תיקון מערכת סולארית בנס ציונה

בבניינים משותפים אין דוד חשמל ושמש רגילים, אלא מערכת סולארית. זוג המילים האלו נשמעים לרבים מאיתנו כמשהו מאוד מתוחכם ובלתי מוכר ומובן, אך למעשה מדובר במערכת דודים משותפת ודיי פשוטה. אם יש תקלה במערכת, יש להזמין איש מערכות סולאריות שיבצע תיקון מערכת בנס ציונה בצורה מקצועית. במאמר הבא נסביר מתי יש להזמין תיקון כזה.

 

תיקון מערכת סולארית – האם בכל מצב יש להזמין תיקון?

תיקון מערכת סולארית בנס ציונה מומלץ להזמין כאשר קיימת תקלה באחד מחלקי המערכת. על מנת להבין מתי יש צורך בתיקון כזה, עליכם תחילה להכיר את רכיבי המערכת ואיך הם מתחברים אחד לשני. הנה הסבר לשאלה, איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניינים?

 

קולטים

הקולטים הם למעשה מעין חווה של רכיבים קולטי קרני שמש הממירים את אור השמש לאנרגיית חום שמחממת את המים שבצינורות הקולט.

במערכת דוד רגילה, יש קולט אחד, במערכת דודים משותפת יש המון קולטים שמשמשים את דיירי הבניין יחד.

 

מערכת צינורות משותפת

אל הקולטים מתחברת מערכת נוספת של צינורות שגם היא משותפת לכל דיירי הבניין. דרך צינורות אלו עוברים מים חמים אל מכלי המים של כל דייר ודייר.

מערכת צינורות המים היא מסועפת ועוברת דרך אזור הגג אל הדירות, בדרך כלל דרך חדרי המדרגות בכל קומה וקומה. זו מערכת שמתוכננת היטב עוד בשלבי בניית הבניין.

 

מכל מים לכל דירה

זהו החלק השני של המערכת, אפשר לומר שזהו החלק הפרטי של כל דייר ודייר. כאשר יש תקלה בשני החלקים שתיארנו קודם, על וועד הבניין להזמין איש מערכות סולאריות. כאשר מדובר בתקלה במכל המים של אחד הדיירים, הוא יכול להזמין איש דודים באופן פרטי.

 

רכיב ספיראלה המחבר בין המערכות

רכיב הספיראלה הוא החלק שמחבר בין החלקים המשותפים אל המכלים הפרטיים של כל דייר ודייר. רכיב הספיראלה הוא למעשה צינורות שאליהם נכנסים מים חמים שהתחממו מהשמש ועליהם לחמם בימי השמש את המים שבמיכל.

 

תקלות נפוצות בקולטים

כמו שהסברנו קודם, לקולטים יש משימה חשובה בתהליך חימום המים בקיץ. כאשר הקולטים לא נקיים, נמנעת כניסה של קרני שמש אליהן ותהליך חימום המים בעזרת השמש נקטע ואז מתרחש מצב של דוד שמש שאינו מחמם.

חשוב להבין כי במקרה זה לא צריך תיקון מערכת סולארית בנס ציונה, אך כן צריך להזמין איש מערכות סולאריות לניקוי הקולטים. הניקוי הוא פשוט מאוד ונעשה בעזרת מים.

תקלה נוספת בקולטים היא מצב שבו החלק העליון שדרכו נכנסות הקרניים, שבור. זהו מצב שמחייב תיקון מערכת סולארית בנס ציונה והחלפה של הקולט.

 

תקלות נפוצות במערכת צינורות המים

מערכת הצינורות המשותפת מתחילה למעשה בתוך הקולטים. שם למעשה יש צינורות עם מים שמתחממים באמצעות קרני השמש. מים אלו עוברים בכל חלקי המערכת.

התקלה הכי נפוצה במערכת הצינורות היא נזילות. כאשר יש נזילה בכל חלק במערכת, לא יהיו מים חמים במערכת סולארית מרכזית.

תיקון מערכת סולארית בנס ציונה מחייבת הזמנה של איש מערכות סולאריות לאיתור הנזילה. לרוב לא תוכלו לאתר את הנזילה בעצמכם כי מדובר על מערכת מאוד גדולה ומסועפת.

 

תקלות הקשורות במכל המים

התקלות הקשורות במכל המים הן לרוב תקלות הקשורות בדוד החשמל שאינן קשורות למערכת הסולארית המשותפת.

התקלה הנפוצה ביותר היא גוף חימום שנשרף כתוצאה מהצטברות יתר של אבנית על גוף החימום. זהו מצב שגורם לדוד חשמל שאינו מחמם, פשוט כי הרכיב שמחמם את המים לא עובד.

במצב כזה אתם לא צריכים תיקון מערכת סולארית בנס ציונה, אלא איש דודים שהוא גם חשמלאי דודים, אשר יודע לפרק את גוף החימום במקצועיות ולהחליף אותו.

באותה החלפה, יפרק איש הדודים את הפלאנג' – מעין משולש שמגן על גוף החימום והתרמוסטט והוא יחליף את שניהם באותו הזמן.

הסיבה שאיש הדודים יחליף גם את גוף החימום, הפלאנג' והתרמוסטט, נובעת מהעובדה כי אם נכנסה אבנית אל גוף החימום, בסבירות גבוהה שגם בחלקים אלו יש אבנית.

 

תקלה מבנית שיש לה פתרון מהפכני

התקלה האחרונה במערכות דודים סולאריות היא בכלל לא תקלה, אלא מצב מבני של חיבור המערכת המשותפת יחד עם מכלי הדוד הפרטיים.

בחורף, אין במערכת המשותפת מים חמים כי אין תפוקת שמש. המים בתוך המערכת קרים והמערכת מחוברת למכלים באופן ישיר. אל ספירלת הצינורות נכנסים מים קרים שמקררים את המים החמים שחיממתם באמצעות דוד החשמל.

אם ביום חורף חיממתם את המים בדוד ואתם חווים מצב של דוד שאינו מחמם, יכול להיות שזו בכלל לא תקלה, אלא מצב פשוט שבו המים של המערכת קיררו לכם את המים החמים. זהו לא מצב שצריך תיקון מערכת סולארית בנס ציונה או כל תיקון של אזורי שירות נוספים לתיקוני מערכות סולאריות, אך הוא כן מצריך התקנה של רכיב פשוט שפותר את הבעיה.

 

לפתור את הבעיה המבנית

אנו בחברת לפיד עוסקים במערכות סולאריות ומכירים את הבעיה המבנית היטב. אנו מצאנו את הפתרון המהפכני והיחיד כיום לבעיה המבנית.

בעזרת פטנט פקחום ניתן לשמור על המים החמים שבתוך מכל המים. הפקחום הוא רכיב פשוט שמתחבר אל מכל המים ואל המערכת המשותפת והוא יודע לזהות בעזרת חיישנים, מתי המים שלכם במיכל המים חמים.

בעת הזיהוי, הפקחום מפעיל שסתום חשמלי שמונע מהמים הקרים בספירלה לקרר את המים החמים שחיממתם בעזרת דוד החשמל.

בדרך זו אתם יכולים לנצל את המים החמים שבמכל המים בצורה יותר טובה ואף חסכונית. אם עד היום חיממתם את המים במשך כמה שעות והם נגמרו מהר, הרי שעם פקחום המים החמים נשמרים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן