דוד לא מחמם בחולון

כל ערי המרכז ובמיוחד חולון מתאפיינים במגורים בבניינים משותפים. בחולון אנו נראה את התופעה של בניה ישנה מול בניה חדשה ובכולם משתמשים לחימום המים בדוד שמש וחשמל. המערכת מאוד אמינה, אך יכול להיות שנחווה תקלות שבהן אין מים חמים ודוד לא מחמם בחולון. בבתים משותפים עכשוויים אנו נראה תקלות מבניות של המערכת המשותפת ובבניה ישנה, נראה יותר תקלות ברכיבי הדוד.

 

דוד לא מחמם בחולון בבניינים ישנים

אנשים רוכשים דירה ובאיזה שהוא שלב משפרים דיור ומשכירים את הדירה שלהם. דירות בבניינים ישנים שמיועדות להשכרה, לרוב יהיה בהן גם דוד שמש ישן יותר ופחות מתוחזק. דוד שמש זהו מכשיר חימום מים אמין שנשאר זמן רב, אך בתחזוקה שאינה נכונה, עלולות להיות בו תקלות.

אם אתם גרים בדירה בבניין ישן ואתם חשים במצב של דוד לא מחמם בחולון, ודאי תזמינו איש דודים לבדוק זאת, אך כדאי לדעת מהן התקלות שעשויות לגרום לכך.

 

מיכל וקולטנים ישנים

מיכל הדוד וקולטני הדוד יכולים להיות בשימוש לפחות עשור אם התחזוקה בהם הייתה נכונה וקבועה. מומלץ לאחר עשור לבצע החלפה שלהם על ידי טכנאי דודים מוסמך.

כאשר מיכל הדוד או הקולטים ישנים, לרוב פעולת החימום של המים תהיה איטית יותר ובמקרים מסוימים אף תגיעו למצב שבו אין מים חמים בדוד בחולון ותהיו חייבים להחליף אותם.

 

צינורות בלויים

תקלה נוספת שעשויה להביא למצב של דוד לא מחמם בחולון היא צינורות בלויים, עם חתכים או חריצים. כאשר הצינורות בלויים, אין מעבר תקין של המים אל מיכל הדוד.

בדודים ישנים זה עלול להתרחש ולכן אתם חייבים לבצע בדיקות תקינות אחת לשנה. זו הדרך למנוע נזילות ולוודא שהדוד ימשיך להיות תקין זמן גדול יותר.

 

הצטברות של אבנית

אבנית היא אחת הבעיות השכיחות בדודי שמש וחשמל. האבנית היא למעשה אבן שנוצרת ממינרלים שהיו במים ועם חימום המים שקעו על דפנות הדוד ועל רכיבים נוספים.

האבנית היא בעייתית, במיוחד כאשר היא מצטברת על גוף החימום, התרמוסטט והפלאנג'. הצטברות זו גורמת להם לעבודה קשה יותר וכתוצאה מכך הם נשרפים. אם הדוד לא מחמם בחולון, יכול להיות שהסיבה נובעת משריפה של אחד מהרכיבים.

 

אבק על הקולטים

עוד תקלה נפוצה שנחשבת לקלה, היא אבק על הקולטים. האבק מונע כניסה ישירה של קרני השמש אל הקולט וכתוצאה מכך הדוד מקבל פחות אנרגיה לחימום המים.

במצב שיש מיסוך גדול של אבק על הקולטים, יכול להיות שתגיעו למצב שבו דוד לא מחמם בחולון. כדי להחזיר את הקולטים לעבודה, יש לנקות את האבק היטב עם מטלית לחה מהולה במעט חומץ.

 

דוד לא מחמם בדירות חדשות

הבנייה החדשה מאופיינת בגורדי שחקים שבהם יש יותר מ-100 דיירים. במצב כזה, גג הבניין קטן מלהכיל כמות מרובה של מכלי דודים עבור כל דיירי הבניין ולכן משתמשים במערכת דודים משותפת.

במערכת כזו כל הדיירים משתמשים בקולטים משותפים ובמערכת צינורות משותפת. זו מערכת אמינה וטובה, אך יש בה תקלה מבנית מוכרת והיא חוסר בשסתום בין הצינורות המשותפים למכלים הקטנים שבכל דירה.

 

איך הבעיה המבנית משפיעה בקיץ?

בקיץ, דיירי הבניין מקבלים חימום של המים באמצעות קרני השמש שנקלטו בקולטים וחיממו אותם. המים שבצינורות חמים ומגיעים לכל דייר שמתקלח. אם השכן שלכם התקלח ראשון, יכול להיות שלכם לא יהיו מים חמים ותצטרכו לחכות ששוב הם יתחממו.

במצב כזה יכול להיות שתחשבו כי הדוד לא מחמם בחולון ותזמינו טכנאי שלא ימצא תקלה אמיתית ואתם לא תדעו שמדובר בבעיה מבנית. למעשה, זוהי לא תקלה של דוד שמש לא מחמם, אלא בעיה שמחייבת פתרון לטווח הארוך.

 

איך הבעיה המבנית משפיעה בחורף?

בחורף, דיירי הבניין משתמשים בדוד חשמל לחימום המים שבמיכל ללא קשר למים שבצינורות המשותפים. הבעיה מתחילה כאשר מים קרים מהצינורות המשותפים זולגים אל הדוד החם ואתם תתחילו  להרגיש שהמים נעשים פושרים ולבסוף קרים.

מי שמחמם את המים כל הזמן וחווה מקלחות קרות, יחשוב כי מדובר בתקלת דוד לא מחמם בחולון ויזמין בל מקצוע לתיקון של תקלה שלא קיימת. חשוב להבין, זה לא מצב שבו דוד חשמל לא מחמם, אלא פשוט בעיה מבנית שיש למצוא לה פתרון.

 

איך פותרים את הבעיה המבנית?

חברת לפיד חיפשה את הפתרון שיתחבר למערכת המשותפת ויפתור את הבעיה של דוד לא מחמם. הם הצליחו לפתח מערכת חכמה ויעילה שיוצרת שסתום חשמלי ומפרידה בין הצינורות המשותפים למכלי הדודים שבדירות. המערכת החכמה נקראת פטנט פקחום.

המערכת הזו היא למעשה חיישן שמזהה מתי המים במכל חמים ואז הוא מייצר את השסתום החשמלי ומונע כניסה של מים קרים אל המכל החם. בצורה כזו אתם יכולים לעקוף בקלות את הבעיה המבנית בבניינים משותפים ואת הבעיה של דוד לא מחמם בחולון ואם יש לכם תקלות, לדעת לזהות אותם באמת.

 

כמה עולה מערכת פקחום?

מערכת פקחום היא מערכת בעלות נמוכה יחסית למה שהיא מאפשרת לכם לקבל. עלות המערכת* היא 750 שקלים בלבד וניתן להוסיף 350 שקלים נוספים עבור התקנה, למרות שבהחלט ניתן להתקין אותה גם לבד. המערכת מאוד יעילה, פותרת את הבעיה לחלוטין וגם חוסכת לכם 50 אחוז מעלויות החשמל על חימום מים.

אנשים שרוכשים את המערכת מהר מאוד מחזירים את ההשקעה ומקבלים מים חמים באופן יעיל מבלי שיגמרו להם מאוד מהר באמצע או מבלי להתמודד עם מצבים שהדוד לא מוציא מים חמים בחולון. את פקחום תוכלו לרכוש בחולון או באזורי שירות נוספים שכתובים אצלנו בתאר הפקחום של חברת לפיד.

 

*עלות המערכת הינה משתנה מעת לעת, והמחיר נכון לשעת כתיבת המאמר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן