תיקון מערכת סולארית בהרצליה

דוד שמש ודוד חשמל הם חלק מהתרבות הישראלית וכל מי שהולך להשכיר דירה או לרכוש אחת, תמיד ישאל האם שני אלו קיימים. הסיבה שהשאלה הזו תמיד נשאלת, נובעת מהעובדה כי מדובר במערכת מצוינת שנשארת תקינה וטובה לאורך זמן. עם זאת, כדאי לדעת שגם בה יש תקלות המצריכות תיקון מערכת סולארית בהרצליה על ידי איש מקצוע. במאמר הבא נסביר על התקלות והתיקונים שלהן.

 

מה שחשוב לדעת על דודי שמש ודודי חשמל

דודי שמש ודודי חשמל הינן שתי מערכות שפועלות יחד במגביל. את דוד השמש אתם לא צריכים להדליק. פעולת הקולטים מתבצעת באופן אוטומטי כאשר קיימת שמש. כשמדובר בדוד החשמל, הסיפור קצת שונה ויהיה עליכם להדליק כמובן את מתג החשמל שיפעיל את כל המערכת.

אז איך בעצם המערכות האלו פועלות? כאשר מדובר בדוד שמש, קרני השמש נאגרות בתוך הקולט, הופכות לאנרגיית חום ומחממות את המים שבצינורות אשר עוברים אל מכל המים.

כאשר מדובר בדוד חשמל, עליכם להפעיל את המתג החשמלי שמפעיל את גוף החימום והתרמוסטט אשר דואגים לחמם את המים ולעצור בטמפרטורה מסוימת שהוגדרה מראש.

מדובר במערכות מאוד אמינות, כאשר מצבים שבהם הדוד אינו מחמם, הם מצבים שבהם אחד מהרכיבים תקול ולכן התהליך לא מתבצע כמו שצריך.

 

במה שונה מערכת סולארית לחימום מים?

לא כולם יודעים מהי מערכת סולארית או איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניינים משותפים. מערכת סולארית היא מערכת הדומה לדודי השמש ודודי החשמל בעקרונות חימום המים, אך יש בה מספר חלקים שמבצעים את עבודתם באופן קצת שונה ומאפשרים לכל הבניין לקבל מים חמים.

בגלל שבבניינים משותפים אין מספיק מקום על הגג להעמיד דודי שמש לכל דייר, בבניינים משותפים מתקינים מערכת סולארית משותפת. במערכת הזו תמצאו קולטים משותפים שאוגרים קרני שמש עבור כל דיירי הבניין ומערכת צינורות משותפת.

לאחר חימום המים, יגיעו המים מהצינורות אל כל המכלים של דיירי הבניין. בצורה הזו, כל דיירי הבניין יכולים לנצל את אנרגיית השמש לצורך חימום מים למקלחת.

תקלות במערכת הסולארית הינן תקלות שעשויות להיות במערכות המשותפות או בחלקים של מכל המים שהינם פרטיים לכל דייר. תיקון מערכת סולארית בהרצליה מחייבת מומחה למערכות סולאריות שיתקן את התקלה.

 

באילו תקלות יש להזמין תיקון מערכת סולארית בהרצליה?

מתי תזדקקו להזמנת תיקון מערכת סולארית בהרצליה? האם יש תקלות שניתן לתקן באופן עצמאי? כאשר מדובר במערכת סולארית משותפת, בעצם מדובר על מערכת גדולה מאוד עם מערכת צינורות מסועפת המחייבת תיקון על ידי מומחה בתחום.

מצבים של דוד שמש שאינו מחמם, הם בדרך כלל מצבים של תקלות במערכת המשותפת ולכן יהיה עליכם ליצור קשר עם איש מערכות סולאריות. מצבים של דוד חשמל שאינו מחמם, לרוב יתרחשו בדודי חשמל שהינם החלק הפרטי של כל דייר ובמקרה זה כדאי להזמין איש דודים.

ריכזנו כאן מספר תקלות בדודי שמש ודודי חשמל שכדאי להכיר:

 

בעיות בקולטים

הקולטים שבמערכת המשותפת הם הבסיס ההתחלתי לחימום מים עבור דיירי הבניין, לכן קיימת חשיבות גדולה מאוד לכמות הקרניים שנכנסת.

כאשר אחד או יותר מהקולטים תקול, לא יהיו מים חמים במערכת סולארית מרכזית ודיירי הבניין לא יקבלו מים חמים.

אילו תקלות פוקדות קולטים? התקלה הכי נפוצה היא קולטים מאובקים. במצב זה האבק שעל הקולטים מכסה את האזור שדרכו נקלטות הקרניים. בתקלה זו פשוט צריך להזמין ניקוי לקולטים.

תקלה נוספת היא קולטים שבורים. זהו מצב שהקרניים כלל לא יכנסו ודיירי הבניין ירגישו כי המים קרים. בתקלה זו יש החלפה של הקולטים השבורים.

 

נזילות ממערכת הצינורות המשותפים

במערכת סולארית, כמו שאמרנו, יש מערכת צינורות משותפת לכל דיירי הבניין. זו מערכת גדולה מאוד ביחס למערכת צינורות של דודים רגילים. אם יש נזילה במערכת כזו, היא קוטעת את מעבר המים החמים ומחייבת בדיקה ותיקון מערכת סולארית בהרצליה על ידי איש מקצוע.

 

הבעיה המבנית שקיימת בכל מערכת סולארית בבניינים משותפים

במערכות סולאריות בבניינים משותפים, קיימת בעיה מבנית שלא כולם מודעים אליה, אך ללא ספק חשים ומרגישים בה ובטוחים כי מדובר בתקלה.

הבעיה נובעת מחוסר ההפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי הדודים של הדיירים. בעונת החורף, כאשר חימום המים מתבסס על האנרגיה החשמלית ולא על השמש, המים שבצינורות קרים, אך הדוד שלכם חם.

בגלל חוסר ההפרדה, מים קרים מהצינורות זולגים אל המכלים החמים ומקררים את המים. אם אתם חשים כי המים הפכו קרים לאחר זמן קצר מתחילת המקלחת, יכול להיות שזו הבעיה.

כיום לבעיה הזו יש פתרון בשם פקחום, שאנו פיתחנו בחברת לפיד. מערכת פקחום היא מערכת חכמה מאוד, בעלת חיישנים אשר יודעים לזהות מתי המים במכל חמים. בשלב הזיהוי, המערכת מייצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר מעבר של המים הקרים אל המכל.

את הפקחום ניתן לרכוש אצלנו בחברת לפיד, כנסו לעמוד באתר של איזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית מעבר להרצליה והזמינו התקנה של פקחום.

 

תקלות נוספות שיכולות להתרחש אצל כל דייר ללא קשר למערכת המשותפת

במערכת המשותפת, לכל דייר יש מכל מים שנמצא באזור של מסתור הכביסה. בצמוד למכל המים, נמצאים רכיבים חשמליים שתפקידם לחמם את המים באמצעות דוד החשמל כאשר אתם לא משתמשים בדוד השמש.

הרכיבים החשמליים מאוד רגישים לאבנית שפוקדת את מכל הדוד כל הזמן. האבנית מפריעה לעבודתם וגורמת להם לעבוד קשה יותר ולבסוף להישרף.

תיקון מערכת סולארית בהרצליה במקרה זה, יכלול החלפה של הרכיבים בחדשים. תחזוקה שנתית לדוד ובדיקת מצב האבנית, יכולים למנוע את מצבי השריפה של הרכיבים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן