תיקון מערכת סולארית בלוד

צמד המילים מערכת סולארית נשמעים כמו מערכת מאוד מסובכת, אך אם מבינים מהי המערכת הזו, ניתן גם להבין מהן התקלות שקיימות בה ומתי יש צורך להזמין תיקון מערכת סולארית בלוד. במאמר הבא ניגע בכל הדברים האלו וסוף סוף תוכלו להכיר את המערכת הזו יותר מקרוב ולהבין מתי להזמין איש דודים ומתי אין צורך בכך והפתרון הוא שונה.

 

מהי מערכת סולארית לחימום מים?

מערכת סולארית לחימום מים, היא מערכת שמשתמשת בקרני השמש על מנת לחמם את המים. בגלל שמדובר במערכת ולא בקולט אחד כמו בבתים פרטיים, אנו נראה מערכת כזו בבניינים משותפים.

איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניינים? פשוט מאוד! על גג הבניין יש המון קולטים שמשותפים לכל דיירי הבניין. הקולטים האלו מחוברים למערכת צינורות משותפים המתפצלים למכלי דוד פרטיים בכל דירה ודירה.

בדרך זו, כל דייר בבניין יכול לקבל מים חמים שחוממו על ידי קרני השמש ללא השקעה כספית כלל. כמובן שזה תקף לחודשי הקיץ ולא לחודשי החורף שבהם משתמשים רוב הדיירים במערכת הדוד החשמלית.

תקלות עשויות להתרחש בכל אזור במערכת, בין אם מדובר באזורים המשותפים ובין אם מדובר באזור הפרטי שהוא למעשה מכל המים.

במקרים של תקלה, תצטרכו להזמין תיקון מערכת סולארית בלוד על ידי איש דודים שעוסק גם במערכות סולאריות. אם אתם חווים מצב של דוד לא מחמם, אתם בהחלט עשויים לחשוד במצב של תקלה, אך זה עשוי להיות גם מצבים אחרים שעליהם נדבר בהמשך המאמר.

 

תקלה שתראו רק במערכת דודים משותפת

אחת התקלות שקיימת רק במערכת דודים משותפת היא תקלה מבנית של המערכת עצמה והיא קיימת בכל הבניינים המשותפים. את התקלה הזו אתם לא תראו במערכות דודים של בתים פרטיים.

המערכת מעבירה אל מכל המים, מים חמים בימי הקיץ, אך מה קורה בחורף? בחורף המים בתוך הצינורות קרים ואין מה שיעצור אותם מלהגיע אל הדוד החם שלכם.

מדובר בתקלה שיוצרת אצל הדיירים את התחושה כי אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית, כי הם נכנסים למקלחת והמים הופכים לפושרים דיי מהר. אך למעשה, הדוד מחמם את המים כרגיל ולא מדובר באמת בתקלה של אחד הרכיבים.

בעבר, לא היה פתרון הולם למצב הזה ואנשים רבים היו עוברים למערכות חימום מים אחרות שהיו עולות להם כסף רב. כיום לא רבים יודעים, אך יש פתרון מעולה והוא לא מצריך התקנה מיוחדת, אלא התקנה של מכשיר פשוט מאוד אל המערכת עצמה.

 

איך נקרא המכשיר המהפכני שפותר את הבעיה?

המכשיר שפותר את הבעיה המבנית הוא פקחום. מערכת קטנה ומאוד חכמה בעלת חיישנים שיודעים לזהות מתי המים שלכם במכל הדוד חמים.

בעת הזיהוי, המערכת יוצרת שסתום חשמלי בין מכל הדוד למערכת המשותפת שלא מאפשר כניסה של מים קרים אל המכל החם. בדרך הזו התקלה המבנית נפתרת ודיירי הבניין יכולים להשתמש בכל המים החמים שחיממו.

 

מצבים שמצריכים תיקון מערכת סולארית בלוד

מעבר לתקלה המבנית שדיברנו עליה קודם, כדאי לדעת שיש במערכת כזו גם תקלות אחרות הקשורות ברכיבי הדוד. כעת נמנה כמה מהן:

 

קולטים מלוכלכים

אחת הבעיות הכי גדולות של קולטים על גג הבניין, שהם מתלכלכים מאוד בקלות וצוברים אבק. כשהקולטים צוברים אבק, הם למעשה לא מצליחים לקלוט את קרני השמש בצורה טובה ולכן התפוקה שלהם הופכת להיות ירודה.

זו לא תקלה המצריכה תיקון מערכת סולארית בלוד, אך היא כן מחייבת תחזוקה וניקיון של הקולטים. מכיוון שמדובר בבניין משותף, הרי שלא ניתן לנקות את הקולטים בעצמכם ויש להזמין איש מקצוע מהתחום.

אם אתם חווים ירידה בחימום המים מהשמש או מצב של דוד שמש לא מחמם, על אף שיש יום שמשי בחוץ, הרי שעליכם לבדוק האם הקולטים נקיים.

 

גוף חימום לא תקין

עוד בעיה שקיימת בדודים היא אבנית שנכנסת לכל מיני רכיבים, בניהם גוף החימום. למעשה מדובר ברכיב חשמלי שאחראי לחמם את המים כאשר משתמשים בדוד החשמלי.

אם דוד החשמל לא מחמם, יכול להיות שהבעיה היא בגוף החימום. כשנכנסת אבנית לגוף החימום, הוא ימשיך לנסות לחמם את המים ויעבוד קשה יותר, עד הרגע שיישרף. כשגוף החימום נשרף, הוא לא מבצע את עבודתו.

 

נזילות בצינורות הדוד

בעיה נוספת המחייבת תיקון מערכת סולארית בלוד היא מצב של נזילות. בגלל שמדובר במערכת מסועפת המתחילה בקולטים ומסתיימת בחיבור הצינורות למכל הדוד, קשה לדעת היכן יש נזילה.

כדי להתמודד עם התקלה הזו, עליכם להזמין איש דודים מוסמך שידע לעבור על כל חלקי המערכת ולהבין היכן נמצאת הנזילה.

לפעמים הנזילה מתרחשת מתוך חיבור לא טוב של הצינורות ולפעמים זה קורה עקב סדקים בצינורות. אם מדובר בחיבור לא טוב, איש הדודים יבצע חיזוקים. במידה ויש בצינור סדקים, יהיה עליו להחליף את החלק המסוים של הצינור.

 

קצר חשמלי בדוד

עוד תקלה שקיימת בדודי חשמל היא קצר חשמלי. הדוד החשמלי מורכב מאזורים חשמליים ואזורים עם מים. חיבור בין השניים האלו עשוי להביא לקצר חשמלי. ברור שבשגרה אלו אזורים מופרדים, אך נזילות שלא מטופלות עשויות לגרום לקצר חשמלי המחייב טיפול של חשמלאי דודים.

בכל מקרה שיש קצר חשמלי עקב הדוד, אתם חייבים להתקשר לחשמלאי דודים ולא לנסות לבצע תיקון כזה בעצמכם מהסיבה שמדובר באירוע מסוכן. אצלנו בחברה תמצאו אנשי מקצוע מומחים מהתחום שיוכלו לסייע לכם. אנו פועלים בלוד ובאזורים נוספים. בדקו את פירוט אזורי שירות לתיקוני מערכות סולאריות והזמינו חשמלאי מוסמך העוסק בתחום או איש דודים שיסייע לפתור את הבעיה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן