תיקון מערכת סולארית בסביון

לרוב האנשים יש בבית דוד שמש עבור ימי הקיץ, הפועל בחורף גם על חשמל וכמו בכל מערכת, גם בדודים יש תקלות המצריכות תיקון מערכת סולארית בסביון. האם חשבתם פעם, מתי עליכם להזמין תיקון כזה? האם יש תקלות שלא ניתן לתקן? האם יש תקלות שניתן למנוע באמצעות תחזוקה נכונה? במאמר הבא תקבלו מידע על כל השאלות האלו.

 

יש שמש, אך אין מים חמים

דוד השמש הוא ללא ספק אחת ההמצאות הכי טובות של המאה העשרים. מדובר במערכת שמאפשרת לכל אחד מאיתנו לנצל את קרני השמש כמשאב טבעי וחינמי לחימום מים. עם זאת, יהיו מצבים שבהם דוד שמש לא מחמם כי קיימת תקלה ברכיבים שאמורים לקלוט את הקרניים.

אם אתם גרים בבית פרטי, יהיה לכם קולט אחד על הגג. אם אתם גרים בבניין משותף, יהיה לכם רשת של קולטים משותפים שתפקידם לקלוט קרני שמש לחימום המים עבור כל דיירי הבניין.

הבעיה העיקרית בקולטים, שהם חייבים להיות תקינים ונקיים על מנת לקלוט את קרני השמש בתפוקה מלאה. כיוון והם נמצאים על הגג, הצטברות של אבק היא דבר מאוד שכיח שמוריד באופן וודאי את קליטת הקרניים.

אם מדובר בבית פרטי, תוכלו לעלות על הגג ולנקות את הקולט. במידה ואתם גרים בבניין משותף, מדובר על מערכת גדולה של קולטים ועבודה בגובה המצריכים הזמנה של בעלי מקצוע מהתחום לצורך הניקוי. יש להזמין תיקון מערכת סולארית בסביון ותחזוקה שבה ישטפו עבור דיירי הבניין את הקולטים.

עוד מצב בעייתי בקולטים הוא כאשר יש שבר באחד מהם. זהו מצב שלא מאפשר לקולט לקלוט את קרני השמש וכך המים בכלל לא יתחממו.

הפתרון לבעיה הזו, הוא החלפת הקולט השבור. אם זה בית פרטי, אז החלפה של הקולט היחיד. אם זה בניין משותף, יש לאתר את הקולט השבור ולהחליף אותו.

 

תיקון מערכת סולארית בסביון – בדודי חשמל

הדוד החשמלי הוא למעשה אותו הדוד, רק עם חיבור שלו לחשמל. החיבור לחשמל מאפשר לחמם את המים של הדוד בימי חורף כאשר אין קרני שמש.

בדוד החשמלי עשויות להיות תקלות רבות המצריכות תיקון מערכת סולארית בסביון. יש בדוד החשמלי מספר רכיבים שכאשר הם לא תקינים, אתם תחוו מצב של דוד חשמל לא מחמם.

 

גוף חימום שרוף

אחד הרכיבים הכי חשובים בדוד חשמל הוא גוף החימום. זהו הרכיב שמחובר למכל המים מצד אחד ולמערכת החשמל מהצד השני. כאשר גוף החימום עובד, הוא מחמם את המים שבמכל. את עבודתו הוא מתחיל, כשאתם מדליקים את המתג החשמלי.

הבעיה העיקרית עם גופי חימום אלו, שעם הזמן, מצטברת בהם אבנית שמחייבת אותם לעבוד קשה יותר עד הרגע שהם נשרפים. כשגוף החימום נשרף, גם אם תדליקו את המתג ותראו שהוא דלוק ואמור לחמם, המים לא יצליחו להתחמם כי אין מי שיעשה זאת.

ברוב המקרים, אתם לא תזהו כלל שזו התקלה, מהסיבה שאין משהו שמתריע שגוף החימום הפסיק לעבוד. אך אם תזמינו איש דודים, לאחר בדיקה פשוטה, הוא יעלה על התקלה ויבצע החלפה של גוף החימום.

גם אם זיהיתם שגוף החימום נשרף, בכל מקרה, אין לבצע את ההחלפה בעצמכם. מדובר על אזור שיש בו גם מים וגם חשמל וזה מאוד מסוכן להתעסק עם זה. בכל מקרה, יש להזמין תיקון מערכת סולארית בסביון ולתת למומחים לעשות את עבודתם.

 

נזילות

נזילות בדודים יכולות להתרחש לאורך כל המערכת. הנזילות עוצרות את תהליך חימום המים בכל שלב ושלב. אם אתם חווים מצב של דוד לא מחמם, יכול להיות שזו הבעיה.

יש להזמין איש דודים מוסמך שיבצע בדיקה וימצא היכן מתרחשת הנזילה. לפעמים מדובר בצינור שפשוט לא מחובר היטב ולפעמים זה יהיה בלאי של צינור שיש בו סדקים או קרעים.

 

קצר חשמלי

סביבת הדוד הינה חשמלית וגם מימית. כסביבת החשמל נוגעת בטעות במים, נוצר קצר חשמלי. הקצר עשוי להתבטא במתג המפעיל את המערכת. זהו מצב שבו אתם חייבים להזמין חשמלאי דודים מוסמך לפתרון הבעיה.

 

מצב שלא מצריך תיקון, אך כן מצריך פטנט

עד עכשיו דיברנו על תקלות בדודי שמש ודודי חשמל, כעת נדבר על מצב שנראה כמו תקלה, אך למעשה מדובר בבעיה מבנית שגורמת לכך שלא יהיו לכם מים חמים.

לפני שנסביר מהו המצב הזה, תחילה נסביר איך עובדת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף.

למעשה, בבניינים משותפים יש מערכת סולארית משותפת הכוללת קולטים משותפים ומערכת צינורות משותפת. בתצורה הזו של המערכת כל דיירי הבניין יכולים להנות מחימום מים על ידי קרני השמש בזמני קיץ.

הבעיה מתחילה דווקא בחורף, כאשר מדליקים את הדוד החשמלי ועל אף שמחממים את המים זמן רב, אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית.

למה זה קורה? פשוט מאוד! בין המערכת המשותפת למכל המים, אין הפרדה ולכן, בימי חורף, כאשר קר, המים שבצינורות קרים והם זולגים ישירות אל המכל החם. כך למעשה, אתם מתחילים מקלחת עם מים חמים ותוך דקות המים מתחילים להתקרר.

האם יש לכך פתרון? כיום יש פתרון מהפכני והוא נקרא פקחום. מדובר על מערכת מצוינת שמתחברת באופן ממש פשוט למערכת המשותפת. כאשר יש מים חמים במכל, המערכת מזהה זאת ויוצרת שסתום חשמלי שלא מאפשר זליגה של מים קרים אליו.

כיום זו המערכת היחידה שמתחברת למערכת המשותפת ופותרת את הבעיה. שאר המערכות הינן מקבליות ולא מאפשרות שימוש בדוד השמש בקיץ וגם מחייבות התקנה מסובכת שעולה כסף רב. הפקחום זול בהרבה ופשוט פותר את הבעיה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן