תיקון מערכת סולארית בחולון

צמד המילים מערכת סולארית נשמע כמו טכנולוגיה חדשנית במיוחד, אך למעשה מערכת סולארית לחימום מים היא דרך יפה לומר מערכת דודי שמש משותפת. הצבת מערכת סולארית על גגות הבניינים היא הסטנדרט כיום מבחינת הנושא של חימום מים בימי הקיץ כי זה יותר משתלם, במיוחד בישראל שהיא ארץ כל כך חמה ברוב ימות השנה. וכמו כל מערכת, גם במערכת הסולארית יש תקלות והיא זקוקה לתיקון מערכת סולארית בחולון.

 

תיקון מערכת סולארית בחולון – מתי זה כרחי?

מתי הכרחי להזמין איש דודים לתיקון מערכת סולארית בחולון? אז קודם כל יש להזמין את איש דודים לתיקון כשאין לכם מים חמים במערכת סולארית מרכזית.

לא חשוב אם אתם משערים מהי הבעיה או שאתם כלל לא יודעים מהי, אין לנסות לחפש אותה לבד מהסיבה שבמערכת כל כך גדולה ומסועפת, יהיה לכם קשה מאוד לאתר תקלות.

תקלות של דוד שאינו מחמם יכולות להיות בכל רכיבי הדוד ומספיק שאחד מהם לא עובד וכל שרשרת תהליך חימום המים נפסקת.

 

את מי להזמין ומתי?

אפשר לחלק את תקלות הדודים לתקלות שמקורן בדוד החשמל ותקלות שמקורן בדוד השמש. החלוקה נובעת מזה שמדובר בשתי מערכות שונות שמחוברות זו לזו.

איך עובדת מערכת דודים סולארית לחימום מים בבניין? כל מערכת הדודים המשותפת למעשה מבוססת על קליטת הקרניים באמצעות הקולטים שמוצבים על הגג, חימום באמצעות אנרגיה זו את המים שבצינורות שבתוך הקולטים וכאשר הם חמים, הם עוברים אל הצינורות המשותפים ומשם אל המכלים של הדיירים.

מתי יכולה להיות לכם תקלה בדודי שמש המצריכה תיקון דוד שמש בחולון? כאשר הקולטים או הצינורות תקולים. אם אתם חווים מצב של דוד שמש שאינו מחמם, זה הזמן להבין שהתקלות נמצאות ככל הנראה במערכות אלו.

 

תקלות במערכת המשותפת של דוד השמש

התקלות הנפוצות ביותר במערכת המשותפת של דודי השמש הן תקלות שבהן יש אבק על הקולטים, כשהקולטים שבורים או כאשר יש נזילה.

נזילה יכולה להיות בתוך הצינורות של הקולטים או במערכת הצינורות המשותפת. בגלל שמדובר במערכת צינורות מסועפת של כל הבניין, יש להביא איש מקצוע שיאתר את התקלות לאורך כל המערכת.

לפעמים נזילה קטנה ממקור אחד בתוך הצינורות, עשויה להביא למצב שכל תהליך חימום המים נעצר ואז בחוץ יש יום שמש מדהים, אך אין לכם אפשרות באמת לנצל זאת.

רוב האנשים במצב כזה לא תמיד יחשבו שיש תקלה. ברוב המקרים הם יחשבו שהיה יו קצת מעונן ולכן לא היו מים חמים. מתי אנשים יתחילו להבין שזו תקלה? כאשר בחוץ יש יום שרבי ובכל זאת אין מים חמים.

חשוב מאוד, אם אתם ביום קיץ ובחוץ לא מעונן, אין שום סיבה שלא יהיו לכם מים חמים אלא אם יש תקלה או שהשכן כבר השתמש במים. גם על הסוגיה הזו נדבר עוד מעט. בכל מקרה, מצב כזה מצריך תיקון מערכת סולארית בחולו.

 

נעים להכיר, הדוד החשמלי

הדוד החשמלי הוא דוד שמחובר אל מכל המים שמחובר גם למערכת המשותפת. בניגוד למערכת זו, הדוד החשמלי פועל מתוך הבית שלכם והוא פרטי לכם.

בימי חורף, כשאין שמש בחוץ והמערכת כמעט ולא קולטת קרניים לחימום, אנו נחמם את המים דרך הדוד החשמלי.

החימום של המים מתבצע בעזרת גוף החימום אשר פועל עם הדלקת המתג בתוך הבית. ללא גוף החימום, המים לא יוכלו להתחמם דרך החשמל ולכן התקלה הנפוצה ביותר היא גוף חימום שרוף.

איך קורה שגוף החימום נשרף? אז למעשה, המים של ישראל מכילים המון מינרליים אשר בתהליך חימום המים נפלטים כאבנית. אותה אבנית מצטברת על רכיבי הדוד כמו גוף החימום ומפריעה להם לעבוד. גוף החימום במצב כזה מנסה לעבוד קשה יותר עד שהוא בעצם נשרף.

אם אתם מרגישים שאין לכם מים חמים ודוד החשמל אינו מחמם, הרי שככל הנראה גוף החימום הלך ויש להחליף אותו. זה בדיוק הזמן להתקשר לאיש דודים מנוסה.

בכל מקרה אין לנסות לבד להחליף גוף חימום בשל סכנת ההתחשמלות מרכיבים חשמליים בסביבה של מים.

 

המערכת המשותפת והדברים שפחות עובדים בה טוב

המערכת המשותפת היא פתרון נהדר לחימום מים באמצעות אנרגיית השמש, רק שלא חשבו עד הסוף על המערכת הזו ויש לה תקלה מבנית שמביאה למצב שאין מים חמים לפעמים בקיץ ולפעמים בחורף.

בקיץ, המים החמים מגיעים מהצינורות המשותפים, אך קיימת תלות בין המים החמים שיש בצינורות לבין מי מהשכנים שהתקלח ראשון. מי שמתקלח ראשון, זוכה להשתמש במים החמים.

בחורף הבעיה גדולה יותר. בחורף, בצינורות המשותפים יש מים קרים אשר ממשיכים לבצע את מחזור המים של דוד השמש, רק שהם לא מחממים את המים שבמכל, אלא מקררים אותו.

בתוך המכל החם יש מים שאתם חיממתם וציפיתם להיכנס להתקלח, אך אותם מים קרים חודרים אל המכלים החמים ואט אט הם פשוט מתקררים.

לבעיה הזו כבר יש פתרון כיום. אנו בחברת לפיד פיתחנו את הפקחום. מערכת חכמה עם רגשים אשר יודעים לזהות מתי המים שלכם במכל חמים. כשזה קורה, מערכת פקחום מפעילה שסתום חשמלי אשר מפריד בין מכל המים החמים לצינורות הקרים.

מדובר בפטנט יחידי בארץ מסוגו שפותר את הבעיה מהשורש ומאפשר לכם להמשיך להשתמש במערכת הנהדרת הזו. הוא מתחבר בקלות אל המערכת ופשוט מאפשר לכם להנות מכל מיכל המים החמים שחיממתם עבורכם.

אם גם אתם מעוניינים בפקחום או שאתם זקוקים לתיקון מערכת סולארית בחולון, ניתן להזמין את המומחים שלנו בתחום גם בעיר זו וגם באזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן