דוד גז לא מחמם

בשנים האחרונות אנו רואים בתים ובניינים שבוחרים להתקין דוד גז במקום דוד חשמל או שמש, בעיקר מפני היתרון המרכזי של קבלת מים חמים באופן מיידי מבלי לחמם את המים באמצעות הפעלת הדוד או חימום על ידי השמש. זהו באמת יתרון חשוב, אך בעת התקנה של דוד גז, חשוב לקחת בחשבון את החסרונות והתקלות הגורמות למצב של דוד גז שלא מחמם כראוי.  אנו מפרטים זאת במאמר הבא.

 

מהו דוד גז?

איך עובד דוד גז בבניין משותף? דודי גז הם אחד מסוגי מערכות חימום מים בבתים, בניינים משותפים וגם עסקים. מדובר על שיטת פעולה פשוטה שבה הגז הוא חומר הגלם שבאמצעותו מחממים את המים.

כל הפעולה של החימום מתחילה בחיישן שתפקידו לזהות את הרגע שבו הפעלתם את המים החמים בברז. לאחר הזיהוי, יודלק באופן אוטומטי מצת חשמלי שידליק את מבערי הגז במערכת הגז המרכזית הנמצאת באותו בית או בניין. המבערים יחממו את צינור הנחושת שבתוכו נמצאים המים שעוברים אליכם ישירות למקלחת.

בדרך זו, בכל פעם שתפתחו את ברז המים החמים, תקבלו באופן ישיר מים חמים. זה שונה מאוד ממערכת חימום מים בדוד חשמלי שבו יש צורך להדליק את מתג הדוד. עם זאת, יתרון זה לא אומר כי למערכת החימום על גז אין תקלות.

חשוב לדעת כי קיימים מצבים שבהם דוד גז לא מחמם ובהמשך המאמר אנו נסביר על תקלות אלו.

 

מה צריך בבית או בניין עבור מערכת חימום מים בגז?

על מנת שיהיה לכם בבית או בבניין מערכת לחימום מים באמצעות גז, עליכם לדבר עם חברה העוסקת בתחום ולהתקין מערכת גז לחימום מים. מדובר על התקנה יקרה של תשתית צינורות הובלת גז עם נקודת גז ונקודה חשמלית עבור מכשיר החימום.

כמו שאמרנו, עלויות ההתקנה הן גבוהות מאוד ביחס להתקנת דוד שמש ודוד חשמלי, אך אפשר לומר כי זהו חיסרון אחד מבין חסרונות רבים שפחות מוכרים לקהל הרחב.

 

חימום מים בגז – חסרונות שפחות מדברים עליהם

אם אתם נמצאים כעת בשלב שבו אתם בודקים האם דוד גז הוא פתרון משתלם עבורכם, על פני דוד חשמל, כדאי להכיר ולשקול את החסרונות שהוא מביא עמו. חסרונות אלו פחות מדוברים ויותר אנשים מכירים אותם רק בדיעבד.

אחד החסרונות הגדולים מעבר, לעלות ההתקנה הגבוהה, הוא השעבוד למערכת זו. אם מדובר בבניין משותף שרוצה להתקין מערכת גז לחימום מים, על כל דיירי הבניין לחתום על הרצון להשתמש במערכת.

החתימה של כל דיירי הבניין אינה עניין בירוקרטי בלבד, אלא חתימה שבה הדיירים יודעים כי אם ירצו לעבור לחימום מים באמצעות דוד חשמל, הם עדיין יהיו משועבדים לתשלום הגז יחד עם כל דיירי הבניין.

כשלא יודעים באופן ברור ומפורש כי ההגבלה הזו קיימת, רבים משתמשים במערכת, חווים תקלות ולא יכולים להתנתק ממנה, כי הם מחויבים אליה.

זה כמובן מביא אותנו לחיסרון השני שאומר כי כל הבניין חייב ביחד לעבור לדוד גז ואין כזה דבר שדייר אחד יחליט להיות עם דוד חשמל ודייר אחר עם דוד גז, אלא אם אין לו בעיה לשלם על שתי המערכות יחד.

 

דוד גז לא מחמם – תקלות שכדאי להכיר

לדודי גז יש תדמית מאוד טובה וזאת בעיקר בגלל היכולת שלהם לספק מים חמים באופן מיידי. עם זאת, כדאי לדעת כי גם בדודי גז קיימות תקלות ואפילו הרבה, שעל העיקריות שבהן נדבר כעת.

אם תשאלו איש גז מהן התקלות, הוא יגיד לכם שהוא יודע את מקור התקלה לפי קוד התקלה שמסומן לו במערכת החשמל המחוברת למערכת דוד הגז. זאת הסיבה לכך שפעמים רבות לא מדברים על התקלות של המערכת.

 

תקלות אופייניות לדודי גז

בעיה בלחץ גז

בתוך מערכת חימום מים בגז, יש גובה מים מסוים המחייב לחץ גז מתוכנן שנע בין 0.5-0.8 בר. אלו הערכים הסטנדרטיים. אם הלחץ הוא נמוך מ-0.5, דוד הגז יפסיק לחמם ואתם תחוו מצב של דוד גז לא מחמם.

את הלחץ מכוונים מראש ושינוי שלו עלול להתרחש ממגוון סיבות כמו: פריקה תכופה של מים, נזק למחיצת מחליף החום, דחף משאבה רופף ועוד שלל תקלות המחייבות פתרון כדי שתוכלו לקבל מים חמים.

אם הלחץ עולה מהמותר, זהו מצב מסוכן שעלול להיגרם גם הוא משלל גורמים אחרים כמו: פקקי אוויר, טמפרטורה גבוהה בתוך המערכת היוצרת לחץ או חסימות אוויר. תיקון תקלה זו מחייבת בדיקה של כל מעבר הגז ושל המערכת כולה.

 

עומס אבנית בכניסה למחמם המים

מחמם מים על גז אינו חף מתקלות האבנית. האבנית פוקדת כל מערכת שיש בה חימום של מים. זו תקלה שגורמת למצבים של דוד חשמל לא מחמם, דוד שמש וגם דוד גז.

על מנת שדוד הגז שלכם יפעל כראוי, עליכם לבצע ניקוי שלו אחת לשנה לפחות. כמו כן, במקומות שבהם יש ריכוז אבנית גבוה במים, יכול להיות שתזדקקו לניקוי לעיתים יותר קרובות.

מצבים שבהם זרם המים נחלש, טמפרטורת המים משתנה בעת המקלחת או שמערכות אחרות בבית סובלות מאבנית, הם המצבים המעידים על כך שאתם זקוקים לניקיון האבנית במערכת.

 

בעיה בכרטיס האלקטרוני

הכרטיס האלקטרוני הוא לוח הפיקוד של מחממי מים על גז. עם הזמן הכרטיס עשוי להינזק או להישחק ותצטרכו להחליף אותו על מנת שהמערכת תעבוד כראוי. הבעיה היא שהכרטיס עולה סכומים גבוהים, כך שלפעמים, לא שווה לתקן אותו ולרוב יציעו לכם להתקין מערכת חדשה שהעלות שלה גם היא גבוהה מאוד.

זו בעיה שאינה שכיחה כאשר המערכת חדשה, אך לאחר מספר שנים, זה בהחלט עשוי להתרחש ולגרום למצבים שהמערכת מפסיקה להיות יעילה.

 

בעיה בחיישן הצתה

חיישן ההצתה הוא למעשה הרכיב שמתחיל את כל התהליך של חימום מים בגז. כשהחיישן לא עובד, לא תתחיל הצתה והמים לא יהיו חמים. זו אחת התקלות הנפוצות והיא הדבר הראשון שיבדוק טכנאי גז במערכות האלו.

 

האם דוד חשמל יותר משתלם?

דוד שמש ודוד חשמל הן השיטות המסורתיות לחימום מים והן הנפוצות יותר ולא סתם. תחילה נאמר כי דוד שמש הוא חיסכון בפני עצמו מהסיבה שהוא משתמש בחימום טבעי באמצעות השמש.

כמובן שאין זה אומר שאין תקלות. יש מצבים שבהם דוד שמש לא מחמם, אך בהתחשב בעובדה כי התיקון הוא זול יחסית ומאוד פשוט, כבר שם את המערכת הזו כעדיפה.

באשר לדודי חשמל, חשוב לדעת כי מדובר במערכת מאוד אמינה שיכולה להישאר אתכם גם שנים קדימה. דוד לא מחמם זו תקלה שמתרחשת בגלל סיבות רבות ותיקון או החלפת המערכת לא מצריכים מכם שעבוד או תלות בדיירים אחרים. אתם יכולים להזמין טכנאי לבדיקה באופן עצמאי.

מעבר לכך, כדאי לדעת שלפעמים הדוד מפסיק את החימום לא בגלל תקלה, אלא בגלל בעיה מבנית לא מוכרת שיש לה כיום פתרון מצוין.

 

התקלה המבנית בבניין משותף במערכת דודים משותפת

בבניינים משותפים יש מערכת דודים משותפת שאמורה להעניק לכל דיירי הבניין את האפשרות להנות מחימום המים בחינם על ידי קרני השמש.

הבעיה היא פחות קשורה לימי הקיץ החמים, אלא לימי החורף שבהם המערכת המשותפת מעבירה מים קרים אל הדודים האישיים של כל דייר, אשר חוממו על ידי הדוד החשמלי.

זהו מצב שבו המים החמים הופכים לפושרים דיי מהר. תקלה זו הייתה מוכרת לחברות הדודים השונות, כאשר אנו בחברת לפיד, לקחנו את הנושא צעד אחד קדימה ומצאנו פתרון לבעיה.

התקלה הזו גרמה לאנשים רבים לרצות לעבור לחימום מים על גז, אך חשוב לדעת שאם אתם פותרים את הבעיה, אתם למעשה נהנים מכל היתרונות שקיימים במערכת הדוד המשותפת הכוללת גם את דוד השמש וגם את הדוד החשמלי.

 

הפתרון שחייבים להכיר לפני שמחליטים לעבור לדוד גז

אז לפני שאתם עושים צעד בלתי הפיך ועוברים לדוד גז, כדאי לכם קודם להכיר את פטנט פקחום. זוהי מערכת חכמה שמחוברת למערכת הדודים המשותפת מצד אחד ולמערכת דוד החשמל.

למערכת יש חיישן שיודע לזהות מתי יש לכם מים חמים במכל הדוד. כאשר זה קורה, המערכת מייצרת שסתום חשמלי שמונע את כניסת המים החמים וכך אתם יכולים להנות מכל המים שחיממתם.

עלות הפקחום נמוכה מאוד. מדובר בכמה מאות שקלים בלבד והתקנה פשוטה מאוד. ברור שהעלויות אינן מגיעות להתקנה של מערכת גז המסתכמת בכמה אלפים.

אם יש ברשותכם מערכת משותפת לחימום מים ואתם מעוניינים בפקחום, צרו איתנו קשר ונשמח להעניק לכם שירות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן