תיקון מערכת סולארית ברעננה

סגנון הבניה של גורדי שחקים הביא עמו התפתחות בכל התחום של דודי שמש וכיום בבניינים משותפים חדשים משתמשים במערכות סולאריות לחימום המים. מערכת סולארית היא מערכת משותפת לכל דיירי הבניין וכאשר יש בה תקלות, יש לבצע תיקון מערכת סולארית ברעננה באמצעות בעל מקצוע העוסק במערכות מהסוג הזה.

 

תיקון מערכת סולארית ברעננה – איזה איש מקצוע יש להזמין?

מי שהיה גר בבניינים ישנים יותר, היה יודע כי במצב של תקלה בדוד, יש להזמין איש דודים. בבניינים הישנים היו מעט דיירים ולכן לכל דייר היה על הגג דוד שמש משלו ובעת תקלה, איש הדודים היה מגיע ומתקן או מחליף את הרכיב התקול.

כיום, בבניינים החדשים יש קרוב ל-100 דיירים ולפעמים אפילו יותר ולכן המערכת היא מערכת סולארית משותפת המצריכה הזמנה של איש מקצוע העוסק במערכות סולאריות.

תיקון מערכת סולארית ברעננה מצריך הכרות עם המערכת ומציאת התקלה באזורים המשותפים לכל הדיירים.

 

איך בנויה מערכת דודים סולארית?

כדי לדעת איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף, יש להכיר תחילה איך המערכת בנויה. בכל מערכת כזו, יש על גג הבניין כמות גדולה של קולטים המחוברים למערכת צינורות משותפת לכל הדיירים.

המים שנמצאים בתוך הצינורות הדקים של הקולטים מתחממים על ידי השמש ועוברים למערכת הצינורות ומשם אל המכלים הפרטיים של כל דייר ודייר.

 

האם מערכת דודים סולארית עובדת טוב יותר מהדוד האישי לכל דייר?

מדובר על שתי מערכות סגורות שדומות אחת לשניה מבחינת דרך חימום המים על ידי חום השמש, אך יש בניהן שוני מהותי. במערכת המשותפת מחממים כמות מים גדולה יותר להרבה מאוד דיירים, דבר זה עלול ליצור תקלות מבניות שעליהן נדבר בהמשך.

לפני שנסביר על סוגי התקלות, כדאי לדעת כי המערכת עצמה מחולקת לחלקים ששייכים לכלל הדיירים וחלקים שהינם פרטיים. מצב של תקלה שבה אתם חשים כי אין מים חמים במערכת הסולארית המרכזית, עשויה להתרחש בכל אחד מהחלקים ולדיירי הבניין יהיה דיי קשה למצוא את התקלה בעצמם.

בדוד רגיל, הרבה יותר קל למצוא את התקלה ולעיתים גם אדם שאינו עוסק בתחום עשוי לדעת מה התקלה שגורמת לדוד שמש לא לחמם. כמו כן, כדי לפתור תקלות אלו יש להזמין איש דודים ואין חובה בהזמנת איש מערכות סולאריות משותפות.

 

תקלות מבניות במערכת סולארית משותפת

כיום יש שתי תקלות מבניות במערכות סולאריות משותפות שהן הגורם המרכזי למצבים שבהם הדוד לא מחמם את המים.

 

תקלה מספר 1 – זליגת מים קרים למכל החם

תקלה של זליגת מים קרים מהצינורות המשותפים מתרחשת בעיקר בימי החורף. בעונה הקרה אנו מחממים את מכל המים באמצעות המערכת החשמלית, אך מכיוון שמכל המים אינו מופרד מהצינורות המשותפים, מים קרים נכנסים לתוך המכל והמים מתקררים דיי מהר.

אנשים רבים המתגוררים בבניינים משותפים מתלוננים שהם מחממים את המים זמן רב ובזמן המקלחת חשים כי תוך מספר דקות המים נעשים פושרים ולבסוף מתקררים. אז אם אתם חווים מצב שבו דוד חשמל לא מחמם בבניין משותף, יכול להיות שזו הבעיה.

 

תקלה מספר 2 – מעבר מים חמים אל השכן

תקלה מבנית שנייה שעשויה להתרחש היא מעבר של מים חמים אל המכל של השכן שהתקלח לפניכם. זוהי תקלה שכיחה מאוד בקיץ המתרחשת בגלל שהמערכת היא משותפת לכולם ומי שהשתמש ראשון במים החמים זכה בהם לפני.

 

האם יש דרך לטפל בתקלות המבניות?

תיקון מערכת סולארית ברעננה כאשר נשללו תקלות ברכיבי הדוד והתקלה היא בעצם מבנית, הביאה את חברת לפיד למצוא פתרון. כיום חברת לפיד היא החברה היחידה שמצאה פתרון המתחבר למערכת המשותפת ופותר את התקלות המבניות שדיברנו עליהן.

חברת לפיד שעוסקת במערכות סולאריות הבינה כי הבעיה היא למעשה חוסר בשסתום בין מכלי הדודים הפרטיים למערכת המשותפת. לצורך כך החברה המציאה את פטנט פקחום שהוא למעשה שסתום חשמלי המופעל כאשר החיישנים שלו מזהים כי מכל המים חם.

בצורה כזו נשמרים המים החמים שבמכל והם לא בורחים לשכן וגם לא מתערבבים עם מים קרים. התקנת הפקחום הוא תיקון מערכת סולארית ברעננה היעיל ביותר כיום.

 

האם יש פתרונות נוספים כיום?

כיום קיימים פתרונות נוספים, אך הם מחליפים את המערכת המשותפת ולא מאפשרים את השימוש בדוד השמש שהוא מאוד חסכוני עבורנו. מערכות אלו עובדות על גז או חשמל והתשלום על השימוש בהן הוא לאורך כל השנה.

 

תקלות נוספות הגורמות למערכת הסולארית לא לעבוד כמו שצריך

אבנית ואבק על הקולטים

הקולטים עושים את עבודתם כראוי כאשר הם נקיים ויכולים לקלוט כמה שיותר אור שמש. לקולטים יש נטייה לצבור אבק ואבנית החוסמים חלקים שלהם וגורמים לחימום חלקי של המים.

במערכת משותפת יהיה עליכם להזמין איש מערכות סולאריות שיעלה אל הקולטים המשותפים ויבצע להם ניקיון מקצועי ויסודי.

 

קולטים שבורים

תקלה נוספת היא מצב שבו יש סדק או שברים על הקולטים והם לא מבצעים את עבודתם כלל. במצב זה יש להחליף את מה ששבור.

זה נשמע פשוט, אך יש לזהות מי הוא הקולט השבור ואותו יש להחליף. תיקון מערכת סולארית ברעננה שבה יש להחליף חלק מהקולטים, תתבצע על ידי איש מערכות סולאריות.

 

נזילות מהצינורות המשותפים

תקלה נוספת שמצריכה תיקון מערכת סולארית ברעננה היא כאשר קיימת נזילה המפריעה למערכת הסגורה לפעול. במערכת דודים משותפת זה לא כזה פשוט למצוא את הנזילה כי היא עשויה להיות בכל חלק של הצינורות המשותפים.

אנו בחברת לפיד מומחים במערכות סולאריות ואנו נוכל להגיע אליכם ולפתור את התקלה. כנסו לאתר שלנו ומצאו איזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן