דוד לא מחמם בקריית אונו

קמתם בארבע בבוקר להדליק את הדוד כדי שתוכלו להנות ממקלחת חמה שעתיים לאחר מכן ולפני יציאתכם לעבודה. חשבתם כי שעתיים שלמות של חימום הדוד יספיקו כדי להנות ממקלחת נעימה. כאשר נכנסתם למקלחת, גיליתם לאחר כחמש דקות כי המים מתחילים להיות פושרים. שאלתם את עצמכם, האם דוד לא מחמם בקריית אונו כי קיימת תקלה? במאמר הבא נענה בדיוק על השאלה הזו.

 

דוד לא מחמם בקריית אונו – תקלות אופייניות

מי שלא מכיר איך מערכות דודים עובדות, ודאי לא מכיר מהן התקלות שנפוצות בהן. בסה"כ דודי שמש ודודי חשמל נחשבים למוצר אמין שנשאר איכותי גם עשור שלם, אך בכל זאת, כמו כל מכשיר, גם הדוד עשוי לחוות תקלות. בחרנו להציג לפניכם מספר תקלות נפוצות של דודי חשמל ושמש הגורמות למצב של דוד לא מחמם בקריית אונו.

 

קולטים מלאים באבק

אחד הרכיבים של דודי השמש הוא הקולטים. בתוך הקולטים למעשה מתחיל תהליך חימום המים. כדי שהקולטים יעבדו בצורה טובה, עליהם להיות מוכנים לקלוט בצורה מלאה את קרני השמש.

דוד שמש לא מחמם עשוי להתרחש כאשר על הקולטים יש אבק או גרוע מכך, אבנית שמצטברת. ניקוי האבק או האבנית בעזרת מטלית לחה, יפתרו את הבעיה ויחסכו מאיתנו את המצב של דוד לא מחמם בקריית אונו.

 

קולטים שבורים

מצב נוסף ומאוד בעייתי שעשוי לגרום למצב של דוד לא מחמם הוא כאשר הקולטים שבורים. קולט שבור הוא קולט שלא יצליח לקלוט את קרני השמש ותהליך חימום המים יפגע ואנו נחווה מצב של דוד לא מחמם בקריית אונו.

בדיקה אחת לשנה של הקולטים והחלפתם בכל מספר שנים של שימוש, יעזור לכם להימנע מהמצב הזה.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה משולש שנמצא בתחתית מכל הדוד ובתוכו נמצאים גוף החימום והתרמוסטט. כאשר הפלאנג' שבור, ההגנה על רכיבים אלו לוקה בחסר. גוף החימום והתרמוסטט ביחד דואגים לחימום המים ושמירה על טמפרטורה קבועה המאפשרת מקלחת.

כניסה של אבנית לרכיבים אלו תגרום להם לעבוד מאוד קשה ולבסוף להישרף. אם אין מים חמים בדוד בקריית אונו בכלל, כדאי לחשוד שאולי גוף החימום נשרף עקב הצטברות של אבנית.

 

קצר חשמלי

דוד חשמל לא מחמם הוא מצב שעשוי להתרחש גם כאשר קיים קצר חשמלי. קצר כזה קורה כאשר מים מן המערכת נוגעים באזורים של חוטי החשמל.

במצב כזה יהיה קצר והדוד לא יצליח לבצע את תפקידו ולחמם את המים. קצר חשמלי מחייב בדיקה ותיקון על ידי חשמלאי דודים מקצועי. אל תנסו לתקן את הקצר בעצמכם, זהו מצב מסוכן ואתם עלולים להתחשמל.

 

נזילות מצינורות הדוד

צינורות הדוד הם חלק בלתי נפרד ממערכת הדוד. הצינורות יוצרים את המעבר של המים החמים אל מכל המים. כאשר קיימת נזילה באחד מהצינורות, כל תהליך מעבר המים נפגע ואתם תחוו מצב של דו לא מחמם בקריית אונו.

נזילה מחייבת הזמנת איש דודים שיאתר אותה ויסגור אותה בצורה מקצועית ונכונה. לעיתים הפתרון יהיה תיקון של האזור הנוזל או חיזוק של מקומות בצינור שאינם סגורים מספיק חזק. כאשר מדובר בקרע שלא ניתן לתיקון, איש הדודים יחליף את כל הצינור.

 

מערכת דוד ישנה

מערכות דודים ישנות עשויות לעבוד פחות טוב. מומלץ מידי שנה לבדוק האם המערכת עוד תקינה ובמידה ולא, לדאוג להחליף אותה או חלקים ממנה. מערכות הדודים כיום הרבה יותר מתקדמות וניתן לקבל מערכת דוד שתאפשר לכם לקבל מים חמים בצורה טובה יותר.

מומלץ לא לעבור יותר מעשור עם מערכת דוד שלמה. רצוי להחליף קולטים ומכל מידי פעם ואפילו לפני שמסתיים העשור. החלפת הדוד בזמן תמנע תקלות מיותרות וגם בדיקה שנתית תמנע אותן.

 

חוסר בשסתום במערכת דודים משותפת

אחת התקלות הנפוצות בבניינים משותפים היא הבעיה שקיימת במערכת הדודים המשותפת. מדובר במערכת דודים שלה קולטים וצינורות משותפים לכל דיירי הבניין.

הבעיה נמצאת בכל המערכות הללו מהסיבה שפשוט חסר בה שסתום אחד קטן שמפריד בין מכלי המים שבדירות לבין מערכת הצינורות המשותפים.

 

הבעיה בדוד בחורף

בחורף המים הקרים שבצינורות המשותפים זולגים אל הדוד החם שחיממתם באמצעות הדוד החשמלי וגורמים לכך שאתם תחוו מצב שבו אין מים חמים בקריית אונו או מים פושרים.

 

הבעיה בדוד בקיץ

בקיץ המים החמים במכל הדוד עוברים אל השכן שהתקלח לפניכם והמים החמים שהגיעו אל המכל שלכם פשוט מתבזבזים.

 

איך אפשר לפתור את הבעיה של חוסר השסתום?

חברות רבות ואנשי דודים ניסו למצוא פתרון איכותי לבעיה. כל החברות הציעו פתרונות חלופיים שאנו מכירים כיום כמו חימום מים בגז או חימום חשמלי מהיר.

פתרונות אלו הם פתרונות שעולים כסף רב ולכן לא באמת יעילים. החברה היחידה שהרימה את הכפפה ויצרה פתרון שמתחבר למערכת הדודים המשותפת היא חברת לפיד שהמציאה את הפקחום.

 

מהו פקחום?

פקחום זו למעשה מערכת חכמה שמתחברת למערכת הדודים המשותפת. המערכת יודעת לזהות באמצעות חיישנים, מתי מכל המים שלכם חם. במצב זה היא דואגת לייצר שסתום חשמלי ששומר את המים החמים שבמיכל.

המערכת היא פשוטה מאוד ועובדת על סוללות. תוכלו להתקין אותה בעצמכם או לבקש שירות התקנה בעלות. אם כבר דיברנו על עלות המערכת, כדאי לדעת שהיא מאוד משתלמת וניתן להחזיר את ההשקעה בתוך שנה אחת תמימה.

אנשים שמתקינים את פקחום מעידים כי הם לא חווים מצבים של חוסר במים חמים בקריית אונו וזה בהחלט עוזר להם לדעת האם יש תקלות אחרות במערכת הדוד. את הפקחום ניתן לרכוש בחברת לפיד. כנסו לאתר ובררו על איזורי שירות נוספים של הפקחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן