תיקון מערכת סולארית באור יהודה

האם אתם יודעים מהי מערכת סולארית? איך מערכת סולארית עובדת כדי לחמם את המים שלכם למקלחת? אילו תקלות עשויות להיות במערכת סולארית? אם אינכם יודעים את התשובות לשאלות האלו ואתם מעוניינים לזהות כאשר מתרחשת תקלה, במאמר הבא תקבלו את כל התשובות המפורטות בנושא וגם תבינו מתי יש להזמין תיקון מערכת סולארית באור יהודה.

 

מהי מערכת סולארית לחימום מים?

מערכת סולארית לחימום מים היא למעשה מערכת דודים משותפת בבניינים משותפים. בעבר, היו בניינים נמוכים עם מספר דיירים מועט ולכן היו מתקינים לכל דייר דוד עצמאי בדיוק כמו שיש בבתים פרטיים.

כיום, הבנייה השתנתה מאוד ויש בכל בניין יותר ממאה דיירים והגג קטן מלהכיל כמות דודים גדולה מאוד. על מנת שגם דיירי הבניין יוכלו לנצל ברוב ימות השנה את השמש כמקור אנרגיה חינמי לחימום מים, המציאו את המערכת המשותפת.

במערכת משותפת יש מספר סוגי תקלות, חלקן דומות לתקלות שיש בדודים וחלקן פחות. בכל מקרה, רוב התקלות מצריכות תיקון מערכת סולארית באור יהודה.

 

איך עובדת מערכת סולארית?

איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? מערכת סולארית משותפת לחימום מים מורכבת מהמון קולטים אשר מציבים על הגג ותפקידם לקלוט המון קרני שמש שמסוגלות לחמם את המים בצינורות.

הקולטים שמוצבים על הגג, מתחברים אל מערכת צינורות משותפים שמתחילה מגג הבניין וממשיכה בחדר המדרגות של הבניין ישירות אל כל מכל ומכל של כל דייר ודייר.

מכל המים הוא מערכת עצמאית אשר מחוברת מצד אחד למערכת המשותפת ומצד שני, יש לה רכיבים חשמליים עצמאיים המאפשרים לדיירים לחמם את המים גם בעזרת דוד החשמל.

תהליך חימום המים מתרחש בצורה פשוטה. קרני השמש חודרים לקולטים, הקולטים ממירים את אנרגיית האור לאנרגיית חום אשר מחממת את המים שיש בתוך צינורות הקולט.

מים אלו עוברים אל צינורות הדוד וזורמים אל גוף ספירלה שנמצא במכלי הדודים. המים הרותחים שמגיעים אל הספירלה, מחממים את המים שנמצאים בתוך המכל.

 

אילו תקלות מאפיינות מערכות סולאריות?

אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית בבתים משותפים זו אפשרות שאכן קיימת. אין מה לעשות, גם במערכת אמינה של שנים יש תקלות וכן, לפעמים אתם תזדקקו להזמנת תיקון מערכת סולארית באור יהודה.

ריכזנו עבורכם מספר סוגים של תקלות במערכות סולאריות שכדאי לכם להכיר כשאתם נתקלים במצבים שאין לכם מים חמים ויש צורך בתיקון מערכת סולארית באור יהודה.

 

תקלות קולטים המצריכות תיקון מערכת סולארית באור יהודה

הקולטים הם הרכיב שבאמצעותו נאגרות קרני השמש ומאפשרות שימוש בהן לצורך חימום המים. כשמשהו נפגע בתהליך של הקולטים, הם לא יכולים לספק את האנרגיה שתחמם את המים ואתם תחוו מצב שבו הדוד שמש אינו מחמם.

קולטים עשויים להיות מאובקים ומלוכלכים וכך למעשה נמנעת כניסה של קרניים מלאה. הם גם יכולים להיות שבורים ואז אין בכלל כניסה של קרניים. במקרה של לכלוך, יש להתקשר לאיש דודים לניקוי או להתקין מערכת ניקוי אוטומטית.

במקרה של קולטים שבורים, יש להתקשר לאיש דודים לבדיקת הקולט והחלפתו במקרה הצורך. אין לנסות לתקן את הקולטים בעצמכם. איש דודים יעשה זאת בצורה מקצועית.

 

תקלות בצינורות

תקלות בצינורות הדוד מתבטאות בנזילה. הנזילה יכולה להיות בכל אזור במערכת הצינורות. כשמדובר במערכת סולארית משותפת, מדובר במערכת מסועפת מאוד אשר מצריכה בדיקה של איש מקצוע שימצא את מקור הנזילה.

הבעיה בנזילות, הם מפסיקות את תהליך מעבר המים החמים אל מכלי הדוד. אם יש לכם דוד לא מחמם, יכול להיות שהבעיה היא בצינורות. איש דודים מוסמך ימצא את הנזילה ויחליף את קטע הצינור הרלוונטי.

 

תקלות מבניות

במערכת סולארית משותפת קיימת תקלה שלא כולם מודעים אליה, אך מרגישים אותה היטב ובמיוחד בעונת החורף.

המערכת שמבוססת על חיבור לקולטים משותפים וצינורות משותפים, נתקלת במצב שהמים שבצינורות מגיעים למיכל בכל מקרה כי אין שסתום שעוצר זאת.

בחורף הבעיה באמת לא פשוטה. אתם מחממים את המים באמצעות הדוד החשמלי ובינתיים, נכנסים אל ספירלת המכל מים קרים מהצינורות אשר מקררים את המים.

אם אתם חשים במים שהולכים ומתקררים דיי במהירות בזמן המקלחת או שאתם חושבים כי דוד החשמל לא מחמם, דעו שיכול להיות שמדובר בתקלה המבנית ואתם לא זקוקים לתיקון מערכת סולארית באור יהודה, אלא התקנה של מערכת נוספת שפותרת את הבעיה.

עבור התקלה המבנית יש כיום פתרון יחיד ומיוחד שנקרא פקחום. מערכת שמתחברת אל המערכת המשותפת ויודעת לייצר שסתום כשהמים במכל חמים. כיום, מדובר במערכת יחידה במינה בארץ והיא היחידה שמטפלת בתקלה המבנית הזו.

 

תקלות ברכיבים של דוד החשמל

רכיבי חשמל בדוד אינם קשורים לתקלות של המערכת המשותפת, אלא לדוד החשמלי בלבד. תקלות כאלו עשויות להתרחש כשגוף החימום מתמלא באבנית ונשרף.

האבנית היא אחת הבעיות הכי גדולות של דודי חשמל כי היא גורמת לרכיבים להפסיק לעבוד, אך אם מבצעים תחזוקה שוטפת אחת לשנה ומנקים את האבנית באופן קבוע, הרי שניתן להימנע מכך.

בכל מקרה, עם רכיבי חשמל עדיף לא להתעסק בעצמכם. מדובר על רכיבי חשמל שנמצאים בסביבה של מים וניסיונות תיקון בעצמכם עלולים לעלות לכם בהתחשמלות.

אם הבעיה היא בדוד החשמלי, תמיד הזמנות שירות תיקון מערכת סולארית באור יהודה עשויה לפתור את הבעיה. לרוב, טכנאי הדודים יבצע החלפה של הרכיב.

לסיכום, אם אין לכם מים חמים בדוד השמש או החשמל, הזמינו איש דודים לבדיקה שיבחן האם מדובר במערכת המשותפת או תקלה בדוד החשמלי. בעמוד הזה תוכלו למצוא מגוון אזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית באור יהודה ובמקומות רבים נוספים. אתם גם מוזמנים ליצור קשר ונשמח לעזור.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן