תיקון מערכת סולארית בכפר סבא

זוג המילים מערכות סולאריות נשמעות לרוב האנשים כמערכות מתקדמות טכנולוגית. אפשר לומר כי אכן מדובר על קדמה טכנולוגית בכל הנושא של חימום מים בבתים משותפים, אך גם במערכת כזו יש תקלות. תיקון מערכת סולארית בכפר מצריכה הבנה של איש מקצוע העוסק בתחום.

 

מהי מערכת סולארית ועד כמה היא מתקדמת?

בישראל דוד השמש זו מערכת חימום המים המוכרת והנפוצה ביותר. את דוד השמש תראו בבניינים ישנים נמוכים ובבתים פרטיים.

בשונה מדוד השמש, מערכת חימום מים סולארית היא מערכת שהומצאה עבור בניינים משותפים חדשים שבהם יש המון דיירים ולא ניתן להניח מכל מים על הגג עבור כל דייר.

באופן כללי כדאי לדעת כי מערכות דודי שמש בבתים וגם בבניינים משותפים עוברים כל הזמן שיפורים טכנולוגיים של הרכיבים וכיום ניתן למצוא מערכות עם קולטים מאוד מתקדמים המשמשים גם דודים פרטיים וגם מערכות משותפות.

 

איך פועלת מערכת סולארית?

איך פועלת מערכת סולארית לחימום מים בבניין משותף? במערכת סולארית בבניינים משותפים יש על גג הבניין כמות גדולה של קולטים ובתוכם מים שמתחממים באמצעות השמש.

מים אלו עוברים אל הצינורות המשותפים ומשם הם מגיעים אל המכלים הקטנים של הדיירים שנמצאים בדרך כלל באזור של מסתור הכביסה.

 

למה תיקון מערכת סולארית בכפר סבא מצריך בעל מקצוע מיוחד?

אם דוד שמש ומערכת דודים סולארית מתקדמות באותה המידה, למה בכל זאת יש להזמין בעל מקצוע העוסק במערכות סולאריות לתיקון מערכת סולארית בכפר סבא?

הסיבה לכך נובעת מהמסובכות שיש במערכת סולארית משותפת. בבניין אחד אתם תמצאו על הגג כמות גדולה של קולטים המחוברים למערכת צינורות משותפת ומסועפת המחוברת לדודים קטנים ליד כל דירה.

תקלת אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית יכולה להתרחש בכל אחד מהמקומות ולכן יש להיעזר באדם העוסק בתחום שיכול למצוא את התקלה בקלות ובאופן מדויק יותר.

 

מתי יש להזמין בעל מקצוע בתחום של מערכות סולאריות לחימום המים?

בכל מצב שבו יש תלונות מצד מספר דיירים בבניין כי הם חווים מצב של דוד לא מחמם, יש להזמין איש מקצוע בתחום של מערכות סולאריות. כאשר מספר דיירים חווים את אותה התקלה, ככל הנראה מדובר בתקלה במערכת המשותפת.

אם רק אתם חווים תקלה של דוד חשמל לא מחמם, כנראה שהתקלה טמונה באזור של מכל הדוד והצינורות המחברים אותו למערכת המשותפת ואז תוכלו להזמין איש דודים. אם התקלה היא בכלל במערכת החשמל, יש להזמין חשמלאי דודים.

 

תקלות הפוקדות את המערכת הסולארית

תקלה מבנית במערכות משותפות

אחת הבעיות במערכות סולאריות משותפות זו התקלה המבנית שלא כולם מכירים, אך אנשי המקצוע בתחום יודעים במה מדובר.

החיסרון של המערכות המשותפות הוא חוסר ההפרדה בין הצינורות המשותפים למכלי המים כאשר במכל המים יש מים חמים שחוממו על ידי השמש הוא על ידי מערכת החשמל.

את הבעיה הו אנשים רבים חווים בעונת החורף. בעונה זו מכל המים חם כי חיממנו אותו על ידי מערכת החשמל, אך בצינורות המשותפים יש מים קרים כי אין שמש שתחמם את המים (מידע נוסף על דוד שלא מחמם בחורף תוכלו למצוא כאן). המים הקרים זולגים אל הדוד החם ואתם חווים מקלחת עם מים פושרים.

 

איך פותרים את התקלה המבנית?

תיקון מערכת סולארית בכפר סבא כאשר הבעיה היא מבנית, ניתן לבצע באמצעות פטנט ייחודי ומהפכני שנקרא פקחום.

מדובר על שסתום חשמלי המופעל באמצעות חיישני רגש שיודעים לזהות מתי המים במכל חמים ואז הם לא מאפשרים כניסה של מים קרים אל המכל.

הפתרון המהפכני הומצא על ידי חברת לפיד שהיא היחידה שהצליחה למצוא פתרון שמתחבר למערכת ולא מחליף אותה.

 

בעיה בקולטים

הקולטים הם הרכיב שקולט את קרני השמש ומאפשר את הפיכת אנרגיית האור לאנרגיית חום המחממת את המים. כאשר הקולטים לא עובדים טוב הם לא מחממים מספיק את המים והמערכת לא תעבוד בצורה טובה.

בעיה בקולטים עשויה להיות שבר של החלקים החיצוניים שלהם או של צינורות המים הפנימיים וזה גם יכול להיות מצב של אבק על הקולטים או הצטברות אבנית. בזמן תיקון מערכת סולארית בכפר סבא, יבדוק איש המערכות הסולאריות את תקינותם של הקולטים.

 

נזילות בצינורות המשותפים

נזילות מהצינורות המשותפים הם גם תקלה לא פשוטה מהסיבה שנזילה יכולה להיות בכל אזור בצינורות וקשה למצוא אותה. על איש המערכות הסולאריות לאתר באופן יסודי את הנזילה ולהחליף את החלק של הצינור שבו הוא יתרחש.

 

נזילות בצינורות של מכל הדוד

עוד תקלה שיכולה להתרחש היא נזילה בצינורות של מכל הדוד המחוברים לצינורות של המערכת המשותפת.

תיקון מערכת סולארית בכפר סבא שבה הנזילה היא בצינורות של מכל הדוד תזוהה כאשר רק אתם חווים מקלחות קרות או פושרות ולא כל דיירי הבניין. לתקלה זו תוכלו להזמין איש דודים.

 

גוף חימום שנשרף

מדובר על תקלה המתרחשת בדוד החשמל. גוף החימום צבר אבנית במשך תקופה, עבד קשה יתר על המידה עד שנשרף. אם אתם חווים מצבים שבהם אין לכם מים חמים כלל, יכול להיות שהתקלה היא בגוף החימום. יש להזמין איש דודים שיחליף גוף חימום.

 

חברת לפיד למערכות סולאריות

חברת לפיד היא החברה שהמציאה את הפקחום, אך מה שעזר לה להמציא את הרעיון המהפכני, היה הידע שצברה במשך שנים על תיקון מערכת סולארית בכפר סבא ובאזורים רבים נוספים בארץ.

החברה מתמחה במערכות סולאריות וניתן להזמין שירות של בעלי מקצוע איכותיים שידעו לזהות את התקלות ולתקן אותן באופן מקצועי. החברה לא עובדת רק בכפר סבא, ניתן למצוא איזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית באתר האינטרנט של פקחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן