תיקון מערכת סולארית ברמלה

איך מערכת דודים עובדת בבניין משותף? אנשים רבים פחות מכירים את עבודת המערכת ואנשים רבים גם גרים בבניינים שיש בהם מערכת כזו. על מנת לדעת מתי תזדקקו לתיקון מערכת סולארית ברמלה, מתי להזמין איש דודים ומתי להזמין איש מערכות סולאריות, כדאי לכם להמשיך לקרוא ולהבין איך עובד כל חלק במערכת.

 

החלקים המשותפים של המערכת הסולארית

איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? מערכת דודים סולארית מתחלקת לשני חלקים. האחד הוא חלק משותף והשני הוא חלק פרטי לכל דייר ודייר. כאשר צריכים לבצע תיקון מערכת סולארית ברמלה, מתכוונים לתיקון של החלקים המשותפים לכל דיירי הבניין.

כאשר צריכים לבצע תיקון מערכת סולארית ברמלה שאינה על ידי איש מערכות סולאריות, אלא איש דודים, מתכוונים לתקלות במכל הדוד והחלקים החשמליים שמחממים את המים באמצעות אנרגיית החשמל.

 

קולטים משותפים

הקולטים הם למעשה הרכיבים אשר קולטים את קרני השמש ומאפשרים להם להפוך מאנרגיית אור לאנרגיית חום ולהתחיל בתהליך חימום המים שנמצאים בצינורות הקולט.

תפקיד הקולטים הוא חשוב מאוד ובלעדיהם לא תוכלו לחמם את המים בעזרת אנרגיית השמש. חשוב שהקולטים יהיו תקינים, אחרת לא תוכלו להנות מחימום מים ללא עלות באמצעות משאב טבע קיים וזמין.

 

צינורות משותפים

הצינורות המשותפים הם למעשה הרכיב שמעביר את המים שהתחממו על ידי הקולטים אל שאר חלקי המערכת ואל מכלי הדוד הפרטיים של כל דירה.

אם אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית בבניין משותף, יכול להיות שקיימת תקלה בהעברת המים דרך הצינורות המשותפים. בגלל שזהו רכיב משותף, יש צורך באיש מערכות סולאריות שיאתר את הבעיה.

 

החלקים הפרטיים של המערכת הסולארית

החלקים הפרטיים של המערכת הסולארית הוא למעשה מכל הדוד והחלקים החשמליים המאפשרים לכם בחורף לחמם את המים באמצעות החשמל ולא באמצעות קרני השמש.

אל מכל הדוד מחוברים גוף חימום ותרמוסטט. גוף החימום מחמם את המים כאשר אתם מפעילים את המתג והתרמוסטט מייצר בקרה על הטמפרטורות.

תקלה באחד מהרכיבים האלו, תגרום למצב של דוד חשמל שאינו מחמם והיא תצריך תיקון מערכת סולארית ברמלה על ידי חשמלאי דודים שיחליף בזהירות את הרכיבים האלו.

 

תיקון מערכת סולארית ברמלה – תקלות במערכת המשותפת

שתי תקלות צפויות קיימות במערכות דודים משותפות. התקלה הראשונה היא אבק על הקולטים או קולטים שבורים. שתי התקלות האלו לא מאפשרות לקולט לקלוט את מלוא קרני השמש וכך נעצר תהליך חימום המים בתוך צינורות הקולט.

אם דוד השמש אינו מחמם, יכול להיות שמתרחשת אחת מהתקלות הללו ותזדקקו לתיקון מערכת סולארית ברמלה או באזורי שירות נוספים לתיקון מערכות סולאריות הקרובות לאזור מגוריכם.

אם מדובר באבק על הקולטים, מדובר בתיקון פשוט מאוד המצריך ניקוי על ידי מים. אם מדובר בקולטים שבורים, יש להחליף אותם בחדשים.

התקלה השנייה שצפויה במערכת המשותפת היא נזילות באזורים שונים בצינורות המשותפים. זהו מצב שבו איש המערכות הסולאריות יצטרך לאתר את הנזילה ולסגור אותה כדי שהמערכת תוכל להמשיך בעבודת החימום.

נזילות עשויות להתרחש משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא חיבור שאינו חזק מספיק והסיבה השנייה היא בלאי של הצינורות בחלקים שונים במערכת. במצב זה יש להחליף את האזורים הבלויים.

 

תקלה מבנית שיש לה פתרון כיום

עוד תקלה שקיימת במערכת המשותפת היא למעשה לא תקלה, אלא מצב מבני נתון המייצר בעיה דיי רצינית, במיוחד בימי החורף.

למעשה, בין החלקים המשותפים לחלקים הפרטיים אין הפרדה. בזמני חורף, אין מספיק קרני שמש לחימום המים בצינורות המשותפים.

המים הקרים שבצינורות ממשיכים לנוע במערכת לכיוון מכל המים. סיטואציה זו מתרחשת גם כאשר אתם מחממים מים בעזרת דוד החשמל.

כאשר המים במכל חמים ונכנסים מים קרים, הם מקררים את המים החמים והופכים אותם לפושרים. אנשים רבים בטוחים שיש להם תקלה ומדליקים את הדוד להמון שעות על מנת להתגבר על המים הפושרים.

לתקלה המבנית עד לא מזמן היו פתרונות חלופיים הצריכות שימוש במערכות מים אחרות שהעלות שלהן גבוהה מאוד. אנו בחברת לפיד ריכזנו את מיטב המוחות ויצרנו את פטנט פקחום.

 

איך פקחום יכול לעזור לכם?

הפקחום הוא מערכת חכמה שיש לה חיישני רגש אשר יודעים להבחין מתי יש לכם מים חמים בתוך מכל המים.

בעת הזיהוי, ייצר הפקחום שסתום חשמלי אשר מפריד בין המים הקרים למים החמים שחיממתם. בצורה כזו הוא שומר על המים החמים שבמכל ואתם יכולים להתקלח במרב המים שחיממתם.

היתרונות של הפקחום שהוא מתחבר למערכת המשותפת ממש בקלות, ניתן להתקין אותו גם לבד, העלות שלו נמוכה והוא מצליח לעזור לכם לחסוך כחמישים אחוזים מכלל תצרוכת החשמל על חימום מים.

אם ביום חורף אין מים חמים והדוד לא מחמם, זכרו שלא בטוח שמדובר בתקלה, אלא בבעיה מבנית שהפקחום יכול לפתור.

 

תקלות במכל הדוד

תקלות נוספות עשויות להתרחש במכל הדוד. תקלות אלו קשורות בדרך כלל לרכיבי הדוד החשמלי. בין הרכיבים תמצאו את גוף החימום והתרמוסטט שהתקלות בהם מתרחשות בדרך כלל כתוצאה מאבנית שהצטברה עליהן.

במקרה זה יש להזמין איש דודים לבדיקה. אם איש הדודים יזהה מעט אבנית, הוא ינקה את החלקים האלו ויחזיר אותם. אם הוא ימצא כי רכיבים אלו שרופים, יהיה עליו להחליף אותם על מנת שהדוד ימשיך לעבוד.

בכל מקרה, אם זו התקלה, חשוב להזמין חשמלאי דודים ולא לנסות לבצע את ההחלפה באופן עצמאי. סביבת המכל כוללת אזורים עם מים לצד חוטי חשמל ורכיבים חשמליים. תיקון שאינו נכון עשוי להיות מאוד מסוכן עבורכם. לכן בצעו זאת תמיד עם איש מקצוע.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן