמל במים או שהדוד פשוט מקצר כי אין לו מספיק וואט כדי לעמוד בחשמל שהוא צורך.

בדירות חדשות לרוב הבעיה תהיה חשמלית לגמרי ובדירות ישנות שבהן החשמל הוא חד פאזי, סביר להניח שזו הבעיה. בכל מקרה חשוב שחשמלאי דודים מוסמך יבוא לבדוק למה הדוד מקצר.

 

נזילות בצינורות

נזילות בדוד יכולות להתרחש גם במערכת משותפת וגם בדודים בבניינים ישנים. זה מתרחש כי הצינורות לא מחוברים היטב או כי פשוט יש להם אזורים שיש בהם חריצים או חתכים שיוצרים את הנזילות. דוד לא מחמם בהרצליה עשוי להתרחש כאשר יש נזילה אפילו קטנה באחד מהצינורות.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא מעין משולש שמתחתיו יושבים גוף החימום והתרמוסטט. תפקיד הפלאנג' להגן על רכיבים אלו. כאשר הפלאנג' שבור הרכיבים עשויים להינזק ובמקרים מסוימים גם לקבל ולהישרף. אחת הסיבות למצב של דוד חשמל לא מחמם נובעת מבעיה בפלאנג', בגוף החימום או בתרמוסטט.

 

הצטברות אבנית

אבנית היא למעשה הבעיה הכי שכיחה בדודי חשמל ושמש. האבנית היא למעשה אבן שנמצאת בתוך המים והיא שוקעת על דפנות הדוד כאשר המים חמים.

האבנית פוגעת ברכיבי הדוד השונים ומומלץ לבצע ניקוי שלה אחת לשנה כדי להימנע מהאבנית וממצב שבו דוד לא מחמם בגלל הצטברות של אבנית.

 

אבק על הקולטים

אחת הסיבות לכך שדוד שמש לא מחמם בהרצליה היא אבק על הקולטים. תפקיד הקולטים לקלוט את קרני השמש בצורה טובה. כשיש אבק, הוא מונע כניסה טובה של הקרניים, אין מספיק קרניים שיהפכו לאנרגיית חום וכך הדוד לא מחמם את המים. לא כולם מכירים את התופעה הזו, אך בתחזוקה נכונה ניתן לפתור אותה בקלות.

 

תחזוקת דוד למניעת תקלות בדוד

המניעה הטובה ביותר לתקלות בדוד היא תחזוקה נכונה. מומלץ לבצע בדיקה של הדוד אחת לשנה על ידי איש מקצוע. כמו כן, חשוב מאוד לבצע ניקוי אבנית ואבק באותה הבדיקה.

ניתן לבצע ניקוי זה על ידי איש מקצוע או לחילופין, לבצע את הניקוי באופן עצמאי. כל מה שצריך זה מטלית לחה עם מעט חומץ ולהסיר את שכבת האבנית. אם לא ניקיתם מספר שנים, עדיף שבעל מקצוע מנוסה יבצע זאת בצורה יסודית.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן