למה אין מים חמים בקיץ

קיץ, חם בחוץ בצורה בלתי רגילה ואתם משתמשים במקלחת מספר פעמים ביום. בימים חמים ובכלל בעונת הקיץ, לא אמורה להיות בעיה של מים חמים. ובכל זאת, אנו שומעים לעיתים אנשים ששואלים: למה אין מים חמים בקיץ בדוד השמש שלי, אם הייתה שמש לאורך כל היום ומאוד חם בחוץ. במאמר הבא אנו נמנה מספר מצבים שבהם אין מים חמים בקיץ.

 

למה אין מים חמים בקיץ בבית פרטי?

בתים פרטיים לרוב יחזיקו על הגג דוד שמש פרטי הכולל את מכל הדוד והקולטים. התשובה לשאלה: למה אין מים חמים בקיץ בדוד השמש הפרטי, טמונה כמובן במספר תקלות נפוצות בדודים שעשויות לפקוד את הדוד שלכם. החלטנו למנות את כל התקלות שעשויות להתרחש בדוד פרטי ביום קיץ שטוף שמש.

 

אין מים חמים כי יש בעיה בקולטים

מצב של דוד לא מחמם עשוי להתרחש כאשר קיימת בעיה בקולטים. לקולטים עשויות להיות מספר בעיות שגורמות להם לא לבצע את קליטת קרני השמש.

ריכזנו את תקלות הקולטים בטבלה הבאה:

הבעיה למה אין מים חמים בקיץ עם קולט תקול הפתרון
קולטים לא עובדים כי יש עליהם אבנית או אבק קולטים צוברים אבנית ואבק שמכסים את האזור שקולט את קרני השמש.

בצורה כזו הקולטים לא מצליחים לקלוט מספיק קרני שמש שיהפכו לאנרגיה שתחמם את המים.

בבית פרטי אין כל מניעה לעלות אל הגג עם מטלית לחה וקצת חומץ ולנקות אותם בצורה פשוטה וקלה. מומלץ לבצע זאת אחת לתקופה.
קולטים שבורים כאשר הקולטים שבורים, האזור שקולט את קרני השמש תקול ולכן זה תוקע את כל התהליך של חימום המים. הזמנת איש דודים להחלפת קולטים.
נזילה מצינורות הקולט בתוך הקולט יש צינורות שקרני השמש מחממים. כאשר יש נזילה, למעשה נפגע התהליך. הזמנת איש דודים לתיקון הנזילה.
קולטים ישנים קולטים ישנים אינם מבצעים את עבודתם כראוי. כיום יש קולטים בטכנולוגיות חדישות שמבצעים חימום מים טוב יותר. הזמנת איש דודים להחלפת הקולטים.

 

אין מים חמים כי יש נזילה

למה בקיץ אין מים חמים בדוד השמש? מצב זה עשוי להתרחש כאשר יש נזילה. נזילות יכולות להתרחש באזורים שונים בצינורות הדוד. כאשר יש נזילה, תהליך קבלת המים החמים לא עובד כראוי.

הנזילות יכולות להתרחש כי אחד מהצינורות נקרע, הוא יכול להתרחש כי החיבור לא חזק מספיק והסיבה השלישית היא אבנית שמצטברת בצינור ויוצרת בו קרעים. דוד שמש לא מחמם מהשמש בגלל נזילה זו בהחלט תקלה שעשויה לפקוד אתכם, אך תוכלו להזמין איש דודים שיתקן אותה דיי בקלות. אפשר לומר שזו אחת התקלות היותר פשוטות וגם היותר זולות בתיקון שלה.

 

למה אין מים חמים בקיץ בבניין משותף?

בבניין משותף כל התקלות שהזכרנו קודם הן תקלות אפשרויות, רק שמערכת הדוד היא השונה. כששואלים למה אין מים חמים בקיץ בבניין דירות, יש לבדוק קודם, האם מדובר בתקלה שכל הדיירים חווים או שרק מספר דיירים או דייר אחד חווה אותה.

בבנייני דירות הדוד הוא למעשה מערכת דודים משותפת עם קולטים משותפים וצינורות משותפים. אין מים חמים בדוד שמש בקיץ יכול להיות כי הקולטים ששייכים בעצם לכולם לא פועלים ואז יש לבדוק עם איש דודים באופן גורף האם התקלה היא שם.

כמו כן, נזילות יכולות להתרחש בצינורות המשותפים, אך הם גם יכולות להתרחש בצינורות הקטנים יותר שמחברים את מערכת הצינורות אל המכל הקטן שלכם. במצב כזה, סביר שתזדקקו לאיש דודים שיגיע אליכם לדירה.

 

אין מים חמים בקיץ בבניין משותף בגלל תקלה מבנית

רוב האנשים שמתגוררים בבניין לא יודעים דבר על מערכת הדודים המשותפת. כאשר מתרחשת תקלה, רובם בטוחים כי מדובר באחת התקלות שהזכרנו קודם.

אנו יודעים כיום לומר כי בבניינים משותפים עם מערכת דודים משותפת, יש תקלה מבנית שבה אין שסתום בין הצינורות המשותפים לדוד הפרטי שצמוד לדירה שלכם.

חווים מצב שבו דוד שמש לא מחמם ואין שום תקלה אחרת? כנראה שהבעיה המבנית היא זו שגורמת לתקלה. לבעיה המבנית יש פתרון שעליו נדבר בהמשך, אך תחילה, נציג בפניכם מהי הבעיה ואיך היא מונעת מכם קבלת מים חמים בקיץ וגם בעונת החורף.

 

למה חוסר בשסתום מהווה בעיה?

בקיץ, כאשר אין לנו צורך לחמם את המים ואנו מסתמכים על עבודת הקולטים, הצינורות המשותפים מתמלאים במים חמים שחוממו בעזרת אנרגיית השמש.

בגלל שמהערכת משותפת, מים חמים שהגיעו אליכם, הם אותם המים החמים שהשכן שלכם משתמש בהם. בצורה כזו, מי שהתקלח ראשון, יקבל יותר מים חמים. אין שסתום שעוצר את מעבר המים החמים, גם אם הם הגיעו אל הדוד שלכם. בחורף הבעיה היא אחרת.

אתם מחממים את המים בעזרת הדוד החשמלי, המים במכל חמים, איך הצינורות המשותפים עם מים קרים. בגלל שאין מה שיעצור את הירידה של המים הקרים אל הדוד, אתם עשויים לחוות מקלחות שבהם המים פושרים או מתקררים דיי מהר.

 

מה הפתרון לבעיה המבנית?

הפתרון היחיד שיש כיום לבעיה המבנית הוא הפקחום. זהו מוצר מהפכני של חברת לפיד שמייצר שסתום חשמלי ברגע שהוא מזהה שיש אצלכם במכל מים חמים.

בצורה כזו, לא משנה אם מדובר על קיץ או חורף, המים החמים שלכם נשמרים. פתרונות אחרים יציעו לכם מערכות אחרות שאינן מתחברות לדוד השמש והופכות להיות יקרות יותר כי הן בתשלום בכל זמן בשנה.

הפקחום מאפשר לכם להשתמש בדוד השמש בקיץ ובחורף הוא חוסך לכם כסף רב על הדלקת הדוד אינספור פעמים. הפקחום שומר לכם על המים החמים ומאפשר לכם להתקלח בנוחות.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן