אין מים חמים בקומות התחתונות בבניין

דמיינו לעצמכם שאתם מתעוררים לחיבוק צונן של מקלחת קרה ואתם מגלים שחבריכם הדיירים בבניין המשותף מתמודדים עם אותה המצוקה וגם חווים מקלחות קרות. הנושא של אין מים חמים בקומות התחתונות בבניין מתרחש בבניינים משותפים ורוב האנשים לא ממש מודעים לסיבה ובטוחים כי מדובר בתקלה. 

במאמר הבא נסביר מתי מדובר בתקלה ומתי מדובר בבעיה מבנית של המערכת המשותפת לחימום מים.

 

מערכת משותפת, מים משותפים

בניין דירות טיפוסי משתמש במערכת דודים משותפת, הכוללת מערכת סולארית משותפת ורשת של צינורות המתחברים לדודים קטנים בודדים בתוך כל דירה.

הדיירים במהלך היום יום עסוקים בעיקר בנושא של חימום מים לצרכים שלהם ובעיקר לצרכי המקלחת ופחות בתקלות או הבנה למה אין להם מים חמים.

בימי שמש, מערכת זו פועלת בצורה דיי חלקה, עם שפע של מים חמים המבטיחים שביעות רצון לכולם. עם זאת, כאשר העונות עוברות לימים קרים ומעוננים יותר – בעיקר באביב, בסתיו ובחורף – צץ אתגר חדש.

 

אין מים חמים בקומות התחתונות בימים קרים

בימים הקרים יותר, חודרים מים קרים אל הדודים הקטנים והם מתמזגים עם המים שחוממו מראש על ידי הדוד החשמלי.

דייר שיכנס למקלחת, עשוי לחוות מים יותר פושרים או מים קרים לחלוטין. אין ספק שזהו מצב לא נעים ויש גם כאלו שיחשבו שמדובר במצב של דוד לא מחמם.

במהלך השנים, נבחנו פתרונות חלופיים למערכת הדודים המשותפת, אך לעתים קרובות פתרונות אלו הביאו לעלויות גבוהות בטווח הארוך הן בהתקנה והן בצריכת החשמל.

 

פתרון חדשני לבעיה: הפקחום

חברת לפיד העוסקת בתחום הסולארי כבר שנים, ניצלה את מומחיותה והיא היחידה כיום שמציעה פתרון חדשני שפותר את הבעיה.

וסת חכם בשם פקחום שנועד לשחרר את הדיירים ממצבים של טמפרטורות מים לא עקביות. המכשיר הגאוני הזה מתחבר בצורה חלקה למערכת, ומבחין בדיוק מתי יש מים חמים בתוך הדודים הפרטיים.

כשמתבצע זיהוי כזה, בתמרון מהיר הוא מנתק את הדוד של הדירה מהמערכת המשותפת ומבטיח שהמים המחוממים יישארו שמורים לשימוש אישי, ללא נגיעה במים הקרים שמסתובבים בצנרת.

מערכת חכמה זו, המותאמת לסטנדרטים הישראליים, זכתה להערכה רחבה, כאשר אלפי משתמשים מרוצים מעידים על יעילותה.

דיירי הבניינים המשותפים כבר לא חייבים לסבול מקלחות פושרות או לנווט במורכבות של מערכות דודים משותפות – הפקחום החכם אמין ומגיע עם המון יתרונות ובעיקר פותר את הבעיה.

 

שאלת החשמל המבוזבז: טופלה ונפתרה

כמוסיפים מערכת נוספת למערכת קיימת, מתעורר חשש טבעי ושאלות כמו: מה קורה כשהמים בצנרת המשותפת מגיעים לטמפרטורה הרצויה? האם יש עלות נסתרת לנוחות החדשה הזו?

התשובה לשאלות אלו מאוד מרגיעה. צג הטמפרטורה החכם, מרכיב אינטגרלי של המערכת, בעל יכולת חדה לזהות מתי המים בצינורות המשותפים השיגו את הטמפרטורה האופטימלית.

כאשר יש זיהוי כזה, הוא פותח את השסתום החשמלי ומאפשר כניסת מים חמים מהצינורות המשותפים אל הדודים.

בשני התרחישים, כאשר דוודים בודדים מספקים מים מחוממים או כאשר המערכת המשותפת נכנסת לפעולה, הצרכן שמתקין את הפקחום מתגלה כמרוויח האולטימטיבי. המערכת מונעת בזבוז חשמל עודף, ומבטיחה איזון בין נוחות ויעילות אנרגטית.

 

חיסכון עצום והשקעה נבונה

סקרנים לגבי החיסכון הפוטנציאלי בחשמל? התקנת תרמוסטט בבית מתורגמת לכך שמשפחה ממוצעת בת חמש נפשות חוסכת כחמישים אחוז מצריכת החשמל החודשית שלה לחימום מים.

ההשקעה הראשונית בפתרון החכם הזה, היא נמוכה וביחס לפתרונות יקרים אחרים, היא מתגלה כבחירה נבונה וחסכונית.

למרבה הפלא, ההחזר על ההשקעה מתרחש תוך שנה פלוס מינוס ומסמל את תחילתו של חיסכון מתמשך בחשבונות החשמל תוך התענגות בחמימות המים החמים.

יתרה מכך, אם כל הדיירים בתוך הבניין יאמצו את מערכת התרמוסטטים החדשנית הזו, תתפתח תועלת משותפת – אף דייר לא יסבול מצב שבו מים חמים חומקים מהם.

האימוץ הקולקטיבי של טכנולוגיה זו יוצר שיווי משקל הרמוני, המציע הן מים חמים והן חיסכון משמעותי בחשמל עבור כל מי שנמצא בבניין המשותף.

 

פתרון Win-Win לנוחות משותפת

אתגרי המערכת המשותפת בבניינים משותפים והרצון במים חמים באופן עקבי לא צריך להיות מאבק תמידי.

על ידי גילוי המורכבויות של מערכות דודים נפוצות, הבנת המגבלות העונתיות שלהן ואימוץ פתרונות חדשניים כמו הפקחום של חברת לפיד, יכולים הדיירים להפוך את המרחב המשותף שלהם למקום שיש בו נוחות ויעילות.

כבר לא צריך לחשוב שמקלחות במים פושרים הם הסטנדרט בבניינים משותפים, כי הפתרון כל כך פשוט וגם פותר את הבעיה.

 

מתי מדובר בתקלה?

מתי הבעיה אינה תלויה במערכת המשותפת? בעיקר כשישנן תקלות הקשורות בנזילות או בבעיות של הקולטים.

בעיות אלו לא מאפשרות למערכת לעבוד בצורה יעילה ופעמים רבות הן משביתות אותה. במצב כזה לא תחוו מים פושרים, אלא מים קרים לחלוטין ואז יש צורך בהזמנת טכנאי.

יותר מזה, אם יש לכם פקחום, אתם יכולים לדעת באופן ודאי שאם אין לכם מים חמים, הבעיה נוסעת מתקלה ולא מהבעיה המבנית של המערכת המשותפת.

אין ספק שזה יחסוך לכם התלבטויות רבות, האם להזמין טכנאי או לא. במקרים אלו פשוט תזמינו אותו, עדכנו שיש לכם פקחום ובקשו הסבר לתקלה של אין מים חמים בקומות התחתונות.

לסיכום, אין מים חמים בקומות התחתונות זהו מצב שיכול לנבוע כתוצאה מתקלה או מהמצב המבני של המערכת המשותפת. אם יש לכם פקחום, אתם מצמצמים אוטומטית את הבעיה המבנית ונשארים רק עם האפשרות של התקלות ואז אתם יכולים להזמין טכנאי שבאמת יחפש את הבעיה.

להתקנת מערכת פקחום או להזמנת טכנאי מומחה למערכות סולאריות, צרו עמנו קשר. המומחים שלנו ללא ספק יסייעו לכם.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן