דוד לא מחמם ברמת גן

בעיר רמת היא עיר באזור המרכז והיא נמצאת בסביבה מתפתחת של בניה מואצת חדשה. כחלק מהמערכות שמותקנות בבנייה חדשה, מותקנת גם מערכת דודים משותפת וכמו בכל דוד גם במערכת כזו יש תקלות. למה חשוב לשים לב כאשר נתקלתם במצב של דוד לא מחמם ברמת גן? על כך נדבר בכתבה הבאה.

 

דוד לא מחמם ברמת גן – לפעמים זו לא תקלה

על התקלות של דוד לא מחמם ברמת גן נדבר בהמשך המאמר, אך קודם אתם חייבים להכיר מצב מבני שלא כולם יודעים עליו במערכות המשותפות שמותקנות אצלכם בבניין.

בבניינים חדשים יש מערכת דודים משותפת ובגלל שמדובר בבניין חדש היא אמורה לעבוד בצורה טובה וללא תקלות. למרות שהבניין חדש והמערכת חדשה, ודאי יצא לכם להיתקל במצב הבא:

אתם נכנסים להתקלח, יודעים שיש מים חמים כי בדקתם לפני שנכנסתם, אתם מתחילים את המקלחת ולאט לאט אתם מרגישים שהמים יותר ויותר פושרים שנהיים תוך דקות קרים לגמרי. אז מה בעצם קורה פה? האם מדובר בתקלה של דוד לא מחמם ברמת גן?

 

איך עובדת מערכת הדודים המשותפת?

מערכת הדודים המשותפת כשמה כן היא, משותפת לכל דיירי הבניין יחד. לכל הדיירים יש גם צינורות משותפים וגם קולטים משותפים. בסוף המערכת ניצב לכל דייר מיכל דוד ליד הדירה שלו והוא מחובר למערכת המשותפת.

בחורף, כולנו מחממים את המים באמצעות דוד החשמל. המים במכל חמים, אך המים בצינורות קרים וזולגים אל הדוד החם. בצורה כזו, אט אט המים מתקררים ואתם חושבים שזו תקלה של דוד לא מחמם ברמת גן.

 

התקלה המבנית בימי הקיץ

בימי הקיץ המים שבצינורות המשותפים מגיעים לכל הדיירים, רק שהדייר שתפס ראשון את כמות המים החמים יהנה מהם יותר ואתם פחות.

בצורה כזו אתם פשוט מדליקים את הדוד החשמלי ומבזבזים הרבה חשמל שאמור היה להיחסך כי יש לכם דוד שמש. לתקלה יש פתרון. כנסו לאתר של פקחום וחפשו אזורי שירות נוספים של הפקחום חוץ מרמת גן.

 

הפתרון הטוב ביותר עבור התקלה המבנית

חברות דודים מכירות היטב את בעיית הדודים המשותפים. רובן ניסו למצוא פתרונות ולכן יצאו כל מיני הצעות לחימום מים בדרכים אחרות, אך אף אחת מדרכים אלו לא חסכונית ולא מחברת אל המערכת המשותפת.

החברה היחידה שמצאה פתרון שעובד בצורה סינרגטית עם המערכת המשותפת ופותר את הבעיה זו חברת לפיד שהמציאה את פקחום

 

נעים להכיר, פטנט ישראלי שפותר את הבעיה

הפקחום הוא למעשה מערכת קטנה וחכמה שמתחברת אל המערכת המשותפת. פקחום פועל באמצעות חיישנים שמזהים חום. כאשר המים במיכל חמים, המערכת יוצרת באופן מיידי שסתום שלא מאפשר למים שבצינורות לזלוג אל הדוד החם.

בצורה כזו המים החמים נשמרים לכם ואתם לא צריכים להדליק שוב ושוב את הדוד. המערכת עוזרת למנוע מצב של דוד לא מחמם וגם חוסכת בהוצאות.

 

לא תמיד מדובר בתקלה מבנית

לפעמים דוד לא מחמם ברמת גן כי באמת קיימת בו תקלה שיש לתקן. הנה מספר תקלות שחשוב וכדאי להכיר לפני שאתם מזמינים איש דודים מקצועי.

 

אבנית בדוד

אבנית היא בעיה נרחבת של דודי השמש והחשמל. האבנית היא תוצר לוואי של חימום המים ואי אפשר להימנע ממנה, אך ניתן לנקות אותה ולתחזק את הדוד בשגרה. דוד חשמל לא מחמם זו תקלה שעלולה להתרחש כאשר אחד הרכיבים תקול בגלל הצטברות אבנית.

 

גוף חימום תקול

גוף חימום תקול הוא בעיה שמתרחשת כי גוף החימום עבד יתר על המידה. זה יכול להתרחש כי הדלקתם אותו יותר מידי זמן או כאשר יש עליו הצטברות אבנית קשה ואז סביר להניח שתחוו תקלה של דוד לא מחמם ברמת גן.

 

קולטים שבורים או מלוכלכים

הקולטים הם הרכיב שקולט את קרני השמש כאנרגיה זמינה. כאשר הקולטים שבורים או מאובקים הם לא מבצעים עבודתם כשורה ומעט אנרגיית שמש נכנסת אליהם. דוד שמש לא מחמם זו תקלה שעשויה להתרחש אם הקולטים לא עובדים. במצב זה יש לנקות אותם ולהחליף במידה והם שבורים.

 

צינורות עם נזילה

הצינורות הם למעשה החיבור בין מכל הדוד לקולטני הדוד. הם פועלים יחד במערכת סגורה. כאשר יש בצינורות נזילה, בין אם הצינורות קרועים או שפשוט החיבורים שלהם לא מחוזקים, עבודת המערכת נפגעת. במצב כזה יש לתקן את הנזילה ורק לאחר מכן לבדוק שוב האם יש מים חמים.

 

תרמוסטט תקול

התרמוסטט הוא החלק שדואג שהמים שלכם לא יהיו חמים מידי. כאשר הוא לא עובד טוב, או שיהיו לכם מים רותחים מידי או שלא יהיו לכם מים חמים. כחלק מהבדיקה של איש הדודים, הוא יבדוק גם את הרכיב הזה.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא המשולש שנמצא בתחתית מיכל הדוד והוא שומר על התרמוסטט וגוף החימום. אם הוא שבור, עלול להיווצר קצר כי הרכיבים שבתוכו עשויים לגעת במים. אם הדוד מקצר, יכול להיות שזו הסיבה.

 

מה עושים כאשר יש פקחום, אך עדיין אין מים חמים

כשיש לכם פקחום, אך אתם חווים מצב של דוד שמש לא מחמם ברמת גן, כנראה שמדובר בתקלה ולא בבעיה המבנית כי אותה כבר פתרתם בעזרת הפקחום.

במצב כזה יש להזמין איש דודים מקצועי שיבדוק את כל חלקי המערכת. יש לבדוק את המכל, הקולטים, גוף החימום והצינורות. התקלה עשויה להיות בכל אחד מהם ויש להחליף את הרכיב התקול.

לפעמים הבעיה של אין מים חמים ברמת גן נובעת בכלל מדוד ישן וקולטים ישנים שלא מתפקדים כבר טוב. כל עשור כדאי לבצע החלפה של כל המערכת.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן