דוד לא מחמם ברחובות

הדוד הוא אחד הפריטים הכי חשובים בבית. לא משנה אם מדובר בחורף או בקיץ, מים חמים בדוד הם דבר חשוב עבורנו. ביום שמש הדוד מחמם את המים באמצעות קרני השמש. בחורף הדוד מחמם את המים באמצעות החשמל. בשני המקרים אתם עשויים לחוות תקלות, על אף אמינות המערכת שפועלת בבתים לאורך שנים.

במאמר הבא נסביר באילו תקלות הדוד לא מחמם ברחובות את המים ומה ניתן לעשות כדי להתגבר עליהן.

 

הבנת מערכת החשמל בדודי חשמל

איך פועל דוד חשמל? הדוד החשמלי הוא למעשה מערכת דודים המחוברת לחשמל המגיע מחברת חשמל. בתוך הדוד קיים רכיב חשמלי הנקרא גוף חימום והוא למעשה הרכיב שמחמם את המים בימי החורף. עם הדלקת מפסק הדוד שבתוך הבית, מתחיל לפעול גוף החימום.

כאשר המים מגיעים לרתיחה, מתחיל לפעול התרמוסטט אשר עוצר את פעולת החימום של גוף החימום לפי הטמפרטורה המוגדרת אצלו. פעולה זו חשובה על מנת למנוע מצבים של מים רותחים יתר על המידה העשויים לגרום לכוויות.

 

איך פועלת המערכת של  דוד שמש?

איך פועל דוד שמש? דודי שמש לא מסתמכים על אנרגיית החשמל. האנרגיה שמזינה אותם לחימום המים היא אנרגיית השמש. על מנת לנצל היטב את האנרגיה הזו, מערכת הדוד מחוברת אל הקולט שתפקידו לקלוט את קרני השמש ולהפוך אותם מאנרגיית אור לאנרגיית חום.

האנרגיה שהצטברה מחממת את צינורות המים שנמצאים בתוך הקולט ואלו עוברים דרך צינורות נוספים אל מכל הדוד. התיאור הזה מותאם למערכת דודים פשוטה הנמצאת על גגות של בתים צמודי קרקע ובניינים נמוכים שבהם יש לכל דייר דוד פרטי. בבניינים המערכת בנויה קצת שונה ועל כך נדבר בהמשך המאמר.

 

תקלות מוכרות בדודי חשמל

דוד חשמל לא מחמם ברחובות, זו אחת התלונות הנפוצות אצל אנשים. הסיבה לכך שדוד לא מחמם ברחובות עשויה להתרחש עקב תקלה ברכיבי החשמל השונים. זו התקלה המוכרת ביותר בדודי חשמל הגורמים לדוד לא מחמם ברחובות.

 

גוף חימום שנשרף

אחת התקלות היותר נפוצות בדודים היא גוף חימום שנשרף. דוד לא מחמם ברחובות עשוי להפסיק לחמם כאשר הצטברה על גוף החימום אבנית אשר גרמה לו לעבוד קשה יותר ועם הזמן פשוט להישרף ולהפסיק את פעולת החימום.

התקלה הזו עשויה להיות נפוצה אצל אנשים שלא מנקים ומתחזקים את הדוד באופן קבוע. רוב האנשים לא באמת מודעים להצטברות האבנית על גוף החימום והנזקים שלה ופשוט יום חורפי אחד, נכנסים למקלחת ומגלים שאין מים חמים והדוד אינו מחמם ברחובות.

כדי להתמודד עם התקלה הזו, עליכם להתקשר לאיש דודים שירוקן את מיכל המים ויחליף את גוף החימום.

 

תקלות מוכרות בדודי שמש

בדודי שמש לא משתמשים בחשמל, אך כן משתמשים באנרגיית השמש. דוד שמש לא מחמם, זו תופעה שעשויה להתרחש ממספר סיבות והיא כמובן גורמת לכך שהדוד אינו מחמם ברחובות את המים ביום קיץ שמשי למדי. הנה מספר תקלות מוכרות.

 

קולט מאובק

אחת הבעיות בדודי שמש הוא הקולט. על מנת שהקולט יהיה מסוגל לקלוט באופן מלא את קרני השמש, עליו להיות נקי. אנשים רבים לא מודעים לעובדה זו וחושבים שאם דוד אינו מחמם ברחובות ביום שמשי, כנראה שקיימת תקלה, כאשר למעשה הבעיה היא בקולט המלוכלך.

קליטה של קרני השמש בצורה מלאה ואחידה, מחייבת קולט נקי ולכן יש לבצע תחזוקה כל חצי שנה. אם מדובר בבית פרטי שניתן להגיע אל הגג, בצעו ניקוי עם מטלית לחה. ניתן לשים על המטלית גם מעט חומץ מהול במים ולנקות גם אבנית במידה והצטברה.

 

נזילות מצינורות הקולט

עוד תקלה שמאפיינת דודי שמש וגורמת למצב של דוד שאינו מחמם את המים היא נזילות מצינורות הקולט. כאשר דבר זה מתרחש, כל מעבר המים נעצר ואתם תחוו מצב של דוד שאינו מחמם את המים ברחובות בעזרת השמש.

נזילות מצינורות הקולט עשויות להתרחש כאשר יש בלאי של הצינורות. לעיתים אלו יהיו סדקים או חריצים, אפילו כאלו שלא נראים לעין. ולפעמים החיבור של הצינורות אינו חזק. בדיקה תקופתית של הצינורות תחסוך לכם את המצבים האלו. ובמקרה של תקלה כזו, יש להתקשר לאיש דודים להחלפה.

 

תקלה מבנית במערכות דודים משותפות שכדאי להכיר

עוד תקלה שהיא לא ממש תקלה, אלא מצב מבני של מערכות דודים משותפות, היא חוסר שסתום בין המערכת המשותפת למכלי הדוד הקטנים של כל דירה.

למעשה, במערכת המשותפת יש קולטים משותפים יחד עם צינורות משותפים. שתי המערכות האלו מחוברות אחת לשניה ומתפצלות בין מכלי הדירות.

בחורף, המים במערכת לא מתחממים מהשמש והמים בצינורות קרים. בשל חוסר ההפרדה בין המערכת המשותפת למכלי הדוד, מים קרים נכנסים למים החמים שחיממתם באמצעות מערכת החשמל והם מקררים את המים החמים.

דוד לא מחמם בחורף במערכת משותפת, עשוי להתרחש בגלל המצב הבני הזה. בקיץ המצב המבני גם יוצר בעיות. המים החמים שבצינורות מגיעים אל הדיירים שהתקלחו ראשונים. כך יוצא, שהשכנים שלכם עשויים לסיים לכם את המים החמים.

 

הפתרון המהפכני לבעיה המבנית

כיום לבעיה המבנית יש פתרון מהפכני הנקרא פקחום. מערכת חכמה שמזהה מצב שבו יש מים חמים במכל המים שלכם ואז היא יוצאת שסתום שלא מאפשר זליגה של מים קרים.

בדרך הזו אתם לא תחוו מצבים של דוד שאינו מחמם ברחובות. עם הפקחום תמיד יהיו לכם מים חמים עד הרגע שהסתיימו לאחר השימוש בהם.

אם גם אתם רוצים להנות ממערכת פקחום, צרו איתנו קשר עכשיו. אנו בחברת לפיד נשמח לספק לכם את המוצר המהפכני שישמור על המים החמים שלכם.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן