דוד לא מחמם בראש העין

האם קרה לכם פעם שלא היה לכם מים חמים עבור המקלחת ולא הבנתם מה התקלה? רוב האנשים יודעים שכאשר יש שמש, אמור להיות להם מים ובחורף, כאשר דוד החשמל דלוק, בתוך כחצי שעה יהיו מספיק מים חמים למקלחת. במאמר הבא נסביר מתי אתם עשויים להיתקל במצב של דוד לא מחמם בראש העין ומה נכון לעשות במצב כזה?

 

דוד לא מחמם בראש העין – בעיית האבנית

אחת הבעיות הכי נפוצות בדודים זו הצטברות אבנית. סביבת הדוד כוללת חימום של מים שהתוצרים שלה הם גם יצירה של אבנית.

כאשר אבנית מצטברת על חלקים רבים בתוך הדוד, היא הורסת אותם ומביאה אותם למצב שהם לא עובדים טוב או לא עובדים כלל. הנה מספר תקלות אבנית אשר גורמות למצב שבו דוד מפסיק לחמם בראש העין.

 

אבנית על גוף החימום

גוף החימום הוא הרכיב שהכי סובל מאבנית. כשמצטברת בו אבנית, הוא מתחיל לעבוד הרבה יותר קשה מהרגיל. בשלב מסוים הוא פשוט עובד יותר מידי חזק עד שהוא מגיע למצב שבו הוא מפסיק לחמם. אם נתקלת במצב של דוד חשמל לא מחמם, יכול מאוד להיות שגוף החימום פשוט נשרף.

אם גוף החימום נשרף לכם, אין סיכוי שיהיו לכם מים חמים בדוד, אלא אם כן הייתה באותו יום שמש חזקה שחיממה את המים וגרמה לכם להשתמש בדוד השמש ולא בדוד החשמלי.

 

אבנית על צינורות הדוד

צינורות הדוד הם אלו שמעבירים את המים בתוך המערכת של הדוד. ללא צינורות תקינים המערכת לא תעבוד כמו שצריך ולא משנה אם מדובר בחורף או בקיץ.

כשמצטברת אבנית על צינורות הדוד, היא מקשיחה אותם ועשויה לגרום לסדקים שיוצרים נזילות. כשיש נזילה בצינורות הדוד, קיים סיכוי שתתקלו במצב של דוד לא מחמם בראש העין.

 

בעיות הקולטים

עוד תקלה נפוצה מאוד בדודי שמש קשורה בבעיות שקיימות בקולטים. הקולטים הם הרכיב אשר קולט את קרני השמש, הופך אותם לאנרגיית חום ומחמם את המים באופן טבעי. עד כאן זה נשמע פשוט, אך האם הקולטים כל הזמן קולטים היטב את קרני השמש?

אז זהו, שבעניין זה חשוב לדעת שיש מספר תקלות שעשויות לחבל בעבודת הקולטים ולגרום למצבים שבהם דוד שמש לא מחמם ולא מאפשר לכם לקבל מים חמים, גם כאשר לוהט בחוץ. הנה כמה תקלות בקולטים שכדאי לכם להכיר.

 

קולטים מלוכלכים

אחת התופעות היותר שכיחות בקולטים זו העובדה שהם צוברים אבק. האבק למעשה מכסה את האזור שדרכו נכנסות קרני השמש. בצורה כזו נכנסות פחות קרני שמש ומתקבלת פחות אנרגיה שיכולה לחמם את המים.

מדובר בתקלה נפוצה מאוד שבה הדוד לא מחמם בראש העין וניתן לפתור אותה בקלות כאשר מנקים את הקולטים באופן קבוע אחת לכמה זמן. כיום, גם ניתן לרכוש מערכות שטיפה אשר שוטפות את הקולטים באופן דיי קבוע וכך התקלה הזו נמנעת לחלוטין.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה שעשויה לגרום לדוד לא מחמם בראש העין גם כאשר יש שמש חזקה, היא כשהקולטים שבורים. מספיק שיהיה סדק אחד כדי שקרני השמש לא ייכנסו אל המערכת ויחממו את המים.

בתקלה הזו אתם תהיו חייבים איש מקצוע שיחליף את הקולטים בחדשים, אחרת לא תוכלו לחמם את המים בעזרת דוד השמש שלכם ותצטרכו להפעיל את הדוד החשמלי שהאנרגיה שלו אינה חינמית. בישראל רוב הימים בשנה הם ימי שמש ולכן חשוב שיהיו לכם קולטים תקינים.

 

דוד לא מחמם בראש העין והסביבה – התקלות בבניינים המשותפים

בניינים משותפים בעידן של היום הם בניינים עם כמות דיירים גדולה מאוד שלא מאפשרת להניח דוד על הגג עבור כל דירה. במקרה של בניינים משותפים יש להתקין מערכת דודים משותפת.

מערכות דודים משותפות עובדות ברעיון שלהן בצורה דיי דומה למערכת דוד של בית פרטי, רק שבמקרה שלהן, על הגג יש מערכת קולטים משותפת המחוברת למערכת צינורות משותפים.

ומה הבעיה במערכת משותפת? האם גם בה יש תקלות? אז נתחיל בזה שלמערכת המשותפת יש תקלות בדיוק כמו במערכת הרגילה, רק שלמערכת המשותפת יש גם תקלה נוספת אשר גורמת למצב של דוד לא מחמם בראש העין בבניין דירות. הנה הסבר לתקלה הפחות מוכרת.

 

אין הפרדה תקינה בין המערכת המשותפת לדודים הקטנים

הבעיה הכי גדולה של מערכות דוד בבניינים משותפים היא חוסר בשסתום בין המערכת המשותפת לדוד הקטן שנמצא בכל דירה ודירה.

בזמני חורף, המים שמגיעים מהצינורות אל הדודים הם קרים ובתוך הדודים יש מים חמים שיתחממו באמצעות הדוד החשמלי. בגלל שאין הפרדה בין המערכות, מים קרים זולגים אל הדוד החם ומקררים אותו.

מכיוון שאין מה שיעצור את המים, אנשים רבים חווים זאת כתקלה. הם נכנסים למקלחת אחרי שחיממו את המים במשך שעה או יותר ומים החמים הופכים פושרים תוך מספר דקות.

 

תקלה ידועה והמזל שיש מענה

למרבה המזל, כיום כבר יש פתרון לבעיית הדודים בבניינים משותפים. חברות רבות ניסו למצוא תשובה לתקלה במשך שנים. אנו בחברת לפיד הצלחנו לייצר את פקחום.

פטנט נהדר שמחובר אל המערכת המשותפת ואל מערכת הדוד בדירה, אשר יודע לזהות באמצעות חיישנים מתי מכל המים בדוד שלכם חם. במקרה זה, הוא מייצר מיד שסתום חשמלי אשר ייפתח רק כאשר המכל יתקרר.

בדרך זו אתם יכולים לחמם מים בחורף, להשתמש במלוא המים שבמכל ולא לחוות מקלחות קרות. זה גם חוסך לכם המון חשמל על הדלקת הדוד למשך שעות על מנת שיהיו לכם מים חמים. אנשים שיש להם פקחום חוסכים בכחמישים אחוזים מתצרוכת החשמל על חימום המים. צריכים עזרה או ייעוץ? צרו קשר.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן