אין זרם של מים חמים – מה עושים?

הגעתם הביתה אחרי יום עבודה ואתם כל כך מחכים למקלחת החמה של הערב, אך כאשר נכנסתם למקלחת, שמתם לב כי אין זרם של מים חמים. מצב כזה הוא לא נעים, אך הוא עשוי להתרחש בדודי חשמל ודודי שמש עקב תקלות מסוימות. במאמר הבא אנו נסביר על התקלות השונות שיכולות לגרום למצב זה.

 

אין זרם של מים חמים – תקלות נפוצות בדודי שמש

אבנית על הקולטים

אחת התקלות הנפוצות בדודים היא אבנית או אבק על הקולטים. הקולטים הם למעשה הרכיב שאוגר בתוכו את קרני השמש מהם מופק החום עבור המים.

כאשר הקולטים מתמלאים באבנית או באבק, הם לא יכולים לבצע את עבודתם כראוי. במצב כזה ככל הנראה אתם תחושו בעת המקלחת שאין זרם של מים חמים. כשאומרים דוד שמש לא מחמם מהשמש, מתכוונים בדיוק לתקלה מהסוג הזה.

פתרון התקלה הוא פשוט מאוד. יש לעלות אל הגג ולנקות את הקולטנים עם מטלית לחה עם מעט חומץ שתפקידו לפרק את האבנית בקלות. כמובן שפתרון כזה יתבצע באופן עצמאי רק בבתים שבהם יש לכם גישה מלאה לקולטים. בבניני דירות הפתרון הזה הוא פחות מעשי ויש לפנות לאיש דודים.

 

קולטים שבורים

עוד תקלה בקולטים של דוד השמש היא תקלה שבה הקולטים פשוט שבורים. אם בתקלה הקודמת דיברנו על כך שאין זרם של מים חמים, הרי שבתקלה שבה הקולטים שבורים, לא יהיו כלל מים חמים.

אם נתקלתם במצב של דוד שמש לא מחמם, כדאי להזמין איש דודים לבדיקת תקינות של הקולטים. במידה והקולטים יהיו שבורים, איש הדודים יחליף אותם. חשוב לציין שתקלה זו אינה נפוצה והיא מתרחשת בעיקר בדודים שבהם יש קולטים ישנים מאוד שלא הוחלפו ולא תוחזקו

אין זרם של מים חמים – תקלות נפוצות בדודי חשמל

גוף החימום נשרף

בדודי חשמל, גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים בעזרת הזרם החשמלי. אם נתקלתם במצב שהדוד לא מוציא מים חמים, כדאי לכם לבדוק האם גוף החימום תקין והאם הוא לא נשרף בטעות.

שריפה של גוף חימום בדודים מתרחשת כאשר גוף החימום צובר יותר מידי אבנית, עובד קשה יותר ביחס לתפוקה שהוא אמור לתת בדרך כלל ולבסוף נשרף. במצב כזה יש להזמין איש דודים שיחליף את גוף החימום.

 

נזילות בצינורות הדוד

דודי שמש ודודי חשמל עובדים באמצעות מערכת סגורה של מים העוברים דרך צינורות אל מיכל הדוד. כאשר אין זרם של מים חמים בדוד או שהדוד לא מחמם, יכול להיות שבאחד מהצינורות שלו יש נזילה.

אם מדובר בבית פרטי, יהיה לכם קל מאוד לעלות לגג ולראות אם קיימת נזילה. בבניינים משותפים זה יהיה קצת יותר מסובך ותזדקקו לאיש מקצוע שיבדוק את הצינורות המשותפים של הדוד.

 

פלאנג' שבור

הפלאנג' הוא למעשה משולש בתחתית הדוד ותפקידו לשמור על גוף החימום והתרמוסטט. אזור הפלאנג' בעל נטייה לצבור אבנית וכאשר המצב מגיע לעודף אבנית, הפלאנג' עלול להישבר. פלאנג' שבור משפיע כמובן על שני הרכיבים החשובים שנמצאים תחתיו והם עלולים לצבור גם אבנית ולהישרף.

כאשר אין מים חמים בדוד, יש לבדוק האם הפלאנג' תקין. הזמינו איש דודים שיבדוק את הפלאנג', גוף החימום והתרמוסטט. במידה ואחד מהם לא תקין הוא פשוט יבצע החלפה.

 

קצר חשמלי

מים וחשמל לא הולכים יחד, אך במערכת דודים הם חייבים לפעול זה לצד זו ומבלי לגעת אחד בשני. למרות שהמערכת מתוכננת בצורה כזו ששני אלו פועלים בסינרגיה מבלי שיתקרבו, לעיתים דבר זה כן מתרחש ואז אתם תחוו מצב של קצר והדוד לא יחמם את המים.

קצר חשמלי בדוד מחייב קריאה לחשמלאי דודים מקצועי שיגיע אליכם ויבדוק עם ציוד מקצועי וביתר זהירות את מערכת החשמל של הדוד. חשוב מאוד לא לבצע את הפעולה הזו לבד מהסיבה שהיא מאוד מסוכנת עבור כל מי שלא מתעסק עם חשמל בשגרה ובטח שלא באופן מקצועי.

 

תקלה מבנית שגורמת למצב שאין זרם מים חמים

עוד תקלה שלא כולם מכירים היא תקלה מבנית של דודים בבניינים משותפים. הבניינים של היום מאובזרים במערכת דודים משותפת עבור כל דיירי הבניין.

מערכת זו מאפשרת לכמות דיירים גדולה לקבל מים חמים מדוד השמש ומדוד החשמל. במערכת זו קולטים משותפים המחוברים לצינורות משותפים ואלו מחוברים אל המכל של כל דירה.

מצב שבו דוד לא מחמם עשוי להתרחש בעיקר בחורף כאשר זולגים מים קרים מהצינורות המשותפים אל מכל הדוד החם שחיממתם באמצעות החשמל. הסיבה המבנית לכך היא חוסר שסתום בין הצינורות למכל.

 

יש כיום פתרון לבעיה המבנית

עד לא מזמן התקלה המבנית הייתה בעיה שהפתרונות שלה היו לעבור למערכת חימום מים באמצעות גז או חשמל ישיר. פתרונות אלו נמצאו יקרים ולכן חברות רבות ניסו למצוא פתרונות יעילים יותר.

כיום יש רק חברה אחת שמצאה פתרון ממוקד לבעיה והיא חברת לפיד. החברה המציאה את פקחום, מערכת חכמה שמתחברת אל המערכת המשותפת ויודעת לזהות מצבים שבהם הדוד שלכם חם ולייצר שסתום חשמלי המונע זליגה של מים קרים מהמערכת אל המכל.

 

פקחום, פתרון מהפכני

הפקחום הוא פתרון מהפכני מהסיבה שאין כמותו באף חברה כיום וגם מהסיבה שהוא מגיע עם יתרונות נוספים. הפקחום מאפשר לכם לחסוך 50 אחוזים מהוצאות החשמל החודשיות על חימום המים.

כשיש לכם פקחום אתם פשוט מחממים פעם אחת ביום והמים החמים נשמרים עבורכם, לא מגיעים חזרה למערכת והולכים לשכנים והמקלחות שלכם הרבה יותר נעימות וגם חסכוניות. כמו כן, זהו פתרון מעולה שניתן להתקין לבד באופן מאוד פשוט.

 

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן