דוד לא מחמם בהוד השרון

במשך שנים הוד השרון התאפיינה בבתים צמודי קרקע. כיום אנו רואים גם בנייה לגובה המחייבת התאמות של המערכות השונות, בניהן מערכת הדוד. בבניינים חדשים אנו לא נראה דוד פרטי לכל דירה, אלא מערכת דודים משותפת. המערכת אומנם שונה מעט בדרך העבודה שלה, אך גם בה יש תקלות שנפוצות בדודים. כעת נסביר על מגוון תקלות המביאות למצב של דוד לא מחמם בהוד השרון.

 

תקלה מבנית נפוצה שלא כולם מכירים

לא כולם מכירים את התקלה המבנית המתקיימת במערכת דודים משותפת. לפני שנבין את התקלה, תחילה נסביר איך עובד דוד שמש במערכת דודים משותפת (ולמידע איך עובד דוד שמש באופן כללי – קראו כאן).

למעשה, במערכת משותפת יש קולטים משותפים וצינורות משותפים שמחוברים לדודים קטנים הנמצאים באזור הדירות. החיבור בין הצינורות המשותפים לדודים הקטנים הוא חיבור ישיר ללא הפרדה כלל, על מנת שמים חמים מהצינורות יכנסו ישירות אל הדוד.

השיטה של המערכת המשותפת היא בסה"כ הגיונית וטובה בימי הקיץ, אך היא לא לוקחת בחשבון את ימי החורף שבהם אין מים חמים בצינורות, המים מתחממים באמצעות הדוד החשמלי ואין מה שיעצור את הירידה של המים הקרים מהצינורות ישירות אל הדוד החם.

אם פעם נכנסתם למקלחת לאחר שחיממתם את המים דיי הרבה זמן בחורף ולאחר מספר דקות של מקלחת הם החלו להתקרר, יכול להיות שהבעיה היא מבנית ובכלל לא תקלה ברכיבי המערכת.

 

הפתרון הטוב ביותר כיום לפתרון הבעיה המבנית

אז איך פותרים את הבעיה המבנית ונמנעים ממצב של דוד לא מחמם בהוד השרון? הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להתקין את פטנט פקחום.

פטנט פקחום הינו המצאה גאונית של חברת לפיד. מערכת חכמה שמתחברת אל המערכת המשותפת ויודעת לזהות בעזרת חיישנים מתי המים שלכם בדוד חמים.

בעת הזיהוי המערכת מייצרת שסתום חשמלי אשר מונע את הכניסה של המים הקרים אל הדוד החם. זהו פתרון מעולה שמתחבר למערכת הקיימת ולא מצריך שימוש בעוד מערכות נוספות.

 

תקלות אבנית

תקלות אבנית הן תקלות מאוד נפוצות בדודים, שכן אבנית היא תוצר הלוואי של חימום מים ולכן הרבה מאזורי הדוד סובלים מהתופעה.

מתי האבנית היא בעיה? כאשר היא מצטברת על הרכיבים ומונעת מהם לעבוד כמו שצריך. רכיבים שלא עובדים כמו שצריך יגרמו למצבים של דוד לא מחמם בהוד השרון. הנה מספר רכיבים שמאוד רגישים לאבנית ומביאים למצב של דוד חשמל שמפסיק לחמם.

 

אבנית על גוף החימום

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים בדוד החשמלי. ללא העבודה של גוף החימום לא יתבצע חימום של המים באמצעות הפעלת הבוילר.

גוף החימום נמצא מתחת למכל הדוד והוא מוגן על ידי הפלאנג'. על אף ההגנה, העיבוי של המים בעת החימום יוצרים אבנית שעשויה להגיע אל גוף החימום.

הצטברות של אבנית בגוף החימום חוסמת אותו מלעבוד רגיל וגורמת לו לעבוד קשה יותר. ככל שהוא יעבוד קשה יותר, כך תוך זמן יחסית קצר הוא פשוט יישרף ויפסיק את פעולתו.

במצב כזה ברור שלא יהיו לכם מים חמים וכדי לתקן זאת תזדקקו לאיש דודים מוסמך שיבצע את ההחלפה.

 

הצטברות אבנית על צינורות הדוד

עוד תקלה נפוצה מאוד של אבנית היא הצטברות אבנית בתוך הצינורות. האבנית שמצטברת בצינורות מחבלת בהם ויוצרת סדקים לאורך זמן. אותם סדקים שנוצרו מביאים למצבים של נזילות אשר עוצרות את מעבר המים ומונעות את חימום המים שבמכל.

אם אין לכם מים חמים בדוד בהוד השרון, יכול מאוד להיות שקיימת היכן שהוא בצינורות נזילה. במערכת משותפת קיים קושי לאתר נזילה ללא איש מקצוע. כדי לאתר אותה יש ליצור שקשר עם איש דודים.

חשוב להבין כי נזילה כזו יכולה להיות בכל חלקי הצינורות המשותפים ולכן משימת האיתור היא קשה בהרבה מנזילה במערכת של בית פרטי אשר ניתן לראות את הנזילה ללא כל בעיה.

 

תקלות בקולטים

הקולטים הם הרכיב אשר קולט את קרני השמש לצורך חימום מי הדוד בימי הקיץ. אנרגיית השמש נכנסת אל הקולטים, הופכת מאנרגיית אור לאנרגיית חום ומתחילה לחמם את המים בצינורות שבתוך הקולטים.

יש מספר תקלות בקולטי שמש אשר מונעות את כניסת הקרניים וכך נמנע גם חימום המים. הנה מספר תקלות שכדאי להכיר:

 

קולטים מלוכלכים

הקולטים נמצאים על גג הבניין ושם הם צוברים אבק כל הזמן. האבק המצטבר חוסם את כניסת הקרניים. כשאין מספיק אנרגיה מהשמש, לא יהיה ניתן לחמם את המים ואתם תחוו מצבים של דוד שמש לא מחמם.

טיפול בקולטים במצב זה מחייב ניקוי קבוע שלהם. מכיוון שמדובר בבניין משותף, יש להזמין איש דודים שיבצע את הניקוי לכל הקולטים. מעבר לכך, כיום יש מערכות ניקוי אוטומטיות המאפשרות תחזוקה קבועה.

 

קולטים שבורים

אם הקולטים שבגג שבורים, הרי שגם בתקלה זו לא ייכנסו מספיק קרני שמש וכל פעולת הקולטים לא תעבוד כלל ותגרום למצבים של דוד לא מחמם בהוד השרון.

בדיקה של מערכת הדוד אחת לשנה על ידי איש מקצוע מוסמך, תמנע מכם את התקלה הזו. חשוב להבין, קולטים שבורים זו תקלה פחות נפוצה, אך היא בהחלט קיימת.

 

נזילה מהקולטים

עוד תקלה שקיימת בקולטים היא נזילה מהצינורות שנמצאים בתוכם ומתחילים את תהליך מעבר המים. אם הנזילה מתרחשת בצינורות אלו, התהליך לא יתקדם ולא יהיו לכם מים חמים כלל.

לסיכום, מצבים של דוד לא מחמם בהוד השרון הם מצבים שעשויים להתרחש בכל מערכת דוד בשל התקלות השונות שקיימות במערכת זו. חשוב מאוד לבצע תחזוקה קבועה של הדוד על מנת לקבל מים חמים גם מהדוד החשמלי וגם מדוד השמש.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן