החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז

גרים בבניין דירות? כנראה שיש לכם מערכת סולארית לחימום מים שיודעת לנצל היטב את כוחן של קרני השמש לטובת חימום המים שלכם למקלחת. מי שלא מכיר מערכות סולאריות, ודאי לא מכיר את הרכיבים ויש רכיב אחד מסוים שכדאי להכיר היטב והוא התרמוסטט הדיפרנציאלי.

במאמר הבא נסביר מהו תרמוסטט דיפרנציאלי ומתי חשוב לבצע החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז. 

 

מהו תרמוסטט דיפרנציאלי?

תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת חימום מים סולארית הוא מכשיר המנטר את הפרש הטמפרטורה בין קולט השמש למיכל האגירה. 

תפקידו העיקרי הוא להפעיל את משאבת הסחרור כאשר טמפרטורת הקולט עולה על טמפרטורת המיכל בכמות מוגדרת מראש. 

הפרש טמפרטורה זה חיוני למיצוי היעילות של המערכת הסולארית. התרמוסטט מבטיח שהמים המחוממים מהקולט מופצים למיכל האגירה כאשר יש הבדל טמפרטורה משמעותי בניהם.

כאשר פעולה זו של התרמוסטט לא מתבצעת, זה אומר ברוב המקרים שקיימת תקלה שברוב המקרים מחייבת החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז. 

באופן כללי כדאי לדעת שהמערכת הסולארית היא מערכת מאוד אמינה וגם בה יש לעיתים תקלות המחייבות תיקון דוד לא מחמם במקרה הצורך. 

 

מתי יש לבצע החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז?

החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז לא מתבצעת סתם, יש לבחון היטב את מצב התרמוסטט ולהבין האם התקלה שקיימת אינה קשורה לרכיבים אחרים או למצב של דוד לא מחמם כלל. ריכזנו כאן מספר מצבים שמחייבים החלפה. 

 

ביצועי מערכת לא עקביים

אם אתם מבחינים בביצועי חימום מים לא עקביים או בירידה ביעילות המערכת הכוללת, זו יכולה להיות אינדיקציה לכך שהתרמוסטט הדיפרנציאלי אינו פועל עוד כמתוכנן. החלפתו בזמן יכולה להחזיר את הפונקציונליות האופטימלית למערכת חימום המים הסולארית שלכם.

חשוב לציין, ירידה בביצועים לא כוללת מצבים של דוד שמש לא מחמם, אלא חימום חלקי של המים. מים שלא מתחממים כלל טמונים בתקלות נוספות אחרות. 

 

גיל ובלאי

כמו כל רכיב מכני, לתרמוסטט דיפרנציאלי יש אורך חיים. אם מערכת חימום המים הסולארית שלכם פעלה במשך תקופה ממושכת, אולי כדאי לשקול החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז כחלק מתחזוקה שוטפת כדי למנוע תקלות אפשריות.

באופן כללי בלאי במערכת יכול להתרחש בכל רכיב שקיים במערכת זו, בין אם מדובר בקולטים, בצינורות או ברכיבים נוספים שמחברים למערכת כמו פטנט פקחום

 

בקרת טמפרטורה לא מגיבה

תרמוסטט דיפרנציאלי פגום עלול לגרום לכך שמשאבת הסחרור לא תפעל כמו שהיא צריכה, מה שיוביל לחימום לקוי של המים. אם אתם מבחינים באי סדרים בבקרת הטמפרטורה, זה יכול להיות אינדיקציה לכך שהתרמוסטט הדיפרנציאלי זקוק להחלפה.

שימו לב, אי סדרים בבקרת הטמפרטורה עשויה להיות מסוכנת ולהביא גם למים רותחים מידי, דבר שעשוי להיות מסוכן. 

נזק גלוי

 

נזק פיזי, כגון קורוזיה או בעיות חשמל, עלולים לפגוע בביצועי התרמוסטט הדיפרנציאלי. כדאי להזמין איש מקצוע לבדיקת התרמוסטט עבור כל נזק גלוי, ואם קיים, ייתכן שיהיה צורך בהחלפה של תרמוסטט דיפרנציאלי במרכז כדי להבטיח את המשך האמינות של מערכת חימום המים הסולארית.

 

תקלות נפוצות בתרמוסטטים דיפרנציאליים

תקלות הם מנת חלקה של כל מערכת חשמלית או מכאנית ולכן גם רכיבי המערכת הסולארית בניהם התרמוסטט הדיפרנציאלי, עשוי להכיל תקלות מגוונות. הנה מספר תקלות שכדאי להכיר: 

 

סחף טמפרטורה

עם הזמן, תרמוסטט דיפרנציאלי עלול לחוות סחף טמפרטורה, מה שגורם לו לחוש בצורה לא מדויקת את הפרש הטמפרטורה בין הקולט למיכל האגירה. זה יכול לגרום לביצועי מערכת לא אופטימליים ולירידה ביעילות.

 

תקלות חשמל

רכיבים חשמליים בתוך התרמוסטט הדיפרנציאלי, כגון חיישנים או ממסרים, עלולים להיכשל עקב בלאי, נחשולי מתח או פגמים בייצור. תקלות אלו עלולות לשבש את התקשורת בין התרמוסטט למשאבת המחזור, ולהוביל לחוסר יעילות של המערכת.

     

קורוזיה

חשיפה לאלמנטים ותנאי מזג אוויר קשים יכולים לתרום לקורוזיה של הרכיבים הפנימיים של התרמוסטט הדיפרנציאלי. קורוזיה פוגעת במוליכות ובפונקציונליות של התרמוסטט, ומחייבת החלפת תרמוסטט דיפרנציאלי במערכת סולארית במרכז.

 

בלאי מכני

הרכיבים המכניים של תרמוסטט דיפרנציאלי, כולל חלקים נעים ושסתומים שעשויים להתבלות עם הזמן. בלאי מכני עלול להוביל להיענות לקויה ולחוסר יכולת לשמור על הפרש הטמפרטורה הנדרש. זוהי תקלה שגם היא מחייבת החלפה.

 

דרכים להימנע מתקלות בתרמוסטטים דיפרנציאליים

האם ישנה דרך להימנע מתקלות בתרמוסטט הדיפרנציאלי? הנה כמה אפשרויות חשובות שיסייעו לכם:

 

תחזוקה שוטפת

אחת האפשרויות הטובות ביותר למניעה היא הטמעת לוח זמנים של תחזוקה שוטפת עבור מערכת חימום המים הסולארית שלכם, כולל בדיקות של התרמוסטט הדיפרנציאלי. 

ניקוי ושימון קבועים של חלקים מכניים יכולים להאריך את תוחלת החיים של התרמוסטט ולהפחית את הסיכון לתקלות.

 

שמירה על איכות סביבה

עוד דבר שחשוב לעשות הוא להגן על התרמוסטט הדיפרנציאלי מתנאי מזג אוויר קיצוניים וחשיפה ישירה לאור השמש כדי למזער את ההשפעה של גורמים סביבתיים. התקנת כיסויי הגנה או מארזים יכולה להגן על התרמוסטט מפני קורוזיה ובעיות אחרות הקשורות למזג האוויר.

 

התקנה מקצועית

ודאו שהתרמוסטט הדיפרנציאלי מותקן על ידי אנשי מקצוע מוסמכים העוקבים אחר הנחיות היצרן ושיטות העבודה המומלצות בתעשייה. התקנה נכונה מפחיתה את הסבירות לבלאי מוקדם, בעיות חשמל ותקלות פוטנציאליות אחרות.

שדרוג מערכות מיושנות

אם מערכת חימום המים הסולארית שלכם מיושנת, כדאי לשקול לשדרג למערכת מודרנית עם טכנולוגיית תרמוסטט דיפרנציאלי מתקדם. דגמים חדשים יותר משלבים לעתים קרובות חומרים ותכונות משופרים המשפרים את האמינות והביצועים הכוללים.

לסיכום, התרמוסטט הדיפרנציאלי ממלא תפקיד מרכזי ביעילות של חימום מים באופן סולארי. מדובר במערכת יעילה, אך גם בה יש תקלות. אם אתם זקוקים להחלפת תרמוסטט דיפרנציאלי צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם במקצועיות. 

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן