דוד לא מחמם ברעננה

רעננה היא עיר שקרובה למרכז הארץ, בעבר הייתה מושבה עם בתים צמודי קרקע, כיום רוב תושבי העיר מתגוררים בבניינים ובאזורים החדשים של העיר, בגורדי שחקים. גם בבתים צמודי הקרקע וגם בבניינים משתמשים בדוד שמש ודוד חשמל לחימום המים, אך מה קורה כאשר הדוד לא מחמם ברעננה? מה מומלץ לעשות? בכתבה הבאה נדבר בדיוק על הנושא הזה.

 

הדוד לא מחמם ברעננה עקב בעיות חשמל

קצר חשמלי

מצב של קצר חשמלי בדוד נובע ממגע של אזור החשמל עם אזור המים. זהו מצב שלא אמור להתרחש וכל הרכיבים החשמליים אמורים להיות מבודדים מאזור המים, על אף שהם נמצאים בתוך מיכל המים וגם בחלק החיצוני. במצב שבו יש קצר חשמלי הדוד לא יחמם את המים.

כדי להתמודד עם המצב הזה, עליכם להזמין חשמלאי דודים מוסמך. אין לפרק את מכל המים גם אם מדובר במכל מים בבית פרטי וגם אם מדובר במיכל מים המחובר למערכת משותפת. פירוק עצמאי וניסיון לפתור את הבעיה לבד, עלול לסכן אתכם.

 

מפסק תקול

לפעמים הדוד לא מחמם ברעננה רק בגלל שקיימת בעיה עם מפסק החשמל שמפעיל את הדוד החשמלי.

במצב כזה, כאשר תלחצו על המתג לא יופיע אור, על אף שקיימים מצבים שבהם אין אור במתג והמים כן מתחממים. אם אתם חושבים שקיימת תקלה במפסק החשמלי שמפעיל את הדוד, הזמינו חשמלאי דודים מוסמך שיבדוק זאת.

 

הדוד לא מחמם ברעננה והסביבה עקב בעיה בקולטנים

קולטני השמש חשובים עבור הפעולה של דוד השמש שפועל בקיץ ובימים חמים וחוסך לרבים מאיתנו חימום מים באמצעות חשמל. אם אנחנו רוצים שדוד השמש שלנו יפעל כראוי, עלינו לדאוג שכל הרכיבים תקינים ובמיוחד הקולטנים.

תפקיד הקולטנים בדודי שמש הוא לקלוט את קרני השמש שלאחר מכן יהפכו מאנרגית אור לאנרגיית חום ויחממו את המים. כאשר הקולטנים מלוכלכים באבק ואבנית, הם לא יקלטו את קרני השמש באופן מלא ואתם תחוו מצב שבו הדוד לא מחמם ברעננה באופן מלא ותקין.

חשוב להבין כי לא מדובר בבעיה המצריכה טכנאי דודים ולמעשה אתם יכולים לנקות את הקולטנים בעצמכם בעזרת מטלית לחה מהולה בחומץ. אם אתם גרים בבניין משותף, יכול להיות שתזדקקו לניקיון של איש מקצוע ומומלץ להכניס את המשימה הזו כחלק מהתחזוקה השנתית של הדוד.

מצב אחר שעשוי להתרחש בקולטנים, הוא שבר או סדקים שמונעים מהם לבצע את העבודה כראוי. במצב כזה יהיה עליכם להחליף את הקולטנים בחדשים על ידי איש דודים.

 

הדוד לא מחמם עקב בעיות בפלאנג', גוף החימום והתרמוסטט

עוד בעיות שעשויות להתרחש בדודי שמש ודודי חשמל טמונות בהצטברות של אבנית. אבנית מגיעה מאדי מים שהתחממו וכל המינרלים שנמצאים בתוך המים שקעו בצורת אבנית על חלקי הדוד. החלקים שעליהם בדרך כלל מצטברת האבנית הם הפלאנג', התרמוסטט וגוף החימום. שלושת הרכיבים האלו נמצאים בתוך מכל הדוד ולכן הם הכי חשופים לאבנית.

הפלאנג' הוא כיסוי מתכת בצורת משולש שבתוכו נמצאים גוף החימום והתרמוסטט. כאשר אבנית מצטברת על הפלאנג', לרוב היא גם נכנסת פנימה ומצטברת גם על הרכיבים האחרים. גוף חימום שהצטברה עליו אבנית, יעבוד קשה יותר ולבסוף יישרף. תרמוסטט שמצטברת עליו אבנית, יפסיק את פעולתו.

במצב שבו הדוד לא מחמם ברעננה ולא מהסיבות הקודמות שהזכרנו, יהיה על טכנאי הדודים לבדוק את חלקי הדוד הפנימיים ולהחליף אותם במידת הצורך. תחזוקה שנתית שבה מנקים את האבנית, עשויה למנוע את המצב הזה.

 

הדוד לא מחמם כי השכן בדיוק משתמש במים החמים

עוד מצב שבו הדוד עשוי לא לחמם את המים, מתרחש עקב מערכת הדודים המשותפת בבניינים. מדובר על מערכת שמשותפת לכל הדיירים יחד ויש בה קולטנים משותפים וצינורות משותפים שמהם מגיעים מים חמים אל מכלי המים הפרטיים של כל דייר ודייר.

כשבנו את המערכת, לא חשבו על מצב שבו יש מים חמים בצינורות, אך יש שכנים שמתקלחים לפני ולמעשה גומרים את המים עבור דיירים שעוד לא התקלחו. הדבר הזה נובע מחוסר בשסתום בין צינורות המים למכלים הקטנים שבדירות. אילו היה שסתום, הוא היה עוזר לשמור על המים החמים שהגיעו אל המכלים.

אז חשוב לדעת שלבעיה הזו כבר קיים פתרון. הרבה חברות ניסו למצוא תחליפים למערכת ורק החברה שלנו, חברת לפיד, מציעה כיום מערכת בשם פקחום שיודעת לייצר שסתום חשמלי שפועל רק כאשר המים במכל הפרטי שלכם חמים. השסתום פותר את הבעיה ומאפשר לכם לא להגיע למצבים שבהם הדוד לא מחמם ברעננה כי המים שלכם הלכו לשכן שהתקלח קודם.

 

נזילה בצינורות המים של הדוד או המערכת המשותפת

עוד תקלה שעשויה להתרחש בדודי שמש או דודי חשמל היא מצב של קרע בצינורות או נזילה. במצב כזה מים לא יגיעו אל המכל ולכן לא יהיו מים חמים עבור המקלחת.

נזילה בצינורות הדוד מתרחשת בדרך מבלאי סביר של צינורות הפלסטיק ושל צינורות המתכת ויש להבין היכן נמצאת הנזילה ולסגור אותה. בעזרת איש דודים מקצועי תוכלו לבצע את ההחלפה.כאשר מדובר בדוד שנמצא בבית פרטי, הרבה יותר קל לאתר את הנזילה ולמעשה אתם יכולים לזהות אותה בעצמכם.

בבתים משותפים יש מערכת צינורות מסועפת וגדולה לכל דיירי הבניין ולכן יהיה קשה יותר לזהות היכן נמצאת הנזילה. במצב כזה גם הזיהוי זה גם החלפה יתבצעו על ידי איש מקצוע מהתחום.

 

לסיכום

לסיכום, מצב של דוד שאינו מחמם עשוי להתרחש עקב תקלות מגוונות. חשוב לזהות את התקלות באמצעות אנשים מקצוע ולהתקין את מערכת פקחום על מנת לייעל את ביצועי הדוד בבניינים משותפים.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן