דוד לא מחמם בתל אביב

העיר תל אביב היא עיר ללא הפסקה שמאופיינת במספר אזורים שבחלקם אנו נראה בניינים מאוד ישנים ובחלקים חדשים יותר שלה אנו נראה גורדי שחקים. החלטנו לרכז במאמר אחד את כל הסיבות למצב של דוד לא מחמם בתל אביב ואת הדרך לפתור אותן. בצורה כזו תדעו מתי להזמין איש מקצוע ומתי יש פתרונות פשוטים יותר.

 

דוד לא מחמם בת״א יפו והסביבה – המקרים הנפוצים

הצטברות אבנית

האבנית היא למעשה הבעיה הכי גדולה שיש בדודים. האבנית היא תוצר לוואי של חימום המים ולא ניתן להתעלם ממנו, כי תמיד תיווצר אבנית.

  • התקלה – אבנית מצטברת על רכיבים שונים של הדוד ומקשה עליהם את העבודה. התוצאה היא דוד חשמל לא מחמם בתל אביב.
  • הפתרון – הפתרון לבעיית האבנית היא תחזוקה שוטפת. ניקוי אבנית נחשב לתחזוקה שיש לבצע אחת לשנה. חלקים חיצוניים בדוד כמו קלוטים, החלק החיצוני של המכל והחלק החיצוני של הצינורות אתם יכולים לנקות בעצמכם עם מטלית לחה טבולה במעט חומץ, אך את חלקי הדוד הפנימיים יש לנקות באמצעות בעל מקצוע בתחום כי זו פעולה מסוכנת שיש לבצע אותה נכון. תחזוקה נכונה תמנע מצב של דוד לא מחמם.

 

קולטים מאובקים

הקולטים הם למעשה הרכיב שקולט את קרני השמש שהן המשאב האנרגטי שמחמם את המים בימי החורף. כאשר קיימת בעיה בקולטים לא נכנסות קרני שמש ואין אנרגיה טבעית לחימום. זו בעיה משמעותית כי בימי הקיץ אנו רוצים לנצל בצורה הטובה ביותר את המשאב הטבעי.

  • התקלה – דוד שמש לא מחמם כי על הקולטים יש אבק או שיש בהם סדקים וקליטת קרני השמש מתבצעת באופן לקוי.
  • הפתרון – כאשר יש אבק על הקולטים, הפתרון לכך הוא לנקות אותם אחת לכמה זמן. אם מדובר בבניין דירות, הזמינו איש מקצוע כחלק מהתחזוקה השנתית. אם מדובר בבית פרטי, עלו לגג ובצעו ניקוי בעזרת מטלית לחה. במידה והקולטים תקולים, זה הזמן לבצע החלפה שלהם. הזמינו איש מקצוע שיבדוק אותם ויחליף במידת הצורך. קולטים שיש להם תחזוקה שוטפת עשויים לעבוד באופן תקין קרוב לעשור. אז אם אתם במצב של דוד שמש לא מחמם בתל אביב, בדקו את מצב הקולט.

 

צינורות נוזלים

מערכת הדוד פועלת כמערכת סגורה ומה שמחבר בין הרכיבים אלו הצינורות. בבתים פרטיים אנו נראה צינורות פשוטים ובבניין משותף חדש אנו נראה מערכת צינורות משותפת עשויה ממתכת המתחברת לצינורות המיכל.

  • התקלה – הצינורות של הדוד תקולים ונוזלים. מעבר המים אינו תקין ולכן דוד חשמל לא מחמם את המים. חשוב לדעת שלצינורות יש בלאי סביר ויש לבדוק אותם מעת לעת. כמו כן, לפעמים זו האבנית שהצטברה וגרמה לנזילה או שפשוט יש לחזק את החיבורים. הפתרון – מומלץ להזמין איש מקצוע ולבחון את הבעיה. איש הדודים שיגיע אליכם יבדוק את החיבורים, מצב הצינורות וגם היכן נמצאת הנזילה. הוא יחזק את החיבורים ובמידה ויראה כי הצינור תקול לגמרי, יחליף אותו.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא מעין משולש שנמצא בתחתית מכל הדוד ותפקידו לשמור על גוף החימום ועל התרמוסטט. כאשר הפלאנג' שבור, החלקים שבתוכו חשופים לתקלות.

  • התקלה – הפלאנג' שבור ואתם במצב שאין מים חמים בתל אביב כי חלקים בתוכו נגעו במים ויש קצר.
  • הפתרון – כאשר הדוד מקצר יש להזמין חשמלאי דודים. החשמלאי יבדוק היכן נמצאת הבעיה והאם המקור שלה קשור לפלאנג' השבור או שמא מדובר בעיית חשמל אחרת.

 

דוד לא מחמם בתל אביב עקב גוף חימום שרוף

גוף החימום הוא הרכיב שדואג לחימום המים לאחר שהתקבלה אנרגיה חשמלית או מהשמש. מצב שבו דוד שמש לא מחמם בתל אביב עשוי להתרחש כאשר יש בעיה בגוף החימום.

  • התקלה – גוף החימום מלא באבנית וכתוצאה מכך נשרף. האבנית שהצטברה על גוף החימום גרמה לו לעבוד קשה יותר עד לרגע שהוא עבד קשה מידי ופשוט נשרף.
  • הפתרון – אם גוף החימום של הדוד שלכם נשרף, אין מה לעשות חוץ מלהחליף אותו, אך לאחר שהחלפתם, יש לדאוג לתחזוקה נכונה וקבועה ולניקוי שלו מאבנית על ידי איש דודים לפחות אחת לשנה.

 

דוד לא מחמם בת״א – עקב בעיה מבנית בבניין משותף

בגורדי שחקים ובניינים גבוהים שבהם מעל לחמש קומות, אין דודים פרטיים על הגג, אלא מערכת משותפת. המערכת המשותפת היא פתרון טוב, אך יש מקרים שבהם היא פחות יעילה.

  • התקלה – אין שסתום שמפריד בין הצינורות המשותפים למכל המים. בחורף זולגים מים קרים מהצינורות המשותפים אל הדוד החם שחיממתם באמצעות אנרגיית החשמל ואתם מרגישים כי אין מים חמים בדוד בתל אביב. בקיץ, יש מים חמים בצינורות, אך אם השכן התקלח ראשון, לכם יגמרו המים, כי אתם עובדים עם אותם צינורות.
  • הפתרון – התקנת פקחום. הפקחום הוא מערכת חכמה שיצרה חברת לפיד על מנת לפתור את הבעיה המבנית בבניינים המשותפים. המערכת מתחברת ישירות אל המערכת המשותפת ויוצרת שסתום כאשר היא מזהה שהמים במכל המים חמים. במצב ההפוך, כאשר המים חמים בצינורות, היא מפסיקה את פעולת השסתום ומאפשרת כניסת מים חמים למכל. עד כה לא נראה פתרון מהפכני מסוג זה שמתחבר למערכת המשותפת ופותר את הבעיה. כל הפתרונות שהוצאו עד כה היו החלפת המערכת למערכות שפועלות באמצעות גז. מערכות אלו יקרות יותר מהסיבה שגם בימי הקיץ אתם משלמים על חימום המים. עם פקחום אתם מנצלים היטב את דוד השמש בקיץ ומשתמשים באנרגיה על חשמל בחורף. הפקחום יכול להגיע לכל בניין בתל אביב או אל אזורי שירות נוספים של הפקחום.

 

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן