תיקון מערכת סולארית בגבעתיים

גרים בבניין משותף ואין לכם מים חמים? לא בטוחים מה התקלה? היכן היא נמצאת בתוך המערכת המסועפת? והאם יש צורך בתיקון מערכת סולארית בגבעתיים? כל אלו שאלות שאנשים רבים שגרים בבניינים משותפים שואלים בעיקר בגלל שהם אינם יודעים איך מערכת זו עובדת. במאמר הבא נסביר על התקלות השונות.

 

הכרות עם המערכת הסולארית

איך עובדת מערכת סולארית בבניין משותף? מערכת סולארית בבניין משותף היא למעשה מערכת אחת שמספקת מים חמים בקיץ לכל דיירי הבניין באמצעות קרני השמש הטבעיות.

המערכת מורכבת משלושה רכיבים עיקריים:

 

קולטים

הקולטים הם הרכיב שאחראי לקלוט את קרני השמש ולהפוך אותם מאנרגיית אור לאנרגיית חום. אנרגיית החום שמתקבלת מחממת את המים בצינורות קטנים בתוך הקולט ומעבירה אותם להמשך המערכת.

בבתים פרטיים יש קולט אחד, במערכת משותפת יש על גג הבניין הרבה קולטים ולמעשה הם הרכיב היחיד במערכת שנמצא על הגג.

 

מערכת צינורות משותפים

הצינורות שנמצאים בקולטים מחוברים למערכת צינורות משותפת, מסועפת ורחבה שדרכה עוברים המים אל כל דיירי הבניין.

לרוב לא תראו את הצינורות האלו חשופים והם בדרך כלל יהיו באזור החניה התת קרקעית או באזור של חדר המדרגות.

 

מכלי דוד לכל דייר

מערכת הצינורות המשותפים מתחברת אל צינורות קטנים יותר המחוברים למכלי דוד קטנים בכל דירה. דודים אלו לרוב נמצאים במסתור הכביסה או בחדר המדרגות.

מים שהתחממו מהשמש באמצעות הקולטים, עוברים דרך הצינורות המשותפים ומגיעים ישירות אל מכלי הדוד של הדירות השונות.

 

בעיה מבנית במערכת הסולארית המשותפת

עד כאן תיארנו מאוד יפה איך עובדת המערכת הסולארית. באופן כללי השדרוג ממערכת דוד יחידה בבית פרטי למערכת סולארית שלמה עבור כל דיירי הבניין היא רעיון מצוין. במיוחד כאשר לא ניתן להציב לכל דייר בבניין מכל דוד על הגג. הבעיות מתחילות עקב חוסר הפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי המים.

 

הבעיה בקיץ

בקיץ, מגיעים מים דרך הצינורות המשותפים לדיירי הבניין. אפשר להתייחס לקבלת המים החמים כעמידה בתור. מי שנמצא ראשון, הסיכוי שלו לקבל מים חמים גבוה יותר.

יכול להתרחש מצב בקיץ שהשכן שלכם התקלח לפניכם והשתמש במרבית המים החמים. כאשר אתם תיכנסו למקלחת, אתם תחושו כי אין מים חמים במערכת הסולארית המרכזית. כמובן שלא מדובר כאן על תקלה שצריכה תיקון מערכת סולארית בגבעתיים, אך כן קיימת בעיה שיש לפתור.

 

הבעיה בחורף

בחורף הבעיה קצת שונה, אך גם היא נובעת מחוסר ההפרדה. בחורף דיירי הבניין מחממים את המים באמצעות המערכת החשמלית. בזמן שמכל המים חם לאחר החימום, בצינורות המשותפים המים קרים כי אין שמש שמחממת את המים.

המים הקרים בצינורות זולגים אל המכל החם ומתחילים לקרר את המים. אם אתם חווים מים חמים בתחילת המקלחת שמתחילים להתקרר דיי מהר או אתם חשים כי דוד החשמל לא מחמם, יכול להיות שזו הבעיה.

 

הפתרונות, והמערכת החכמה שבאמת מסדרת את הבעיה

חברות רבות העוסקות במערכות סולאריות ותיקון מערכות סולאריות בגבעתיים, ניסו למצוא פתרון יעיל שיפתור את הבעיה. ההצעות הרווחות עד היום עוסקות במעבר לחימום מים באמצעים חשמליים שלא קשורים לדוד או מערכות הפועלות על גז.

אנו בחברת לפיד מצאנו פתרון שלא מצריך מכם שינוי מערכות, מתחבר למערכת הקיימת ופותר את הבעיה במלואה. לפתרון שלנו קוראים פקחום.

מערכת חכמה שיודעת לזהות מתי יש מים חמים במכל הדוד שלכם ולייצר שסתום חשמלי שמונע חדירה של מים קרים או יציאה של מים חמים מהמכל.

כאשר מתקינים את הפקחום, אם קיימת בעיה של מים חמים, אתם תוכלו לדעת כי בטוח קיימת תקלה ויש להזמין תיקון מערכת סולארית בגבעתיים.

לפקחום המון יתרונות, הוא פותר את הבעיה במלואה ועל הדרך גם חוסך לכם 50 אחוזים מתצרוכת החשמל. אילולא הפקחום, יכול להיות שהייתם מדליקים את הדוד החשמלי שעות נוספות ומקבלים חשבון חשמל גדול מהרגיל.

 

מתי כן כדאי להזמין תיקון מערכת סולארית בגבעתיים?

לפעמים דוד שמש לא מחמם בגלל שקיימת תקלה. התקלות של דוד השמש הן בעיקר בקולטים ולרוב הן מצריכות תיקון מערכת סולארית בגבעתיים.

אם יש אבק או לכלוך על הקולטים, הם לא יצליחו לקלוט מספיק קרני שמש ולחמם את המים. מצב זה מצריך ניקיון של הקולטים. בגלל שמדובר במערכת משותפת וגדולה, יש להזמין תיקון מערכת סולארית בגבעתיים מחברה שמבצעת ניקיון כזה.

תקלה נוספת של הקולטים עשויה להיות שבר בזכוכית. כאשר קיים שבר, קרני השמש שנקלטו עשויות לברוח ולא לחמם את המים כמו שצריך. שבר כזה ללא ספק מצריך תיקון מערכת סולארית בגבעתיים. תוכלו לחפש אצלנו באתר איזורי שירות נוספים לתיקון מערכות סולאריות.

 

תקלות שקיימות בדודי חשמל

גם בדודי החשמל קיימים רכיבים שעשויים להיות תקולים. אם אתם נתקלים במצב של דוד לא מחמם, יכול להיות שקיימת תקלה בגוף החימום, התרמוסטט, הפלאנג' או נזילה מאחד הצינורות. לפעמים בכלל מדובר בקצר חשמלי שנגרם כתוצאה ממים שנזלו על אחד הרכיבים.

לרוב, אבנית מצטברת על גוף החימום או התרמוסטט, גורמת להם לעבוד קשה וכאשר הם מתעייפים מהעבודה, הם עשויים להישרף. זה מצב שמחייב תיקון מערכות סולאריות בגבעתיים ויותר מכך, יש להזמין חשמלאי מהתחום.

בתקלות הקשורות ברכיבי הדוד, עדיף לא לבצע בדיקה או תיקונים בעצמכם. מדובר ברכיבים הנמצאים בסביבה של מים ואתם עלולים להתחשמל. בעל מקצוע מנוסה הוא הפתרון הטוב ביותר לעבודה זו.

בעל המקצוע העוסק במערכות סולאריות מכיר היטב את רכיבי הדוד והמערכת המשותפת. הוא יודע לבדוק אילו תקלות עשויות להתרחש ובאיזה מקום במערכת. כמו כן, הוא יודע איך לטפל בהן בדרך הטובה ביותר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן