דוד לא מחמם בגבעתיים

העיר גבעתיים היא עיר שנמצאת במרכז הארץ ולכן כל מי שיבקר בה יראה כי יש בה פחות אזורים ירוקים ויותר בניה עירונית של בניינים. בחלקה בניינים נמוכים שנבנו בעשורים ישנים יותר של המדינה ובחלקים היותר חדשים שלה אנו נראה בניה מפותחת. בכל סוג של בניה קיים שימוש בדודים לחימום מים. בכתבה הבאה נדבר על דודים ועל מצבים שבהם דוד לא מחמם בגבעתיים.

 

מהו דוד לחימום מים?

דוד לחימום מים הוא למעשה המצאה מצוינת שמשתמשים ב-95 אחוזים מהבתים בישראל מהסיבה שיש להמצאה הזו אפשרות לבצע חימום של מים בעזרת אנרגיית השמש.

במדינת ישראל זוהי המצאה חסכונית מאוד בשל חודשי הקיץ החמים במיוחד. על אף היתרון העצום של דוד השמש, עדיין אנו מנראה מצבים שבהם דוד לא מחמם בגבעתיים כי קיימת בו תקלה. מהן אותן תקלות ואיך יודעים האם יש להזמין איש מקצוע?

 

דוד לא מחמם בגבעתיים בגלל בעיה מבנית

כל מי שמכיר מהו דוד, ודאי שם לב כי לדוד יש קולטים, מכל דוד וצינורות. החיבור הזה נראה לעין בצורה יפה כאשר מדובר בבתים פרטיים או בנייני דירות עם מעט קומות.

בבניינים משותפים שיש בהם מעל חמש קומות והמון דיירים, אין מספיק מקום לדודי שמש במתכונת המוכרת ולכן בניינים אלו אתם תראו מערכת דודים משותפת לכל הדיירים יחד. אין זה אומר שהם מתקלחים יחד, אלא שחימום המים נעשה במשותף.

 

מה הבעיה המבנית של הדוד בבתים משותפים?

דוד לא מחמם בגבעתיים עשוי להתרחש בבניין משותף בגלל תקלה מבנית. הצינורות המשותפים של המערכת מספקים מים חמים לכל דיירי הבניין.

ביום קיץ, כאשר קרני השמש מחממות את המים עבור כל הדיירים, אם השכן שלכם התקלח לפניכם, יכול להיות שלא יישארו לכם מים חמים, אך מכיוון שאתם לא מכירים את הבעיה המבנית, יכול להיות שתחשבו כי יש לכם תקלה שבגללה דוד לא מחמם בגבעתיים.

 

השפעת התקלה המבנית בחורף

בחורף הבעיה קשה יותר. בחורף אתם מחממים את המים באמצעות אנרגיית חשמל. בצינורות המשותפים יש מים קרים ומכיוון שהם אינם מופרדים ממכל המים, המים הקרים זולגים אל הדוד החם ואתם בטוחים כי יש תקלת דוד לא מחמם בגבעתיים, כאשר הבעיה היא למעשה חוסר בהפרדה.

 

כיום יש פתרון מהפכני לבעיה המבנית

אז נקלעתם למצב של דוד לא מחמם בגבעתיים בדירה חדשה בבניין וכעת אתם רוצים לפתור את הבעיה. הדבר הראשון שמומלץ לכם לעשות הוא להתקין פקחום.

פקחום היא מערכת חכמה מבית חברת לפיד שתפקידה להתחבר למערכת המשותפת, לזהות באמצעות חיישני חום את מכל המים החם שלכם ואז לייצר שסתום חשמלי שיוצר הפרדה עם הצינורות המשותפים. זהו פתרון מהפכני שלא נראה עד כה.

 

היתרון של פקחום על פני מוצרים אחרים

נתחיל מזה שאין כיום פתרון לבעיה המבנית של דוד לא מחמם בגבעתיים שמתחבר למערכת המשותפת כמו פקחום. כל המערכות שמציעים כיום לפתרון הבעיה הם מערכות חלופיות שלא פועלות בחלק מהשנה על אנרגיית שמש ולכן הן לא חסכוניות.

מערכת פקחום מאפשרת לכם שימוש יעיל במים החמים, כך שאתם לא צריכים להדליק את הדוד החשמלי ובכך חוסכים 50 אחוזים מההוצאות. המערכת פשוטה מאוד להתקנה והעלות שלה נמוכה מאוד. חפשו אזורי שירות נוספים של פקחום מעבר לגבעתיים אצלנו באתר.

 

מצבים שבהם הבעיה היא בתקלה אמיתית

לפעמים דוד לא מחמם כי יש לו תקלה אמיתית. יש מספר סוגים של תקלות ואנו נדבר כעת על כמה מהן.

 

קולטים מלוכלכים

קולטים מלוכלכים זו אחת התקלות שגורמת למצב של דוד שמש לא מחמם בגבעתיים. הבעיה שהאבק מונע מקרני השמש לחדור ל הקולט וכך אתם מקבלים פחות אנרגיית מהשמש, דבר שבפועל מביא לכך שלא יהיו לכם מים חמים בדוד.

 

אבנית מצטברת

האבנית היא הבעיה הכי גדולה של דודים. האבנית היא תוצר לוואי בלתי נמנע בעת חימום המים. אבנית מצטברת על כל חלקי הדוד וגורמת לרכיבים להפסיק את עבודתם וכך אתם מגיעים למצב שאין מים חמים בגבעתיים.

 

גוף חימום שרוף

גוף חימום הוא החלק שמחמם את המים על ידי האנרגיה שהוא קיבל מהשמש או מהחשמל. גוף החימום עלול להישרף כאשר הוא עובד יותר מידי.

זה יכול לקרות כי שכחתם לכבות את המתג או בגלל שגוף החימום מלא באבנית ולכן עובד קשה יותר. אם נקלעתם למצב של דוד חשמל לא מחמם הזמינו איש דודים שיבדוק האם הבעיה בגוף החימום.

 

לדאוג לתקינות הדוד באופן עצמאי

כדי להימנע ממצב שאין מים חמים בגבעתיים, עליכם לדאוג לתחזוקה נכונה של הדוד. מה שאתם יכולים לבצע בעצמכם בתחזוקה כזו הוא ניקיון של חלקי הדוד החיצוניים מאבנית.

ניקוי הקולטים מאבק. לפעולה זו לא צריך יותר מידי, בסה"כ מטלית לחה עם מעט חומץ ואתם מסודרים. עלו לגג, נגבו את כל החלקים החיצוניים וכך תשמרו על התקינות של החלק החיצוני.

 

לדאוג לתקינות הדוד בעזרת איש דודים

יש חלקים בדוד שמחייבים תחזוקה שנתית על ידי איש דודים מוסמך. מדובר בחלקים הפנימיים של הדוד. זוהי תחזוקה שאתם לא יכולים לבצע בעצמכם מהסיבה שיש כאן התעסקות עם חשמל שנמצא בסביבה עם מים ויש כאן סיכון של התחשמלות.

כדי לא להסתכן עליכם להזמין איש דודים מקצועי שיבצע בדיקה יסודית של הדוד שלכם אחת לשנה וגם יבצע ניקוי יסודי של החלקים הפנימיים בדוד. בין החלקים שחייבים בניקוי כזה הם הפלאנג', גוף החימום והתרמוסטט. כמו כן, איש דודים מקצועי יוכל לומר לכם האם יש להחליף רכיבים מסוימים בדוד או את הדוד כולו.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן