אין מים חמים – מה עושים?

רוב האנשים אוהבים להתקלח במים חמים ובמיוחד בחורף כשקר מאוד. בקיץ, לרוב, משתמשים בדוד השמש ומקבלים מים חמים ואפילו רותחים לכל שעות היום. בחורף, המצב מאתגר יותר ומצריך שימוש בדוד החשמלי. בדוד החשמלי עשויות להתרחש מספר תקלות שיגרמו לכם לא להנות ממקלחות חמות. אז אין מים חמים מה עושים? הכתבה הבאה תעזור לכם להתמודד עם המצב.

 

תקלות נפוצות הגורמות למים קרים בדוד

את התקלות הגורמות לחוסר במים חמים בדוד, נהוג לחלק לתקלות המתרחשות בקיץ ותקלות המתרחשות בחורף. הסיבה לחלוקה היא בדרך חימום המים בכל עונה.

בעונת הקיץ אנו משתמשים בדוד השמש ולכן התקלות יהיו קשורות בעיקר לחוסר קבלת קרני השמש. בחורף, אנו משתמשים בחימום המים בעזרת חשמל, בדרך זו בעיות החשמל נפוצות יותר. ובכל מקרה, קיימות גם תקלות הנובעות מבלאי של הרכיבים השונים. הנה מספר תקלות שגורמות לחוסר במים חמים בדוד.

 

קולטנים מלוכלכים – תקלת קיץ

אחת התקלות הנפוצות בדודי שמש בימי הקיץ היא תקלת הקולטנים המלוכלכים. תפקיד הקולטנים הוא לקלוט את קרני השמש ולהפוך אותן מאנרגיית אור לאנרגיית חום וכך לחמם את המים. במצב שבו הקולטנים מלוכלכים, קרני השמש לא נקלטות במלואן ואתם תחוו מים יותר קרים. ככל שמצב האבק והאבנית חמורים יותר, כך קליטת קרני השמש תקטן.

אפשר לומר שמבין תקלות הדוד, זו אחת התקלות הפשוטות, כי אם אתם מנקים באופן קבוע את הקולטנים והצטבר בהם מעט אבק ואבנית, תוכלו בניגוב פשוט להסיר אותם. הבעיה מתחילה כאשר האבנית מצטברת והופכת לקשה ואז תצטרכו להחליף את הקולטנים וזו כבר פרוצדורה שעולה כסף.

 

גוף חימום שרוף – תקלת חורף

בעיה אחרת בדוד החשמל שגורמת לחוסר במים חמים היא בעיה בגוף החימום ובעיקר כאשר הוא נשרף. גוף החימום הוא רכיב שתפקידו להמיר את אנרגיית החשמל לאנרגיית חום וכך לחמם את המים.

כאשר יש אבנית על גוף החום, הוא עובד קשה יותר. ככל שעבודתו קשה יותר, הוא עובד בקצב מהיר וחזק מיכולתו ובאיזה שהוא שלב הוא נשרף! כאשר גוף החימום נשרף, אין מה שיהפוך את האנרגיה החשמלית לאנרגיית חום ותהליך חימום המים נעצר. זהו מצב שבוודאות יביא אתכם למצב שלא יהיו לכם מים חמים בדוד.

 

צינורות קרועים או נוזלים – תקלות בלאי

עוד תקלות המביאות לכך שלא יהיו לכם מים חמים בדוד, הן תקלות הבלאי. אחת התקלות היא למעשה תקלה בצינורות המעבירים מים חמים אל הדוד.

בתקלה זו הצינורות עשויים להיות קרועים או שיש בהם סדקים הגורמים לנזילות. במצב כזה לא יהיה מעבר של מים חמים אל הדוד ולא יהיו לכם מים חמים. בלאי בצינורות זה דבר נפוץ, במיוחד כאשר לא מבצעים באופן קבוע לדוד.

 

אין מים חמים מה עושים? איך פותרים את התקלות?

אז חשוב וכדאי לדעת שיש מה לעשות כדי לפתור תקלות בדוד ומצבים שבהם אין מים חמים בדוד. יש להתייחס לפתרונות גם לטווח הרחוק וגם בטווח הקרוב.

אז אם אתם מעוניינים לשמור על הדוד שלכם לטווח הרחוק, עליכם לדאוג לתקינותו באופן קבוע בעזרת בדיקה שנתית של איש מקצוע.

מערכת הדוד בבתים היא מערכת אמינה שיכולה לעבוד באופן תקין במשך הרבה שנים, וזאת בתנאי שאתם מבצעים תחזוקה נכונה. לתחזק נכון את הדוד אומר לבדוק שכל הרכיבים עובדים, להחליף אותם במידה והם בלויים והכי הכי חשוב לנקות אבנית באופן קבוע מכל החלקים. ברגע שהדברים הללו מתבצעים אחת לשנה, הדוד שלכם יכול עבוד באופן תקין גם עוד 15 שנים ולפעמים אפילו יותר.

בטווח הקצר, מי שחווה תקלות שבהן אין מים חמים או שיש מים פושרים, מומלץ להזמין איש דודים. איש הדודים שהוא בעל המקצוע המוסמך, יבדוק קודם את חלקי הדוד השונים.

במידה ויש תקלה, יחליף את הרכיב התקול. אם איש הדודים יזהה כי מדובר בתקלת חשמל, לרוב הוא ימליץ לכם לפנות לחשמלאי דודים מוסמך.

 

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על זה:

 

לסיכום

דוד החימום נחשב למערכת טובה ואמינה שיכולה לעבוד לאורך שנים. אם אתם חווים תקלות ולא מקבלים מים חמים או שהדוד לא מחמם את המים, מומלץ להזמין איש מקצוע שיבדוק במה מדובר. מעבר לכך, בצעו בדיקת תקינות של הדוד אחת לשנה ותימנעו מתקלות בשגרה.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן