תיקון מערכת סולארית בתל אביב

אתם גרים בבניין משותף עם עוד עשרות דיירים וכדי שכולם יקבלו מים חמים, יש לכם על הגג מערכת סולארית. רוב האנשים לא באמת מבינים איך עובדת מערכת כזו ומתי נדרש תיקון מערכת סולארית בתל אביב. במאמר הבא אנו נסביר על תקלות שונות שעשויות לפקוד מערכת כזו ונדבר על הדרך הטובה ביותר לטפל בתקלות אלו.

 

תיקון מערכת סולארית בתל אביב – מתי ולמי פונים בעניין זה?

תיקון מערכת סולארית בתל אביב יתבצע כאשר אחד הרכיבים בדוד לא מבצע את תפקידו. כמובן שאתם לא יכולים לשים את האצבע על הרכיב שלא עובד ובמיוחד כאשר מדובר במערכת סולארית שאין לכם מושג איך היא עובדת ואין לכם ממש גישה ישירה אליה.

אם אתם חווים מצב שבו הדוד לא מחמם, זהו סימן שמתריע כי כדאי להזמין תיקון של המערכת הסולארית. תיקון כזה צריך להתבצע על ידי איש מערכות סולאריות מקצועי. לרוב מדובר בחברות העוסקות בכך. יש לשים לב, כי לא כל איש דודים עוסק גם במערכות סולאריות, אך לרוב, חברות העוסקות במערכות סולאריות, עוסקות גם בדודים פשוטים.

 

תקלות הפוקדות מערכות סולאריות בימי הקיץ

ימי הקיץ החמים מביאים עמם יתרון מאוד משמעותי עבור כל מי שמשתמש בדוד שמש ובמערכת דודים סולארית. האפשרות לקלוט את קרני השמש, להפוך אותם לאנרגיית חום ולחמם את המים הוא מאוד חסכוני ומאפשר להוריד את תצרוכת החשמל כמעט בחצי.

ובכל זאת, למרות היתרון הגדול, גם את המערכות הסולאריות פוקדות תקלות שלא מאפשרות לקבל את קרני השמש כמו שצריך. אם נתקלתם במצב של דוד שמש לא מחמם, הרי שיש לבחון איזו תקלה מתרחשת בקולטים הסולאריים.

 

אבנית ואבק על הקולטים

אחת התקלות היותר שכיחות במערכות סולאריות היא אבק או אבנית על הקולטים. מספיק שמספר קולטים חסומים מלכלוך ואספקת קרני השמש נפגעת.

מבין התקלות השונות, מדובר בתקלה פשוטה המאפשרת ניקוי של הקולטים באופן פשוט בעזרת מטלית. אם אתם גרים בבית פרטי ויש לכם דוד שמש עם קולט אחד, תוכלו לבצע ניקוי בעצמכם. אם מדובר במערכת סולארית, הרי שיש להזמין איש מערכות סולאריות לניקוי זה.

 

קולטים שבורים

קולטי השמש הם למעשה ריבועים שחלקם העליון עשוי מזכוכית או פלסטיק שקופים המגנים על החלק הפנימי השחור שעשוי מפח ותפקידו לבלוע את קרני השמש ולחמם את צינורות הנחושת שבתוך הקולט.

כאשר אזור הזכוכית או הפלסטיק שבורים, רכיבי הקולטים אינם מוגנים ועשויים לבצע עבודה פחות טובה או לא לבצע אותה כלל וזו אחת הסיבות שיש חוסר במים חמים למקלחת ביום קיץ שטוף שמש.

הזמנת תיקון מערכת סולארית בתל אביב יאפשר לכם להחליף את האזורים השבורים ולהמשיך את עבודת הקולטים התקינה.

 

בעיות הקשורות למבנה של המערכת הסולארית בבניינים משותפים

תקלות נוספות שלא מוכרות לכולם, אך הן קיימות גם בקיץ וגם בחורף במערכות סולאריות בבניין משותף קשורות למבנה של המערכת.

כדי להבין את התקלות האלו, עליכם תחילה להכיר איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף.

בבניינים משותפים מערכות סולאריות פועלות באמצעות קולטים משותפים לכל דיירי הבניין. קולטים אלו מחוברים למערכת צינורות משותפים המתחברת לדודים קטנים בכל דירה ודירה.

הבעיה מתרחשת כאשר אין הפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי הדוד כדי לאפשר כניסה של מים, אך בקיץ כאשר הדוד שלכם כבר חם, אם השכן התקלח לפניכם, המים יגיעו אליו קודם.

בחורף, הבעיה קצת שונה ולמעשה מים קרים מהצינורות זולגים אל הדוד החם שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי. במצב כזה יהיו לכם מים בחמש הדקות הראשונות של המקלחת ולאחר זמן זה תתחילו להרגיש איך המים הופכים לפושרים יותר ויותר.

 

הפתרון הטוב ביותר לתקלות המבניות

במקרה של התקלות המבניות אין באמת צורך בתיקון של מערכות סולאריות בתל אביב, מה שאתם כן צריכים הוא התקנה של פטנט פקחום.

הבעיה המבנית ידועה לחברות למערכות סולאריות רבות ורבים ניסו למצוא פתרון יעיל. אנו בחברת לפיד הצלחנו להמציא רכיב חכם שמתחבר למערכת עצמה ושומר על המים החמים במכל הדוד שלכם בעזרת שסתום חשמלי.

ברגע שהמערכת מזהה על ידי החיישנים שלה כי יש מים חמים במכל הדוד, היא מפעילה את השסתום ושומרת לכם על המים החמים.

 

תקלות אופייניות במערכות סולאריות בחורף

בחורף, המערכת הסולארית מתפקדת רק בימי שמש. כאשר קר וגשום, אין מספיק קרני שמש לחמם את המים ואז אנו עוברים לחימום באמצעות הדוד החשמלי.

אם אתם חשים כי אין לכם מים חמים ודוד החשמל לא מחמם, זה הזמן לביצוע תיקון של מערכת סולארית בתל אביב על ידי איש מקצוע מוסמך. ריכזנו עבורכם מספר תקלות שפוקדות דודי חשמל ולא מאפשרות חימום מים תקין.

 

גוף חימום שרוף

גוף חימום שרוף הוא תקלה המתרחשת כאשר גוף החימום עובד יותר מהרגיל. דבר זה עשוי לקרות כאשר גוף החימום מלא באבנית שלא טופלה זמן רב.

בתיקון מערכת סולארית בתל אביב, איש הדודים יבדוק את גוף החימום ובמידה והוא שרוף, יהיה עליו להחליף אותו בחדש.

 

נזילות מהצינורות המשותפים או צינורות המכל

נזילות הן מקור לעצירת תהליך חימום המים. בבתים פרטיים יהיה לכם קל לזהות נזילה כזו, כי היא נראית לעין כאשר מסתכלים לכיוון הדוד.

בבתים משותפים, יהיה לכם קשה מאוד לזהות היכן נמצאת הנזילה. אם הנזילה היא מצינורות המכל, לא סביר שתראו אותה סתם כך, כי המכל מוסתר בדרך כלל במסתור הכביסה, בפיר או בחדר המדרגות.

יותר מכך, אם מדובר בנזילה בצינורות המשותפים, הסיכוי לזיהוי הוא נמוך בהרבה. תוכלו להזמין את החברה שלנו, חברת לפיד לתיקון המערכת הסולארית שלכם בתל אביב. באתר מחכים לכם איזורי שירות נוספים לתיקוני מערכות סולאריות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן