דוד לא מחמם בראשון לציון

העיר ראשון לציון היא עיר במרכז הארץ המאופיינת בבנייה של בניינים משותפים. כל בניין שבונים כיום משתכלל במערכות חכמות מגוונות ובניהן גם מערכת הדודים המשותפת שמאפשרת לכל דיירי הבניין להנות מדודי שמש וחשמל בבתים. על אף היעילות של המערכת, כיום יודעים שיש לה תקלה מבנית שבעקבותיה דירות רבות חוות מצב שבו הדוד לא מחמם בראשון לציון. במאמר הבא נדבר על המצב הזה ועל מצבים נוספים שגורמים לכך.

 

דוד לא מחמם בראשון לציון עקב תקלות ברכיבים

לדודי שמש וחשמל יש מספר רכיבים חשובים שבלעדיהם עבודת חימום המים לא תתבצע כראוי. כאשר קיימת תקלה באחד מהרכיבים, ברוב המקרים אתם תחוו מצב של דוד לא מחמם בראשון לציון ותזדקקו לתיקון. כדי להבין איזה רכיב תקול, עליכם להכיר היטב את מבנה הדוד.

 

קולטים

הקולטים הם הרכיב שבו משתמשים בקיץ ובימי שמש. בעזרת הקולטים ניתן לקלוט קרני שמש ולמעשה להשתמש בהם לצורך חימום המים.

זוהי המצאה גאונית שחוסכת לנו בתשלום על חשמל. דוד לא מחמם בראשון לציון עשוי להתרחש כאשר הקלוטים מלאים באבק ולא קולטים את כמות השמש הרצויה.

 

מיכל מים

מיכל המים הוא המקום שבו מתרכזים המים למקלחת שלנו ואותם למעשה אנו מחממים באמצעות הדוד. מיכל מים ניתן לרכוש כיום בגדלים של 80 ליטרים, 120, 150, 200.

 

צינורות

הצינורות מחברים בין המיכל לקולטים והם מעבירים את המים החמים והקרים בסירקולציה. כאשר יש תקלה בצינורות, המים לא יגיעו אל המיכל בצורה טובה ואתם תרגישו כי הדוד לא מחמם בראשון לציון.

 

תרמוסטט

התרמוסטט הוא למעשה הוסת שמגדיר מתי המים כבר מספיק חמים. בעזרת התרמוסטט המים שאנו מקבלים במקלחת אינם חמים יתר על המידה. זהו רכיב שמונע מאיתנו לקבל כוויות.

 

גוף חימום

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים בעזרת אנרגיה חשמלית או בעזרת אנרגיית האור שהגיעה מהקולטים והפכה לאנרגיית חום. אם יש אבנית על גוף החימום הוא עלול להישרף ואז תגיעו למצב שבו הדוד לא מוציא מים חמים בראשון לציון ותהיו חייבים להחליף אות.

 

פלאנג'

הפלאנג' הוא מעין כובע ששומר על גוף החימום והתרמוסטט.

 

תקלות ברכיבי הדוד שגורמות לבעיה באספקת מים חמים

תקלה פתרון טווחי עלויות תיקון*
אבק על הקולטים ניקיון עצמאי של הקולטים אחת לשנה ובעת הצורך ללא עלות
דוד לא מחמם בראשון לציון כי המיכל ישן ומלא אבנית הזמנת איש מקצוע להחליף למיכל חדש 1000-3500 ₪ (תלוי בליטרים של הדוד)
אין מים חמים בראשון לציון כי הצינורות קרועים או חתוכים יש להזמין איש מקצוע שיגיע לבדוק את הצינורות, יחזק אזורי נזילות ויחליף את הצינור בעת הצורך 350-500 ₪
אבנית על גוף החימום שנשרף וגורם למצב של דוד לא מחמם בראשון לציון יש להזמין איש דודים שיבדוק האם גוף החימום נשרף ויחליף אותו במידת הצורך 350-750 ₪
פלאנג' מלא באבנית והדוד לא מחמם זהו מצב בעייתי ולרוב האבנית נכנסת גם לגוף החימום וגם לתרמוסטט. במקרה כזה איש הדודים יהיה חייב להחליף את שלושת הרכיבים. 1000- 2500 ₪

*מדובר על טווחי עלויות משוערים, וכאלה שיכולים להשתנות מעת לעת

 

בעיות מבניות במערכת הדודים המשותפת

מעבר לתקלות המוכרות שהצגנו ומביאות למצב של דוד לא מחמם בראשון לציון, קיימות גם בעיות מבניות במערכת הדודים המשותפת של הבניין. הבעיה המבנית הגדולה ביותר של המערכת המשותפת נובעת מחוסר בשסתום בין מערכת הצינורות המשותפים למיכל המים הפרטי של כל דירה.

בחורף מדובר על בעיה רצינית שבה מים קרים מהצינורות המשותפים זולגים אל המיכל החם שחיממתם באמצעות החשמל ובמקום שתקבלו מים חמים, אתם תקבלו מים פושרים ולבסוף קרים. בקיץ, הבעיה קצת שונה. בימים חמים, אם השכן השתמש בכל המים החמים, אתם תצטרכו לחכות עד שהם יתחממו שוב מהשמש או שתצטרכו לחמם את המים באמצעות הדוד החשמלי.

 

איך פותרים את הבעיה המבנית?

חברות רבות רצו לפתור את הבעיה המבנית של מערכת הדודים המשותפת, אך הפתרונות היו החלפה למערכות שעובדות על חשמל גם בקיץ ובכך אינן חסכוניות.

אנשים משתמשים בדוד שמש במשך שנים והוא מספק עבורם מים חמים בקיץ בעזרת המשאבים של הטבע. כאשר דוד שמש לא מחמם בגלל הבעיה המבנית, יש לדאוג לרכוש את הפטנט המהפכני של חברת לפיד.

 

מהו הפטנט הייחודי של חברת לפיד?

חברת לפיד מצאה פתרון מהפכני שמתחבר למערכת הדודים המשותפת ומייצר שסתום חשמלי בין הצינורות המשותפים למיכל הדוד. לפתרון המיוחד הזה קוראים פקחום והוא למעשה דואג שהמים שלכם יהיו תמיד חמים. הפקחום הוא למעשה ווסת שעובד באמצעות חיישן רגש והוא יודע לזהות מתי המים שבמיכל שלכם חמים.

בזמן זה הוא יותר שסתום חשמלי שלא מאפשר מעבר של המים או זליגה של מים קרים ובכל מסייע לכם להתקלח ביעילות ועם כל המים החמים שבדוד. ניתן להזמין פקחום באתר או באזורי שירות נוספים של הפקחום שמתעדכנים מעת לעת.

 

חסכון בהוצאות בעזרת פקחום

כאשר יש לכם דוד חשמל לא מחמם, לפני בכלל שתחליטו שמדובר בתקלה ותזמינו טכנאי דודים, ודאי תדליקו שוב ושוב את הדוד כדי לנסות ולחמם את המים.

פעולות אלו אינן יעילות וממש לא חסכוניות, אך אם תתקינו פקחום, לא תצטרכו להדליק את הדוד שוב ושוב ובכך המערכת חוסכת לכם 50 אחוזים מעלויות החשמל לצורך חימום מים.

 

מניעת תקלות על ידי תחזוקה חכמה

אם אתם מוצאים את עצמכם פעמים רבות במצב שבו דוד לא מחמם בראשון לציון, עליכם לתקן את התקלות ולאחר מכן להתחיל בתחזוקה נכונה.

תחזוקה נכונה של הדוד מצריכה הזמנת איש דודים לבדיקה של הדוד והקולטים אחת לשנה לפחות. באותו ביקור תוכלו לבקש גם ניקוי אבנית מקצועי בכל חלקי הדוד.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן