דוד לא מחמם בגדרה

דוד שמש הוא מכשיר שמשתמש באנרגיה מהשמש להפקת חום. מדובר על המצאה גאונית שמסייעת בחיסכון עצום, במיוחד בארץ חמה כמו ישראל. עם זאת, הוא לא תמיד עובד כמתוכנן ולפעמים יכול לא לספק את רמת החימום הצפויה. במאמר זה, נבדוק כמה מהסיבות הנפוצות לכך שדוד שמש לא יוכל להתחמם כראוי ונדון בכמה פתרונות פוטנציאליים.

 

דוד לא מחמם בגדרה – תקלות בקולטי השמש

קולטי שמש הם חלק חשוב ממערכות אנרגיה סולארית, מכיוון שהם עוזרים ללכוד ולהמיר את אור השמש לאנרגיה שמישה. עם זאת, הם עלולים להיות מועדים לתקלות עקב גורמים שונים כמו הצטברות אבק, קורוזיה ותנאי סביבה אחרים.

תחזוקה של הקולטים באופן קבוע, מסייעת לשמור על קליטה טובה של קרני השמש ומונעת מצבים של דוד שמש לא מחמם. יש לציין שמדובר בתקלות מאוד פשוטות. אם יש אבק, יש להזמין איש דודים לניקוי. אם הקולטים שבורים או עם קורוזיה, יש להחליפם.

טיפול ותחזוקה נכונה של הקולטים, הם הפתרון כיום למצבים אלו והם ימנעו מצב של דוד לא מחמם בגדרה. מומלץ לבצע בדיקה שלהם אחת לשנה לפחות.

 

הצטברות אבנית בצינורות הדוד

צינורות הדוד הם מרכיבים חיוניים בכל מערכת דודים והצטברות אבנית על פני השטח שלהם יכולה להשפיע באופן משמעותי על הביצועים שלהם ולגרום למצב של נזילות אשר יביאו למצב של דוד לא מחמם בגדרה. חשוב להבין כיצד לזהות אבנית בצינורות הדוד ולנקוט בצעדים כדי למנוע או להסיר אותה.

מכיוון שבבניינים משותפים מדובר על מערכת צינורות מסועפת, הרי שיש להזמין איש דודים מוסמך שיאתר את הנזילות. לאחר האיתור, הוא יחזק את האזור או יאטום את הנזילה, כך שהמערכת תוכל להמשיך ולבצע מעבר של מים חמים.

 

גוף חימום שרוף

גוף חימום עשוי להישרף כאשר הוא מתמלא באבנית. זה עשוי להתרחש כאשר הפלאנג' אשר אמור להגן על גוף החימום, שבור. בהתחלה, האבנית מצטברת באמצעות שכבה דקה שמפריע  לגוף החימום לעשות את עבודתו וגורמת לו לעבוד קשה יותר מהרגיל עד שהוא נשרף.

בגוף החימום אין לגעת בעצמכם מהסיבה שמדובר בפעולה מסוכנת. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב היא להתקשר לאיש דודים. אם דוד החשמל אינו מחמם בגדרה ואין לכם מים חמים בכלל, איש הדודים ישר יחשוד בגוף החימום, יפתח את הפלאנג' ויחליף במידת הצורך.

 

קצר חשמלי

קצר חשמלי במערכת הדוד עשוי להתרחש כאשר רכיבים חשמליים בדוד נגעו במים או קיבלו לחות. במצב כזה, יכול להיות שאתם תצליחו להדליק את המתג החשמלי בבית, אך הוא עשוי לעשות קצר בכל הבית ולהפסיק לחמם את המים.

מדובר על מצב מסוכן ולכן יש להתקשר באופן מיידי אל חשמלאי דודים. בכל מקרה אין לגעת או לפרק את אזור המתג ויש להמתין לאיש המקצוע שיודע איך לעשות זאת נכון.

כשיש קצר חשמלי בדוד, יש לאתר את המקום הבעייתי. לפעמים מדובר בנזילה קטנה שלא הייתם מודעים אליה והיא זו שעשתה את כל הבלאגן. לאחר האיתור וסגירת אזור הנזילה, יתקן החשמלאי את הקצר ואתם תוכלו להפעיל את המערכת כרגיל.

 

זרם חלש בדוד

זה לא מפתיע, אך מצב של זרם חלש בדוד עשוי לנבוע גם הוא מאבנית. האבנית מצטברת על הצינורות ומקטינה את שטח הפנים שלהם. זהו מצב שמונע את מעבר המים התקין ולא מאפשר לכם להשתמש בכל המים החמים שיש במכל. במצב זה יש להזמין טכנאי דודים שיבצע ניקוי של הצינורות המחוברים אל מכל הדוד.

 

בעיה מבנית שאינה מוכרת לכולם

עוד תקלה או יותר נכון בעיה, היא התקלה המבנית שיש במערכות סולאריות משותפות. למעשה, מדובר על מערכות משותפות שקיימות בבניינים משותפים והם כוללים מערכת קולטים משותפים וצינורות משותפים.

הבעיה מתחילה בעיקר בחורף, כאשר המים הקרים בצינורות נכנסים אל המכל החם שחיממתם בעזרת הדוד החשמלי. זהו מצב ידוע שבו אין מה שיעצור את תנועת המים הקרים אל תוך המכל החם.

חברות העוסקות בחימום מים סולארי, מכירות היטב את הבעיה ורבות מהן ניסו למצוא את הפתרון לכך. כיום יש לבעיה הזו פתרון אחד והוא נקרא פטנט פקחום.

 

מהו פטנט פקחום?

פטנט פקחום הוא למעשה מערכת פשוטה ומאוד חכמה בעלת חיישני רגש אשר יודעים לזהות חום. המערכת מחוברת אל המערכת המשותפת ואל המכל החם והיא מזהה מתי המכל חם. כשזה קורה, היא מיד מפעילה שסתום חשמלי אשר מונע את זליגת המים הקרים. המערכת תפתח שוב את השסתום כאשר לא יהיו במכל מים חמים.

כיום, פקחום הוא הפתרון היחיד לבעיה זו שלא מצריך החלפה של המערכת המשותפת ומאפשר להנות מהיתרונות שלה בימי הקיץ. מכיוון שרוב ימות השנה חמים בישראל, עדיף להתקין מערכת כמו פקחום מאשר לשלם כל השנה על חימום באמצעות חשמל או גז.

אנשים שיש להם פקחום, מדווחים כי המערכת מסייעת להם בחיסכון של 50 אחוזים לפחות מצריכת החשמל על חימום מים. אם בעבר הם היו מדליקים את הדוד ללא הפסקה כדי לקבל 20 דקות של מקלחת חמה, הרי שכיום הפקחום מאפשר להם להשתמש בכל מה שחיממו במכל.

אז אם גם אתם חווים את המצב שאין לכם מים חמים בגדרה ושללתם את כל התקלות השונות, הרי שיש לכם פתרון מעולה, קל להתקנה שפשוט מסייע במצב הזה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן