דוד לא מחמם בכפר סבא

העיר כפר סבא היא עיר שנמצאת בין המרכז לאזור השרון. מדובר על אזור יחסית חם במדינה ולכן השימוש בדודי שמש מאוד נכון וחסכוני עבור אזור זה. רוב האנשים חושבים שאם קיים דוד שמש בדירה תמיד יהיו להם מים חמים, אך קיימים מצבים שבהם דוד לא מחמם בכפר סבא גם בימי הקיץ החמים. על המצבים האלו אנו נדבר בכתבה הבאה ונסביר גם מה הפתרונות.

 

גרים בבניין משותף ואין לכם מים חמים? זו הבעיה

מצב שבו דוד לא מחמם בכפר סבא בבניין משותף עלול להתרחש כאשר קיימת בבניין מערכת דודים משותפת. מערכת כזו לרוב תהיה בבניינים רבי קומות עקב חוסר מקום להציב דודים פרטיים לכל דייר.

המטרה של המערכת המשותפת היא לאפשר לכל הדיירים לקבל מים חמים מדוד השמש בימי קיץ, על אף המטרה והיכולת של מהערכת לספק זאת, למערכת בעיה מבנית שלעיתים תמנע מכם לקבל מים חמים.

במערכות משותפות אין שסתום שמונע מעבר מים מהצינורות אל מכלי המים של הדירות. כאשר המים בצינורות חמים, השכן שלכם עשוי להשתמש במים החמים לפניכם.

במצב כזה, לא יישארו לכם מים חמים, על אף השמש. תצטרכו לחכות שיהיו שוב מים חמים או לחילופין, להדליק את הדוד החשמלי, דבר שהופך את השימוש בדוד לפחות יעיל כלכלית.

 

איך מתמודדים עם הבעיה המבנית של המערכת המשותפת?

חברות רבות ניסו למצוא את הפתרון שיפתור את הבעיה המבנית של מערכות הדודים המשותפות. רוב החברות ניסו לעקוף את המערכת ולהתקין במקומה מערכת חלופית לחימום המים. ברוב המקרים מערכות אלו התבררו כלא חסכוניות.

אנו בחברת לפיד עוסקים זמן רב בתחום הדודים והמערכות הסולאריות ואנו מודעים היטב לבעיה. בשל כך מצאנו פתרון מהפכני שמתחבר למערכת המשותפת ופותר את הבעיה לצמיתות.

מדובר במערכת חכמה בשם פקחום שבאמצעות חיישני רגש יודעת לזהות מתי הגיעו אליכם מים חמים למכל. במצב זה המערכת תייצר שסתום חשמלי שישמור לכן על המים החמים.

 

דוד לא מחמם בכפר סבא בקיץ – עקב בעיה בקולטנים

אם אין לכם מים חמים ביום קיץ, יכול להיות שיש לכם בעיה בקולטנים. הקולטנים הם אחד החלקים החשובים ביותר במערכת של דודי שמש. עם הקולטנים שלכם לא עובדים או עובדים חלקית, אתם לא תקבלו את מלוא האנרגיה מקרני השמש והמים לא יתחממו.

מצב כזה יכול להתרחש במידה והקולטנים שבורים ואז הם לא יעבדו כלל או במצב שהקולטנים מלוכלכים או מלאים באבנית ואז קליטת הקרניים היא חלקית.

אם הקולטנים מלוכלכים, ניתן לפתור את הבעיה הזו בקלות. בבתים פרטיים כל שעליכם לעשות הוא לעלות על הגג ולנקות את הקולטנים בעזרת מטלית לחה ספוגה במעט חומץ.

במידה ומדובר במערכת משותפת, יש להזמין איש דודים שיבצע את העבודה עבורכם. במצב שבו הקולטנים שבורים, יש להזמין איש דודים שיחליף אותם.

 

דוד לא מחמם בכפר סבא עקב גוף החימום שנשרף

עוד מצב של דוד לא מחמם בכפר-סבא עשוי להתרחש במצב שבו גוף החימום נשרף. גוף חימום הוא רכיב שתפקידו לחמם את המים על ידי אנרגיית החשמל או להפוך את אנרגיית האור של קרני השמש לאנרגיית חום ולחמם את המים.

גוף חימום עשוי להפסיק לעבוד במידה ומצטברת עליו אבנית. בהתחלה הוא יעבוד קשה יותר והמים יהיו פושרים ובהמשך הוא יישרף ויפסיק את עבודתו. על מנת למנוע את המצב הזה, יש לדאוג לתחזוקה שנתית של הדוד על ידי איש מקצוע שיבדוק שגוף החימום ללא אבנית.

 

נזילה בצינורות

עוד תקלה ידועה שמתרחשת בדרך כלל עקב בלאי סביר של הצינורות או במצב שבו צינורות המתכת אינם מחוברים כמו שצריך. במצב של נזילה בדוד שמש או החשמל, לא יגיעו מים חמים מהמערכת אל מיכל המים.

כאשר מדובר בדוד בבית פרטי, תוכלו לראות את הנזילה כאשר תעלו אל הגג, אך אם מדובר בבניין משותף, נזילות יכולות להתרחש בצינורות שקרובים למיכל הדוד שליד הדירה או בצינורות של המערכת המשותפת.

אתם תוכלו לבצע בדיקה על הצינורות שנמצאים במכל ואיש דודים מוסמך יוכל לבצע בדיקה על הצינורות של המערכת המשותפת. לפעמים מדובר בהחלפת צינור ולפעמים זו רק גומייה שיש לחזק. מומלץ מאוד לבצע את הבדיקה הזו כחלק מהתחזוקה השנתית.

 

מערכת דודים ישנה שלא בוצעה עליה תחזוקה שוטפת

עוד מצב שעשוי להביא לתקלות שבהן דוד לא מחמם בכפר סבא הוא מצב שהדוד כבר ישן וכל המערכת שלו כבר לא עובדת טוב. בדרך כלל מדובר במערכות שיש להן כבר עשר שנים ולא בוצעה בהן תחזוקה שוטפת.

במצב כזה הדוד עשוי להביא עמו תקלות מכל הסוגים והדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב הזה הוא להחליף את כל מערכת הדוד כולל הקולטנים. מערכת של דוד שמש ודוד חשמל היא מערכת אמינה וטובה שנשארת הרבה שנים, וחשוב לבצע תחזוקה שנתית על מנת שהיא תהיה תקינה זמן רב.

 

תרמוסטט תקול

עוד רכיב שעשוי להביא לתקלות וחוסר במים חמים הוא התרמוסטט. מדובר ברכיב שמטרתו לווסת את המים החמים על מנת שלא תקבלו כווייה בעת המקלחת. כאשר התרמוסטט תקול, ככל הנראה לא תקבלו מים חמים והפתרון לכך הוא להחליף אותו.

במקרים רבים, יש להחליף גם את התרמוסטט, גם את גוף החימום וגם את הפלאנג', שכולם נמצאים באותו המקום וכולם סובלים מאותה הצטברות אבנית. תחזוקה שנתית של ניקוי אבנית מרכיבים אלו, תעזור לכם למנוע מצב שאין לכם מים חמים.

לסיכום, דוד לא מחמם בכפר סבא בקיץ הוא מצב שעשוי להתרחש עקב תקלות מגוונות, יש לבצע תחזוקה שנתית וכך למנוע זאת.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן