תיקון מערכת סולארית ביבנה

בבניינים משותפים יש כיום מערכת סולארית משותפת לחימום מים. רוב הקבלנים בעת הבנייה משתדלים להתקין מערכת מהסוג הזה שתאפשר חימום מים באמצעות קרני השמש. מדובר במערכת מוכרת, אמינה מאוד המאפשרת לנצל בצורה טובה את משאבי הטבע. עם זאת, חשוב לדעת כי כמו כל מערכת, גם במערכת הסולארית יש תקלות ולעיתים תזדקקו לתיקון מערכת סולארית ביבנה. במאמר הבא נסביר מה עשוי להשתבש ומתי נזמין תיקון.

 

תיקון מערכת סולארית ביבנה – בעיות בדודי שמש

המערכת הסולארית בבניינים משותפים למעשה מבוססת על דודי השמש שיש בבתים פרטיים או בבניינים נמוכים שיש בהם מספיק מקום על הגג להציב מערכת לכל דירה. בבניינים משותפים עם המון דיירים, אין דיי מקום על גג הבניין ולכן הפתרון האולטימטיבי הוא מערכת סולארית משותפת.

כמו כל דוד שמש, גם במערכת סולארית יכולות להתרחש בעיות. אם אתם גרים בדירה ודוד השמש אינו מחמם, אלו התקלות שכדאי לבחון:

 

תקלות בקולטים המשותפים

בכל מערכת סולארית יש קולטים משותפים על גג הבניין. עבודת הקולטים היא לקלוט את קרני השמש. לכל קולט יש את אחוזי הקרניים שהוא מסוגל לקלוט וביחד הם מחממים את המים שבצינורות המשותפים.

על מנת לחמם את המים בצורה הטובה ביותר, על הקולטים לקלוט את כל האחוזים שהם יכולים באופן מלא. דבר זה עשוי להשתבש כאשר הקולטים לא נקיים או שהם שבורים. זהו מצב בעייתי שבו קרינת הקרניים לא נקלטת במלואה ואז גם המים לא מתחממים באופן הראוי.

במצב כזה, יש ליצור קשר עם איש מערכות סולאריות שיבצע תיקון מערכת סולארית ביבנה במידת הצורך על ידי החלפה של הקולטים השבורים או לחילופין, ניקיון הקולטים שמלאים באבק.

 

תקלות בצינורות המשותפים

עוד תקלות שעשויות להתרחש במערכת סולארית הם בעיות בצינורות המשותפים. מדובר על מערכת צינורות מסועפת המתחילה מהקולטים שעל הגג וממשיכה לעבר החיבור עם מכלי הדודים שנמצאים בדירות.

מצבים שבהם יש נזילות ממערכת הצינורות, הם מצבים שעוצרים את תהליך חימום המים וגורמים לדוד שאינו מחמם. סגירת הנזילה היא הדבר שיש לבצע במקרה זה, אך מכיוון שמדובר במערכת צינורות מסועפת, הרי שזה מחייב הזמנת איש מערכות סולאריות שיאתר את הנזילה ויבצע תיקון מערכת סולארית ביבנה.

לאחר איתור הנזילה, יש לחזק את האזור או להחליף את החלק שפגום. נזילות עשויות להתרחש כתוצאה מחיבורים שאינם טובים או כתוצאה מאבנית שהצטברה ויצרה חריצים בצינורות. מציאת הבעיה היא חלק מהפתרון שלה.

 

תיקון מערכת סולארית ביבנה – בעיות בדודי חשמל

הפונקציה של דודי חשמל קיימת בבניינים משותפים ורוב האנשים בישראל משתמשים בה בחורף. הדוד החשמלי הוא למעשה הצד השני של המערכת הסולארית והוא מחובר ישירות אל מכלי המים בכל דירה. בניגוד למערכת המשותפת, מערכת הדוד החשמלי אינה משותפת והיא פרטית לכל דייר. לכן, בעת תקלות יש ליצור קשר באופן פרטי עם איש דודים.

בדודי חשמל עשויות להיות תקלות הקשורות ברכיבים החשמליים הנמצאים באזור של מכל הדוד. הנה מספר תקלות נפוצות שכדאי להכיר:

 

גוף חימום שרוף

אחת התקלות היותר נפוצות היא גוף חימום שרוף. מדובר בתקלה שמתרחשת כתוצאה מאבנית שהצטברה בתוך גוף החימום.

תפקידו של גוף החימום הוא לחמם את המים שבתוך המכל. כאשר יש על גוף החימום אבנית, היא מצטברת וגורמת לו לעבוד קשה יותר מבדרך כלל עד שהוא נשרף. זהו מצב המחייב החלפה ותיקון מערכת סולארית ביבנה על ידי איש דודים מקצועי ולפעמים גם חשמלאי דודים.

כשגוף החימום נשרף, דוד החשמל אינו מחמם ואתם מיד תחושו שאין מים חמים, על אף הדלקת הדוד. יכול להיות שהמתג יהיה פעיל, אך בפועל לא יתרחש חימום של המים.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה משולש שאמור לשמור על גוף החימום והתרמוסטט. אם הפלאנג' שבור, תהיה כניסה של אבנית לגןף החימום והתרמוסטט. במצב כזה, בסבירות טובה שתצטרכו להחליף את כל מה שנמצא בתוך הפלאנג'. זה לא ספק תקלה שמחייבת תיקון מערכת סולארית ביבנה או באזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית.

 

תיקון מערכת סולארית – כשאין תקלה ברורה

יש מצבים שבהם אין תקלה ברורה ועדיין אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית. אם זה המצב, אתם חייבים להכיר את הבעיה המבנית שקיימת במערכות משותפות.

איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? הקולטים המשותפים מחוברים למערכת הצינורות המשותפת ושני אלו מחוברים לצינור ספירלה שנמצא בכל דוד ודוד. במצב תקין, המים בצינורות חמים ועוברים ישרות אל הדוד לצורך שימוש.

בעונת החורף, המים בצינורות קרים, אך עדיין קיימת תנועה מהצינורות אל הדודים שהתחממו באמצעות הדוד החשמלי. דבר זה יוצר מקלחות עם מים פושרים ובזבוז רציני של חשמל על חימום מים.

אנשים רבים לא מודעים למצב הזה וברוב הפעמים מזמינים טכנאי דודים שכל אחד מהם מחפש תקלות ואומר משהו אחר. אך מי שמכיר את התקלה, חייב לדעת שיש עבורה פתרון והוא נקרא פטנט פקחום.

פטנט זה הוא למעשה מערכת חכמה שיודעת לזהות מתי המים שלכם במכל הדוד חמים. בזמן זה, היא מפעילה שסתום חשמלי שלא מאפשר זליגה של מים קרים אל הדוד החם.

המערכת היא פשוטה מאוד, מתחברת בצורה מעולה משני צידיה אל המערכת המשותפת ואל המכל והיא מאפשרת לדיירים להשתמש במלוא המים החמים שחיממו באמצעות הדוד החשמלי.

אנשים שיש להם פקחום, מדווחים כי הם חסכו כמחצית העלות על חימום מים באמצעות הדוד החשמלי שעובד עם פקחום באופן יעיל יותר.

בנוסף, כשיש פקחום ואין מים חמים, ניתן לדעת בוודאות שבעצם מדובר בתקלה ולא בבעיה המבנית. זה עוזר מאוד לטפל במערכת בצורה נכונה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן