דוד לא מחמם ביבנה

ענף הנדל"ן מאוד מתפתח בשנים האחרונות במגוון ערים ויישובים בניהם גם העיר יבנה שבעבר שלה היו המון בתים פרטיים וכיום אנו רואים מעבר חד לבנייה לגובה. עם השתכללות ענף הבנייה, קם צורך ליצירת דודי שמש במתכונת משותפת שמאפשרת לכולם להנות מחימום מים טבעי, אך בצידה יש גם תקלות. אחת התקלות הנפוצות היא דוד לא מחמם ביבנה ובמאמר הבא נסביר מה יכולה להיות הסיבה.

 

דוד לא מחמם ביבנה בגלל מערכת משותפת ובעיות מבניות

אז כמו שאמרנו, בבניינים חדשים יש מערכות דוד משותפות בשל חוסר המקום על הגג המונע את האפשרות להציב דוד פרטי לכל דייר. המערכת המשותפת בנויה מהמון קולטים משותפים על גג הבניין וחיבור למערכת צינורות משותפת המובילים מים חמים אל דודים קטנים יותר הנמצאים ליד כל דירה.

מתי תחושו בתקלה של דוד לא מחמם ביבנה? התקלה הזו נובעת מבעיה מבנית פשוטה שבה אין הפרדה בין הדודים הפרטיים למערכת המשותפת. נשאלת השאלה, למה זו בעצם בעיה? הרי אנו מעוניינים שיכנסו מים חמים אל הדודים.

אז למעשה, הבעיה העיקרית של דוד לא מחמם מתחילה בעיקר בחורף, כאשר המים בצינורות בעצם קרים והם מגיעים אל הדוד החם שכל דייר חימם בעזרת החשמל.

התחושה בתקלה לא מתחילה מיד עם הכניסה למקלחת, אלא כחמש דקות לאחר מכן, כאשר פותחים את זרם המים, המים בחמש הדקות הראשונות חמים ומאוד מהר הופכים לפושרים ואז קרים.

על פניו נדמה כי המערכת המשותפת אינה מערכת טובה ולכן יש להחליף לאלטרנטיבה אחרת, אך חשוב לדעת שלא כך הדבר, המערכת עובדת מצוין בימי השמש ויש כיום פתרון מעולה גם לימי הקיץ שפשוט פותר את התקלה המבנית.

 

מערכת קטנה, פתרון גדול

חברות רבות ניסו למצוא פתרון ישים עבור המערכת המשותפת וההצעות התבססו על מעבר למערכת אחרת. אנו בחברת לפיד הרמנו את הכפפה ויצרנו את פטנט פקחום.

פקחום היא למעשה מערכת קטנה וחכמה שמתחברת באופן פשוט מאוד אל המערכת המשותפת ואל הדוד הפרטי. למערכת יש חיישני רגש שיודעים לזהות חום. הם מזהים את חום המים בדוד הקטן ומיד מפעילים שסתום חשמלי שמונע את כניסת המים הקרים.

חשוב להבין שלא מדובר באיזה שהיא מערכת גדולה ומורכבת, זו מערכת מאוד פשוטה וגם קלה להתקנה שפשוט מונעת את המצב של דוד לא מחמם ביבנה בימי החורף בגלל התקלה המבנית.

אנשים שמתקינים את הפקחום יכולים להשתמש במערכת המשותפת בצורה הרבה יותר חכמה ויעילה המפחיתה גם את חשבון החשמל מהסיבה שהשסתום החשמלי מאפשר לנצל את כל המים החמים שחיממתם ומונע מכם להדליק שוב ושוב את הדוד.

 

תקלות שאינן קשורות למערכת המשותפת

המערכת המשותפת היא מערכת דודים המבוססת על הדוד הפרטי מהדירות הפרטיות ולכן, כמו בדודים הרגילים, גם במערכת המשותפת יש תקלות. הנה מספר תקלות שכדאי להכיר:

 

תקלות הקשורות לדוד החשמל

דוד החשמל הוא דוד שמחמם את המים בעזרת החשמל שמגיע מחברת חשמל. הדייר שבדירה מדליק את הדוד וזרם החשמל מפעיל את גוף החימום שמחמם את המים שבדוד.

תקלות של דוד חשמל לא מחמם עשויות להתרחש כאשר יש תקלה בגוף החימום. גופי חימום בדודים עשויים להישרף כשהם עובדים קשה מידי.

בדודי חשמל, זהו מצב שמתרחש כאשר יש אבנית בתוך גוף החימום ועליו לעבוד קשה יותר כדי לחמם את המים עד שהוא בעצם נשרף.

האם ניתן למנוע זאת? התשובה היא כן, באמצעות תחזוקה נכונה של הדוד אחת לשנה. יש להזמין איש דודים מקצועי שיבדוק את רכיבי הדוד ואת מצב האבנית וינקה אותה במידת הצורך.

חשוב לציין, סביבת מכל הדוד היא סביבה הכוללת רכיבים חשמליים לצד אזור הכולל המון מים. זו סביבה מאוד מסוכנת ולכן אסור לאדם שלא מבין בדודים ובחשמל להתעסק עם ההחלפה של הרכיבים בעצמו.

תמיד כדאי להזמין איש מקצוע מומחה שיבצע עבורכם את הבדיקה וההחלפה בזהירות יתרה. מדובר על ביקור בעלות של עד 350 שקלים והוא שווה את זה כדי למנוע את הסיכון שלכם וגם כדי לשמור על הדוד תקין לאורך זמן.

תקלות נוספות בדוד חשמל עשויות להתרחש כתוצאה מנזילות בצינורות המחוברים לדוד, פלאנג' שבור או תרמוסטט תקול. בכולם האבנית פוגעת ועשויה לגרום למצב של דוד לא מחמם ביבנה.

המניעה הכי טובה לעניין הזה קשורה בתחזוקה נכונה. מי שישכיל להזמין איש דודים אחת לשנה, ימנע את רוב התקלות של הדוד והמערכת תהיה תקינה גם עשר שנים קדימה.

 

תקלות הקשורות לדוד השמש

גם בדודי שמש יש תקלות של דוד שמש לא מחמם. תקלות אלו קשורות בעיקר במצב הקולטים ו מצב הצינורות.

אם מדובר בקולטים, כדי שהמים בצינורות יתחממו, על הקולטים להיות נקיים ותקינים. אם יש על הקולטים המון אבק, קרני השמש לא יכנסו בצורה תקינה והמים לא יתחממו.

כמו כן, על הקולטים להיות תקינים בחלק העליון שלהם. אם יש על החלק העליון שברים, קרני השמש שיכנסו יהיו חלקיות וגם במקרה הזה הדוד לא יחמם ביבנה.

הפתרון הכי טוב במקרה הזה הוא בדיקה של הקולטים אחת לשנה וניקיון שלהם. כיום יש מערכות שמבצעות ניקיון קולטים אוטומטי.

מקרה אחר קשור בצינורות. לדודי שמש יש צינורות שמתחילים מהקולטים ומתחברים אל המערכת המשותפת. נזילה באזורים שונים בצינורות, עשויה להשבית את חימום המים.

מכיוון שמדובר במערכת משותפת עם המון קולטים ומערכת צינורות מסועפת, כדי לגלות את הנזילה יש להתקשר לאיש דודים מקצועי שידע לאתר אותה. לאחר איתור הנזילה, הוא יחזק או יחליף את החלק הנוזל וכך יפתור את הבעיה והדוד ימשיך כסדרו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן