תיקון מערכת סולארית במרכז

כל דוד שמש מתחיל את תהליך חימום המים באמצעות קולט אחד בודד, אך כשמדובר על בניין משותף, אנו מדברים על מספר קולטים משותפים הנקראים מערכת סולארית. כמו בכל מערכת, גם במערכת הסולארית המשותפת יכולות להיות תקלות. במאמר זה נכיר מהי מערכת סולארית לחימום מים ונדבר על מצבים שבהם יש צורך בתיקון מערכת סולארית במרכז.

 

הרכיבים המרכיבים את המערכת הסולארית המשותפת

רוב האנשים מכירים את דוד השמש הפשוט ופחות מכירים איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף. למעשה המערכת המשותפת כוללת קולטים רבים המותקנים יחד על הגג וכולם מחוברים למערכת צינורות הדוד שמחוברת למכלי דוד קטנים בכל דירה ודירה.

המערכת היא מערכת סגורה והמים שמתחממים עוברים דרך הצינורות אל המכלים. מערכת הקולטים ומערכת הצינורות נחשבים לרכוש משותף של כלל דיירי הבניין ואילו המכלים בכל דירה הם הרכוש הפרטי.

 

איך עובדת מערכת סולארית בבניינים משותפים?

מערכת סולארית משותפת היא מערכת שהתפקיד שלה הוא בימי הקיץ ובימים שבהם יש שמש חזקה. הקולטים המשותפים על גג הבניין קולטים את קרני השמש והופכים אותם לאנרגיית חום.

אנרגיית החום שהשתחררה מחממת את המים שנמצאים בצינורות קטנים מאוד בתוך המבנה של הקולטים ומתחילה להעביר אותם אל הצינורות המשותפים שדרכם המים החמים יגיעו אל המכלים בכל דירה ודירה.

 

תקלות נפוצות בחלקים המשותפים של המערכת הסולארית

כמו שאמרנו, מערכת הקולטים ומערכת הצינורות שמחוברת אליהם, הם חלקים שמשותפים לכל דיירי הבניין.

תקלות במערכת מצריכות תיקון מערכת סולארית במרכז על ידי איש מקצוע העוסק במערכות סולאריות. ריכזנו מספר תקלות שעשויות להתרחש בחלקים משותפים אלו.

 

קולטים מאובקים

אם אתם חווים בדירה שלכם מצב שבו אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית, יכול להיות שהבעיה טמונה בקולטים מלוכלכים, מאובקים או כאלו שצברו אבנית.

הבעיה העיקרית במצב הזה, שהקולטים חסומים מלקלוט מספיק אור שמש ולכן המים לא מתחממים מספיק. תיקון מערכת סולארית במרכז שהקולטים שלה מאובקים מצריכה ניקיון של איש דודים.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה משותפת שעשויה להתרחש היא כאשר חלק מהקולטים שבורים. במצב כזה חלק מהקולטים פשוט לא מבצעים את עבודתם והתוצאה, הרבה פחות מים חמים עבור דיירי הבניין.

קולטים שבורים מצריכים החלפה של איש מקצוע העוסק במערכות סולאריות משותפות. יש לדעת לזהות את הקולטים השבורים, להחליף אותם בחדשים ולחבר אותם חזרה אל המערכת המשותפת. כאשר אתם חווים מצב של דוד שמש לא מחמם, זו אחת התקלות שעל איש המערכות הסולאריות לבדוק.

 

נזילה במערכת הצינורות המשותפים

דוד לא מחמם עשוי להתרחש גם כאשר קיימת נזילה בצינורות המערכת המשותפת. מדובר על מערכת צינורות מסועפת שממנה מגיעים המים אל כל המכלים של כל הדיירים.

דיירי הבניין לא יוכלו לזהות את הנזילה בעצמם ויש להזמין איש מערכות סולאריות שיבדוק את הצינורות באופן מקצועי ויזהה היכן נמצאת התקלה.

 

תיקון מערכת סולארית במרכז – איש דודים או איש מערכות סולאריות?

תיקון מערכת סולארית במרכז מחייב עבודה של איש מערכות סולאריות מקצועי שמכיר איך מחוברת מערכת כזו, מה התקלות שעשויות להיות בה ואיך מוצאים היכן נמצאת התקלה.

מדובר על תיקון שהוא מסובך יותר מדוד פשוט בבית פרטי. לכן, אם אתם גרים בבניין משותף, שימו לב שאתם פונים לאיש המקצוע הנכון.

 

תקלות נפוצות בחלקים שאינם משותפים לכלל הבניין

תקלות נוספות שמתרחשות במערכות דודים, הן תקלות בחלקים שאינם משותפים לכל הדיירים. תקלות אלו מתרחשות באזור שבו נמצא מכל המים.

מצבים של דוד חשמל לא מחמם או של דוד שמש שאינו מחמם מספיק, עשויות להתרחש גם בחלקים אלו. להלן מספר תקלות אופייניות:

 

נזילה בצינורות המתחברים למערכת המשותפת

קודם דיברנו על נזילה בצינורות המשותפים. צינורות אלו מתחברים לצינורות קטנים יותר המחוברים למכל הדוד. גם בצינורות אלו עלולה להיות נזילה שאותה ניתן לפתור על ידי הזמנה של איש דודים.

את הנזילה הזו תוכלו לראות דיי בקלות אם תציצו לכיוון המכל. איש הדודים שיגיע אליכם יזהה את הנזילה, יחתוך את החלק הנוזל או יחליף צינור וכך יפתור את התקלה.

 

גוף חימום שנשרף

לכל מכל דוד, גם במערכת משותפת, יש גוף חימום בפועל כאשר מפעילים את הדוד החשמלי. גוף החימום צובר עם הזמן אבנית. כאשר כמות האבנית גדולה מאוד, גוף החימום עובד קשה יותר ועלול להישרף.

במצב כזה לא יהיו מים חמים כלל גם אם הדלקתם את הדוד החשמלי שלכם. תקלה זו מתרחשת באזור המיכל ותיקון שלה מתבצע על ידי איש דודים.

 

תקלה מבנית שבה המים אינם חמים מספיק

מצב נוסף שעשוי להראות כתקלה המצריכה תיקון מערכת סולארית במרכז היא תקלה מבנית המתרחשת רק במערכות סולאריות משותפות. במערכות המשותפות מערכת הצינורות המשותפים מחוברת למכלי המים שבדירות, כאשר אין בניהם שסתום כלשהוא ומעבר המים הוא תמידי.

בחורף, אנו מחממים את מכל המים באמצעות המערכת החשמלית ולכן אין לנו צורך במים שנמצאים בצינורות המשותפים, אך מכיוון שאין שסתום מפריד, מים קרים זולגים אל הדוד החם ומקררים את המים. כיום לתקלה מבנית זו יש פתרון ייחודי שנקרא פקחום.

מערכת הפקחום היא מערכת שהומצאה על ידי חברת לפיד. כיום אנו החברה היחידה שמספקת פתרון המתחבר למערכת המשותפת. ניתן לרכוש את הפקחום אצלנו באתר. כמו כן, אנו בחברת לפיד עוסקים בתיקון מערכות סולאריות וזו ההתמחות שלנו עוד לפני המצאת הפקחום.

אם נתקלתם במצב שאין לכם מים חמים ואתם גרים בבניין משותף, חפשו אצלנו באתר פירוט אזורי שירות לתיקוני מערכות סולאריות ואנו נגיע אליכם, נמצא את התקלה ונבצע תיקון על הצד הטוב ביותר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן