דוד לא מחמם במזכרת בתיה

סוף היום, הגעתם אחרי העבודה וכל מה שאתם רוצים הוא להתקלח במים חמים. כיום, זו לא בקשה קשה מידי או מיוחדת, כי יש לכולנו דוד שמש וחשמל שמחממים את המים. עם זאת, אל המערכות האלו מצטרפות מספר תקלות אופייניות שחשוב להכיר, תקלות אלו פעמים רבות גורמות למצבים של דוד לא מחמם במזכרת בתיה. במאמר הבא נמנה את התקלות השונות וגם נסביר איך נהוג לטפל בהן.

 

דוד שלא מחמם במזכרת בתיה – התקלה המבנית שלא כולם מכירים

אחת התקלות הכי פחות מוכרות בהקשר של דודים היא התקלה המבנית שפוקדת בניינים משותפים. זו לא תקלה שמוכרת בקרב בתים פרטיים שיש בהם דודים פרטיים.

בבניינים משותפים יש מערכת דודים משותפת בעלת קולטים משותפים וצינורות משותפים. השימוש במערכת משותפת מתבצע בגלל המחסור במקום על גג הבניין, כך שלא ניתן להציב לכל דירה מכל מים פרטי.

המערכת מתחילה את תהליך חימום המים על גג הבניין, שם יש קולטים משותפים שכל אחד מהם אמור לקלוט כמות נכבדה של קרני שמש. הקרניים שנקלטו, מחממים את הצינורות שבתוך הקולטים והמים עוברים למערכת הצינורות המשותפים.

בעיות בתהליך זה יגרמו לתקלות בקבלת מים חמים. על התקלות האלו נדבר בהמשך בהרחבה. כעת נדבר על הבעיה המבנית שגורמת למצבים של דוד לא מחמם במזכרת בתיה.

 

במה מאופיינת הבעיה המבנית?

הבעיה המבנית מתחילה כאשר אין קרני שמש והמים שבצינורות קרים. במצב כזה, רובנו נחמם את המים באמצעות הדוד החשמלי, הבעיה היא שאין הפרדה בין מכל המים החם שלכם לצינורות המשותפים שכעת המים בהם קרים.

אנשים בבניינים משותפים מתלוננים פעמים רבות על כך שהם חיממו את המים במשך מספר שעות באמצעות דוד החשמל ועדיין אין להם מספיק מים חמים או שהם נגמרים מהר מידי. עכשיו אתם מבינים למה זה קורה.

ומה הפתרון? כיום, למרבה המזל יש פתרון מעולה לבעיה המבנית ושמו פקחום. בעזרת הפטנט הזה, לא תחוו דוד לא מחמם במזכרת בתיה, כי הוא פותר לחלוטין את הבעיה.

 

איך פועלת מערכת פקחום?

מערכת פקחום למעשה מתחברת באופן דיי מהיר למערכת המשותפת. יש לה חיישני רגש שתפקידם לחוש מתי המים בתוך המכל חמים ולהפעיל שסתום חשמלי שחוסם את כניסת המים הקרים מתוך הצינורות המשותפים.

בדירות שיש להם פקחום, אין חשש שלא יהיו מים חמים בחורף עקב התקלה המבנית. הפקחום מונע את המצבים האלו, כך שאם אין מים חמים בדוד במזכרת בתיה, כנראה שיש תקלה אמיתית שיש לפתור. כעת נדבר על מספר תקלות שכדאי להכיר ואינן קשורות לתקלה המבנית.

 

אבנית – הבעיה הכי גדולה של דודי חשמל

אחת הבעיות הכי גדולות שיש לדודי חשמל היא האבנית. המים בישראל מלאים במינרלים שבעת חימום שלהם, גורמים לצניחה שלהם על רכיבי הדוד כאבנית.

האבנית שוקעת ומצטברת ועם הזמן הופכת לאבן סיד קשה מאוד אשר מונעת מרכיבי הדוד לבצע את עבודתם.

אחד הרכיבים שסופגים את האבנית הוא גוף החימום. כאשר האבנית נכנסת לגוף החימום, היא גורמת לו לעבוד קשה יותר. עבודה קשה מהרגיל גורמת בסופו של דבר לשריפה של גוף החימום.

אם אתם חשים מצבים של דוד חשמל לא מחמם, יכול מאוד להיות שגוף החימום שלכם נשרף. כדי לדעת זאת, עליכם להזמין איש דודים מוסמך שיבדוק ביתר זהירות את גוף החימום ויחליף אותו בעת הצורך.

חשוב מאוד לא לבצע את הפעולה הזו בעצמכם מהסיבה שמדובר על רכיב חשמלי נמצא בסביבה מימית ואתם עלולים להתחשמל.

 

בעיות נפוצות בקולטי שמש

עוד רכיב חשוב מאוד ומרכזי בדודים הם הקולטים. הקולטים הם למעשה הרכיבים שקולטים את קרני השמש. כאשר יש בעיה בקולטים, קרני השמש לא נכנסות כמו שצריך וכך למעשה הדוד לא מחמם במזכרת בתיה.

 

לכלוך על הקולטים

אחת התקלות הכי נפוצו וגם הכי קלות לתיקון היא כאשר יש אבק על הקולטים. האבק למעשה חוסם את כניסת הקרניים ולא מאפשר לחמם את המים. יש לכם דוד שמש לא מחמם? חשוב שתבדקו קודם את מצב הניקיון של הקולטים.

בבתים פרטיים, קל לעלות אל הגג ופשוט לנקות את הקולט. בבניינים משותפים זה קצת יותר מסובך ותמיד כדאי להזמין איש דודים מקצועי לביצוע הפעולה.

 

קולטים שבורים

קולטים שבורים זו גם תקלה מוכרת מאוד, אך פחות שכיחה. בבתים פרטיים מדובר בקולט אחד, אך בבניינים משותפים יש למצוא את הקולט או הקולטים השבורים שעל הגג.

בדומה לתקלה הקודמת, גם שבר בקולטים לא מאפשר כניסה של קרני השמש בצורה תקינה, דבר שלא מאפשר לחמם את המים כשיש מספיק שמש.

במקרה הזה, יהיה עליכם להזמין איש דודים מוסמך שיזהה את הקולט השבור ויחליף אותו. דבר דומה עושים כאשר מדובר בקולטים ישנים שהתפוקה שלהם ירודה.

כיום טכנולוגיית קולטי השמש מאוד מתקדמת ומומלץ להחליף אותם כל עשר שנים לפחות. קולטים חדשים בטכנולוגיות מתקדמות, עשויים להעניק לכם תפוקה טובה יותר ומים חמים ליותר זמן.

 

נזילות

נזילות הם מנת חלקם של דוד השמש וגם דוד החשמל והם מאפיינים את מערכת הצינורות. הנזילות יכולות להתחיל בקולטים ויכולים להמשיך לעבר הצינורות שמחוברים למכל.

כשיש נזילות, תהליך חימום המים לא מתבצע כראוי. לפעמים יהיו לכם מים חמים, אך הם יהיו לזמן קצר או פושרים.

אם זה המצב שאתם חווים, כדאי להביא איש דודים מוסמך כדי לזהות את מקור הנזילה. בבניינים משותפים זה עשוי להיות קצת יותר מסובך, כי מדובר במערכת צינורות מסועפת ובכל חלק בצינורות יכולה להיות נזילה. לכן, תמיד כדאי להיעזר באיש מקצוע מהתחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן