תיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל

מתי יש צורך בתיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל? האם קל לזהות כאשר מתקיימת תקלה במערכת כזו? האם נדע לומר לטכנאי היכן הבעיה? אפשר לומר שהתשובה במקרה זה היא לא. רוב האנשים מכירים באופן כללי איך מערכת דוד פשוטה עובדת, אך כאשר מדובר על מערכת סולארית משותפת, רוב האנשים לא באמת יודעים דבר על המערכת הייחודית הזו.

במאמר הבא נסביר מהי מערכת סולארית משותפת ואילו תקלות עשויות לפקוד אותה.

 

הרכיבים שקיימים במערכת סולארית משותפת

במערכת סולארית משותפת יש מספר רכיבים עיקריים שכדאי להכיר:

  1. קולטים – תפקידם לקלוט את קרני השמש ולהפוך את אנרגיית האור לאנרגיית חום.
  2. צינורות משותפים – תפקידם להעביר את המים החמים אל מכלי המים של הדיירים.
  3. מכלי מים – תפקידם לאגור מים חמים למקלחת לפי גודל המכל.

 

איך עובדת מערכת משותפת בבניינים?

איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? בבניינים משותפים, כל דיירי הבניין משתמשים ביחד בכמות גדולה של קולטים.

קליטת הקרניים היא משותפת ותפקידה לחמם את המים שנמצאים בצינורות המשותפים. צינורות אלו מחוברים לכל המכלים שנמצאים בדירות והם מספקים להם את המים החמים בימי הקיץ.

 

למה צריך מערכת סולארית משותפת בבניינים?

בעבר, בנייני דירות הכילו כמות קטנה של דיירים ולכן כל דייר היה יכול לקבל מערכת דוד פרטית על גג הבניין. כיום, צורת הבנייה השתנתה וכמות הדיירים בניין מגיעה ל-100 ויותר דיירים.

גג הבניין הינו קטן מלהכיל מערכת דוד פרטית לכל דייר ולכן כיום בבניינים משותפים מתקינים מערכת דודים משותפת שהעיקרון שלה דומה למערכת הפרטית, אך רוב התהליך מתבצע במשותף ומכלי המים והצינורות לא נמצאים על הגג.

כמו שניתן להבין, כאשר יש צורך בתיקון מערכת סולארית בגב"ש, יש צורך בהזמנת טכנאי שיאתר את התקלה בתוך המערכת המסועפת. איתור הבעיה באופן עצמאי על ידי הדיירים הוא כמעט בלתי אפשרי.

 

תקלות שעשויות להתרחש במערכות סולאריות משותפות

דוד השמש והחשמל, גם כאשר הוא חלק ממערכת משותפת, אינו חף מתקלות. יש תקלות שמאפיינות דודי שמש ויש כאלו שמאפיינות דודי חשמל.

בהמשך תוכלו לקרוא על התקלות השונות וכאשר מגיע אליכם טכנאי לביצוע תיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל, תוכלו להבין על מה הוא מדבר.

 

תקלות המאפיינות דודי שמש במערכת דודים משותפת

דוד שמש שאינו מחמם הוא תקלה שיכולה להתרחש בדודי שמש כאשר קיימת בעיה בקולטים. יש מספר תקלות שמאפיינות קולטים:

 

קולטים מלוכלכים, מאובקים או מלאי אבנית

כאשר יש לכלוך על הקולטים, יש קליטה חלקית של הקרניים ואין מספיק אנרגיה כדי לחמם את המים.

ניקוי של הקולטים מאבק, אבנית ולכלוך, יפתור את הבעיה. במערכת משותפת יש המון קולטים ולכן יש להזמין תיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל לצורך ניקוי ותחזוקה.

 

קולטים שבורים

שברים וסדקים על הקולטים הם בעיה נוספת שתגרום למצב של דוד שאינו מחמם. כאשר הקולט שבור, לא נקלטות קרני שמש ואין חימום של המים. הדרך לפתור זאת היא על ידי החלפת הקולטים.

 

קולטים ישנים

בלאי סביר של הקולטים מתרחש לאורך השנים ובדרך כלל לאחר עשר שנים של עבודה. רצוי לאחר פרק זמן זה לבצע החלפה על ידי טכנאי.

 

תקלות המאפיינות דודי חשמל המחוברים למערכת משותפת

דודי חשמל במערכת משותפת למעשה מחוברים לאותה מערכת סולארית שעובדת בקיץ באמצעות קרני השמש.

במערכת החשמלית, החשמל מחליף את פעולת הקרניים ומחמם את המים בתוך מכל המים במקום את הצינורות. במערכת זו צפויות להיות תקלות חשמל הקשורות ברכיבים החשמליים.

 

גוף חימום תקול

גוף החימום הוא המקור לחימום המים במכל המים בדוד חשמלי. כאשר גוף החימום תקול, דוד החשמל לא מחמם את המים או מחמם אותם חלקית.

דבר זה עשוי להתרחש כאשר גוף החימום ישן או כאשר מצטברת בו אבנית מרובה שפשוט חוסמת אותו מלעבוד טוב, עד הרגע שהוא פשוט נשרף ומפסיק לעבוד. במצב זה תהיו חייבים להזמין תיקון של מערכת סולארית בגב"ש.

 

קצר חשמל

דוד חשמלי נמצא בסביבה שיש בה הרבה מים לצד רכיבים חשמליים. מספיק שקיימת נזילה במערכת המשותפת שאנו לא יודעים על קיומה והדוד יפסיק לחמם. קצר חשמלי מחייבת תיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל על ידי חשמלאי דודים מוסמך.

 

תיקון מערכת סולארית בגבעת שמואל – תקלה מבנית של המערכת

לא כולם יודעים, אך במערכת דודים משותפת קיימת תקלה מבנית שגורמת לכך שלעיתים אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית.

למעשה, מערכת הצינורות המשותפים מחוברת אל מכלים המים ובניהם אין הפרדה. בימי החורף, כאשר המים לא מתחממים מהשמש, בצינורות המשותפים יש מים קרים שזולגים אל הדוד החם שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי.

המים הקרים שנכנסו למכל החם, גורמים למקלחות פושרות, על אף שחיממתם את המים במשך שעה שלמה או יותר מכך. האם תקלה זו ניתנת לתיקון מערכת סולארית בגב"ש? חשוב לדעת שיש פתרון שכדאי לכם להכיר.

 

הפתרון לבעיה המבנית של המערכת הסולארית המשותפת

במקרה של הבעיה המבנית, אין צורך בתיקון של מערכת סולארית בגב"ש. מה שכן צריך זה פתרון. כיום הפתרון היחיד שמתחבר מערכת הסולארית המשותפת ופותר את הבעיה הוא פקחום.

מדובר על מערכת שיצרנו בחברת לפיד, המתחברת אל המערכת המשותפת, מזהה מתי המים חמים במכל ואז מייצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר זליגה של מים קרים.

מדובר על פתרון מהפכני שלא נראה כיום בשום חברה למערכות סולאריות, הוא מתחבר למערכת הקיימת ומאפשר לכם להנות מהמים החמים. כנסו לעמוד איזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית של פקחום וצרו קשר עוד היום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן