תיקון מערכת סולארית בבני ברק

אתם גרים בבניין משותף ודיירי הבניין מתלוננים כי אין להם מים חמים פעמים רבות. אתם שוקלים להביא טכנאי דודים כדי להבין מה הבעיה והאם יש צורך בתיקון מערכת סולארית בבני ברק, אך לפני, מומלץ שתקראו על התקלות הנפוצות במערכת מהסוג הזה ואיך מבצע טכנאי הדודים תיקון.

 

איך מתבצע תיקון למערכת סולארית?

כדי לדעת איך טכנאי דודים מבצע תיקון למערכת סולארית, עליכם לדעת איך עובדת מערכת סולארית מרכזית.

למעשה, מדובר על מערכת דודים משותפת הכוללת צינורות משותפים וקולטים משותפים אשר מתחברים אל מכלי הדוד שבדירות.

כל מכל דוד, מחובר גם למערכת חימום מים חשמלית שמשמשת את הדיירים בחורף. כדי לדעת מה התקלה ולדעת האם מדובר במערכת החשמל העצמאית או במערכת המשותפת, על הטכנאי לבדוק את הרכיבים של אחת מהמערכות.

אם מדובר ביום שמש והדוד לא מחמם, הרי שייגש הטכנאי לבדוק את המערכת המשותפת. אם מדובר ביום חורף, יהיה עליו לבדוק את שתי המערכות יחד בגלל שקיימת גם בעיה מבנית במערכות משותפת שעלולה לעשות בעיות בעונת החורף.

 

איך מזהים אם מדובר בתקלה בדוד החשמל או השמש?

תחילה, ישאל אתכם הטכנאי מספר שאלות כמו: האם הדוד לא מחמם בכלל? האם הדוד מחמם, אך אחר חמש עד עשר דקות של מלקחת המים כבר קרים לגמרי? כמה זמן הדלקתם את הדוד החשמלי? ועוד.

השאלות המכוונות יביאו אותו להסקת מסקנות לגבי המערכת שיש לבדוק. אם מדובר בקיץ ואין לכם מים חמים, יחשוד הטכנאי כי דוד השמש לא מחמם עקב תקלה.

אם מדובר בחורף, אם עניתם בחיוב על השאלה האם המים חמים בהתחלה ולאחר מכן מתקררים מהר, הרי שלא מדובר בתקלה ואין צורך בתיקון מערכת סולארית בבני ברק, אלא מדובר בתקלה מבנית שתכף נרחיב עליה.

אם אין לכם בכלל מים חמים, כנראה שאחד מהרכיבים החשמליים לא עובד תקין ויש לבדוק זאת ולהחליף את הרכיב.

 

תקלות נפוצות בדודי חשמל

בדודי חשמל רוב התקלות קשורות ברכיבים החשמליים אשר עלולים עם הזמן להפסיק לעבוד ויש לתחזק אותם ולהחליף במידת הצורך.

אם אתם מדליקים את הדוד החשמלי ודוד החשמל לא מחמם בכלל את המים, בסבירות גבוהה מאוד שהבעיה היא באחד הרכיבים.

איש הדודים שתזמינו, יבדוק מספר רכיבים שידוע שהם גורמים לחוסר בחימום המים.

 

גוף חימום תקול

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים שבמכל הדוד כאשר אתם מדליקים את המתג. הוא אינו קשור בשום צורה למערכת הדודים המשותפת או לחימום המים באמצעות השמש.

הבעיה העיקרית עם גוף החימום זו ללא ספק האבנית. כאשר נכנסת אבנית לתוך גוף החימום ולא מנקים אותו כחלק מהתחזוקה השנתית, הוא מתחיל לעבוד יותר קשה מעבודתו ברגילה ובאיזה שהוא שלב הוא פשוט נשרף.

הדרך היחידה להחזיר את הדוד לפעול במקרה זה, הוא באמצעות החלפה של גוף החימום. החלפה של גוף החימום מצריכה המון זהירות מכם וגם הכרות טובה עם החיבורים של גוף החימום אל הדוד.

הסכנה הכי גדולה בניסיון להחליף גוף חימום לבד היא התחשמלות. לכן, אל תנסו זאת לבד, פשוט הזמינו איש מקצוע מומחה או חשמלאי דודים מוסמך.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה מעין משולש מתכת שתפקידו לשמור על גוף החימום והתרמוסטט. אם נכנסת אבנית לגוף החימום והתרמוסטט, יכול להיות שזה קרה בגלל שהפלאנג' שאמור להגן על רכיבים אלו שבור.

אם הפלאנג' שבור, איש הדודים יצטרך להחליף גם את התרמוסטט וגם את גוף החימום. כמובן שלאחר ביצוע ההתקנה, יהיה עליו לחבר פלאנג' חדש.

בדיקת אבנית ברכיבי הדוד החשמליים היא חשובה מאוד ורצוי לבצע אותה אחת לשנה. בצורה כזו, תצליחו לשמור על הדוד שלכם תקין לאורך זמן.

 

התקלות הנפוצות בדודי השמש

גם בדודי שמש יש תקלות רבות. מצבים שבהם אין מים חמים במערכת סולארית מרכזית עשויים להתרחש כאשר רכיב קליטת קרני השמש לא מתפקד כמו שצריך.

 

קולטים מלוכלכים

כאשר יש אבק על הקולטים, הם לא יכולים לאגור את כמות הקרניים הרצויה ולכן הם לא מחממים מספיק את המים. במקרה זה אין צורך בתיקון מערכת סולארית בבני ברק כי כל מה שצריך זה פשוט ניקיון של איש דודים בעזרת מטלית.

כיום חברות דודים רבות מציעות עבור המערכות הסולאריות, מערכת שטיפה אוטומטית אשר מתחזקת היטב את הניקיון.

 

קולטים שבורים

קולטים שבורים זו עוד תקלה אשר מונעת מכם לקבל את מלוא קרני המש הרצויות לחימום המים. זהו מצב שבו תצטרכו להזמין איש דודים שיזהה את הקולט השבור ויחליף אותו.

מספיק שיש קולט אחד שבור במערכת הסולארית, וכבר אחוזי הקרניים שאתם מקבלים נמצאים בירידה מאוד גדולה. כל קולט הוא חשוב במאמץ המשותף לחמם את המים שלכם.

 

התקלה המבנית של בתים משותפים

עוד תקלה שלא כולם מכירים היא התקלה המבנית של מערכות דודים משותפות. הבעיה היא למעשה חוסר שסתום בין מערכת הצינורות המשותפים למכל הדוד.

בחורף, כאשר יש מים קרים בצינורות, הם עוברים אל הדוד החם ומקררים אותו. אם אתם נכנסים למקלחת, מתחילים עם מים חמים ותוך חמש דקות הם נגרמים, הרי שזו בדיוק הבעיה.

למרבה המזל, כיום יש פתרון מצוין לבעיה המבנית והיא התקנת מערכת פקחום. מערכת חכמה אשר מזהה מתי יש לכם מים חמים בתוך המכל ומייצרת שסתום חשמלי ששומר על המים שלכם.

הפקחום הומצא על ידי החברה שלנו והוא כיום הפתרון היחיד לבעיה. את פקחום תוכלו לרכוש מאיתנו בבני ברק או באזורי שירות נוספים לתיקון מערכת סולארית והתקנה של פקחום.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן