דוד לא מחמם בפתח תקווה

גרים בפתח תקווה? ככל הנראה אתם מתגוררים בבניין דירות. פתח תקווה היא כבר לא המושבה הקטנה שהייתה, אלא עיר שבה מגוון רחב של בניינים ובהם כמובן מחממים מים בדודי שמש ודודי חשמל. בבניני דירות ישנים תראו דודים פרטיים על הגגות ובבניינים החדשים, מערכת דודים משותפת לכל דיירי הבניין.

שני סוגי הדודים נחשבים למצוינים, אך כמו כל מערכת, גם בהם עשויה להיות בעיית דוד לא מחמם בפתח תקווה. בכתבה זו נדבר על התקלות שגורמות לכך.

 

דוד לא מחמם בפתח תקווה – מה גורם למצב זה?

את התקלות בדודים נחלק לשלוש, כאשר קיימות תקלות הקשורות לדודי שמש. יש תקלות הקשורות לדודי חשמל ויש תקלות שהן בכלל מבניות. לכל סוגי התקלות קיים פתרון, כאשר הפתרון החשוב ביותר למניעת תקלות הוא תחזוקה נכונה אחת לשנה.

 

תקלות בדודי שמש

דודי שמש כשמם כן הם, מחממים את המים באמצעות קרני השמש. כדי שהמערכת הזו תעבוד בצורה טובה, על קרני השמש להיכנס בצורה ישירה וללא הפרעות. דוד שמש לא מחמם עשוי להתרחש כאשר קיימת תקלה בקולטים שתפקידם לקלוט את קרני השמש בצורה מלאה.

ֿקולטים מלוכלכים

קולטים עם הזמן צוברים אבק וצוברים אבנית כתוצאה מחימום המים. האבק והאבנית חוסמים את החלקים שתפקידם לקלוט את קרני השמש בצורה מלאה.

כאשר הקולטים לא מצליחים לקלוט מספיק קרני שמש, המים לא התחממו מספיק ויש סיכוי שאתם תחוו מצב של דוד לא מחמם בפתח תקווה.

מבין תקלות הדודים, אפשר לומר שזו אחת התקלות היותר פשוטות כי הפתרון שלה הוא ניקוי הקולטים בעזרת מטלית לחה עם מעט חומץ. כאשר יש כמות גדולה של אבנית שהצטברה והיא קשה מידי, כאן כבר תזדקקו לאיש מקצוע.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה שמביאה למצב של דוד לא מחמם היא קולטים שבורים. זהו מצב שבו הקולטים לא תקינים ולכן לא מבצעים את עבודתם כראוי. תקלה זו תיפתר רק לאחר שהקולטים יוחלפו על ידי איש דודים. עד אז, כנראה שתחוו מצב של דוד לא מחמם בפתח תקווה.

 

תקלות בדודי חשמל

דוד החשמל, בשונה מדוד השמש, מחמם את המים באמצעות אנרגיית החשמל שעליה אנו משלמים דרך חברת החשמל. הזרם החשמלי למעשה מגיע אל הרכיב שנקרא גוף חימום והוא זה שדואג שהמים שבמכל הדוד יהיו חמים. יש כל מיני תקלות שיגרמו למצב של דוד חשמל לא מחמם.

 

גוף חימום שרוף

גוף החימום צובר אבנית במהלך הזמן. האבנית שמצטברת גורמת לגוף החימום לעבוד קשה יותר.

כאשר גוף החימום מגיע למצב של עבודת יתר, הוא פשוט נשרף ומפסיק לחמם את המים. אם אתם חווים מצב של שבו אין מים חמים בדוד בפתח תקווה, יכול להיות  שהבעיה היא בגוף החימום.

 

קצר חשמלי עקב נזילה

דודי חשמל נמצאים בסביבה שבה יש גם חשמל וגם מים. רכיבי הדוד החשמליים מבודדים ככל האפשר מהאזורים שבהם יש מים, אך כאשר קיימת נזילה, מים עשויים לזלוג על חוטי החשמל ולגרום לקצר.

במצב של קצר אתם תחוו מצב שבו אין מים חמים בפתח תקווה עד לתיקון הנזילה ותיקון חוטי החשמל. את הפעולה הזו חשוב לבצע רק בעזרת חשמלאי דודים. הפעולה מסוכנת ומחייבת בעל מקצוע עם ידע בתחום ויכולת מיגון מותאם.

 

תקלה מבנית במערכת הדודים המשותפת

מערכת הדודים המשותפת היא למעשה מערכת שבה יש קולטים וצינורות שמשותפים לכל דיירי הבניין. שיטת חימום המים הזו נולדה עקב כמות הדיירים הגדולה בבנייני דירות חדשים וחוסר במקום על גג הבניין.

במערכת הזו הקולטים מקבלים קרני שמש שמחממים את המים שבצינורות. המים החמים שבצינורות המשותפים מגיעים אל מכילי הדודים הקטנים שנמצאים בסמוך לכל דירה. אתם וודאי שואלים היכן נמצאת הבעיה? מיד נסביר.

 

הבעיה במערכת הדודים המשותפת

הבעיה במערכת הדודים המשותפת היא פשוטה ולמעשה מדובר בסה"כ בחוסר בהפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי הדוד הפרטיים. החוסר בהפרדה גורם לכך שאנשים חווים מצב שבו אין מים חמים בפתח תקווה.

בימי החורף, המים בצינורות המשותפים קרים והדיירים מחממים מים באמצעות אנרגיית החשמל. כאשר המיכל חם, זולגים אליו מים קרים מהצינורות המשותפים וגורמים לכך שהמיכל מתחיל להתקרר.

בימי הקיץ, מתרחש הדבר ההפוך, המים החמים למעשה הולכים אל השכן שהתקלח ראשון כי אין שסתום שעוצר את המים החמים רק עבורכם.

 

האם יש פתרון לתקלה המבנית?

הניסיונות למצוא פתרונות הולמים לא צלח אצל חברות רבות. רוב החברות מצאו פתרונות חלופיים כמו מערכות גז או מערכות חשמל אחרות. חברת לפיד היא החברה היחידה שמצאה פתרון שמתחבר למערכת הקיימת ופותר את הבעיה.

הפתרון נקרא פקחום שהוא למעשה מערכת חכמה שמתחברת מצד אחד למערכת המשותפת ומצד שני למיכל המים של הדיירים. למערכת חיישנים שיודעים לזהות חום. כאשר הם מזהים שמיכל המים שלכם חם, המערכת מפעילה אוטומטית שסתום חשמלי שלא מאפשר למים לצאת או שמים קרים יזלגו למיכל החם. כאשר המים בצינורות חמים, פעולת השסתום פוסקת.

 

היתרונות הנוספים של הפקחום

כאשר משתמשים בפקחום, למעשה משתמשים במערכת שמאפשרת לכם לקבל את כל המים החמים שחיממתם עבורכם למקלחת. בצורה כזו המערכת חוסכת בחשמל מהסיבה שכאשר המים לא חמים ואין פקחום ואין תקלה, רוב האנשים פשוט יחשבו כי לא חיממו מספיק.

כך למעשה הם ידליקו את הדוד לאורך כל שעות היום. עם פקחום הדבר הזה נחסך ואתם חוסכים 50 אחוזים מתצרוכת החשמל על חימום שלמים למקלחת. את הפקחום אפשר לרכוש בפתח תקווה או בכל איזורי שירות נוספים של הפקחום. כנסו לאתר הפקחום וחפשו אותם.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן