למה אין מים חמים בברז

אם חוויתם מספר מקלחות קרות בדירה שלכם, אתם ודאי רוצים לדעת למה אין מים חמים בברז? הרי יש לכם דוד שמש, הייתה שמש כל היום ועדיין המים לא חמים. סיטואציה אחרת שמוכרת לאנשים רבים היא כאשר הדלקתם את הדוד החשמלי ועדיין המים קרים. אז מה בעצם הבעיה? על כל האפשרויות נדבר במאמר הבא.

 

למה אין מים חמים בברז – התקלות הנפוצות שכדאי להכיר

למה אין מים חמים בברז ביום שטוף שמש? יש מספר תקלות נפוצות בדודים שמונעות מקרני השמש לעבוד עבורכם ולספק את אנרגיית חימום המים. הנה מספר סיבות אפשרויות לתקלה כזו.

 

אבנית מצטברת

האבנית היא אחת הבעיות המרכזיות לתקלות בדוד השמש. אבנית עשויה להצטבר על חלקים שונים בדוד ולגרום לכך שיעבדו פחות טוב או שלא יעבדו כלל. האבנית עשויה לפגוע גם בדוד השמש וגם בדוד החשמל ואתם תחוו מקלחות ללא מים חמים.

 

אבק על הקולטים

הקולטים הם למעשה הרכיב שקולט את קרני השמש ומאפשר להם להמשיך את פעולתם בחימום המים שבדוד.

כאשר יש אבק על הקולטים או שהקולטים לא עובדים כמו שצריך, לא נכנסות מספיק קרני שמש והתהליך נפגע. זוהי אחת התקלות הכי מזוהות עם דוד שמש לא מחמם.

 

קולטים ישנים או שבורים

עוד תקלה שיכולה להיות היא קולטים ישנים או שבורים. זוהי תקלה שנוצרת עקב בלאי של המערכת והיא מתרחשת לרוב בדודי שמש ישנים שנמצאים אצלכם זמן רב.

חשוב מאוד לבדוק את מערכת הדוד באופן שגרתי ולבצע תחזוקה אחת לשנה. מערכת כזו אמורה להחזיק לפחות עשור במידה ואתם דואגים לה בצורה נכונה. גם את מיכל הדוד נהוג לבדוק ולהחליפו לאחר מספר שנים.

 

אין מים חמים בברז – תקלות נפוצות בדודי חשמל

דוד החשמל הוא האפשרות השנייה לחימום המים ואנו משתמשים בו בחורף, כאשר אין מספיק קרני שמש לצורך חימום המים. דוד החשמל למעשה מתחמם בעזרת אנרגית החשמל וגם הוא צפוי לתקלות ברכיבים השונים. הנה מספר תקלות שעשויות להתרחש ולגרום למצב שאין מים חמים בברז.

 

גוף חימום שרוף

למה אין מים חמים בברז? כי גוף החימום התמלא באבנית שגרמה לו לעבוד קשה יותר ולבסוף להישרף. גוף החימום הוא הרכיב שיחמם את המים בעזרת אנרגיית החשמל, כאשר הוא שרוף, העבודה לא תתבצע ואתם תחוו מצב של מים קרים במקלחת.

 

נזילה מהצינורות

צינורות הדוד מעבירים מים קרים וחמים אל מיכל הדוד. למה אין מים חמים בברז? כי באחד מהצינורות או בשניהם קיימת נזילה. הנזילה פוגעת בתהליך מעבר המים ולא מאפשרת לכם לקבל מים חמים. מדובר בסיבה מוכרת וידועה למצב של דוד חשמל לא מחמם.

 

קצר בדוד

במכל המים של הדוד יש מים וגם רכיבים חשמליים. כאשר הפלאנג' ששומר על הרכיבים החשמליים פגום, המים נוגעים ברכיבים החשמליים וגורמים לקצר.

במצב של קצר הדוד החשמלי לא יעבוד ולא יהיו לכם מים חמים למקלחת. זו אחת הסיבות הנפוצות למצב של דוד לא מחמם.

 

תחזוקה נכונה למניעת תקלות

תחזוקת דודים נכונה כוללת ניקוי של רכיבי הדוד ובדיקה שלהם אחת לשנה. הניקוי הוא בעיקר על מנת להיפטר מהאבנית שנמצאת על הדוד ועשויה להרוס אותו והבדיקה על ידי איש דודים מיועדת להחלפה של רכיבים לא תקינים כמו גוף חימום, תרמוסטט, צינורות וכדומה.

באופן כללי כדאי לדעת שדוד שמתבצעת בו תחזוקה נכונה יכול לעבוד טוב גם עשור שלם. ניקוי אבנית בדוד בחלקים החיצוניים יכול להתבצע באופן עצמאי, אך ניקוי של רכיבים פנימיים חייב להתבצע על ידי איש דודים מוסמך.

 

הדוד לא מחמם את המים בגלל מערכת דודים משותפת

כולנו מכירים את דודי השמש שנמצאים על גג הבית. אנו רואים אותם גם בבנייני דירות ישנים שבהם יש מספר מועט של קומות.

את דודי השמש אנו לא נראה כיום בבנייני דירות גבוהים ובבנייה החדשה מהסיבה שגגות הבניינים של היום מכילים דיירים רבים והם קטנים מלהכיל כל כך הרבה דודים. לכן בבנייה המודרנית של רבי קומות יש כיום מערכת דודים משותפת.

 

למה שהדוד לא יחמם את המים במערכת דודים משותפת?

מערכת הדודים המשותפת כוללת צינורות משותפים וקולטים משותפים. התקלות שציינו קודם עשויות להתרחש גם במערכת זו, אך קיימת גם בעיה מבנית שעונה על השאלה למה אין מים חמים בברז? במערכת המשותפת קיימת בעיה שבה אין שסתום בין הצינורות המשותפים למכלים הקטנים שבכל דירה.

בקיץ, המים החמים בצינורות הולכים אל השכן שהתקלח קודם ובחורף, המים הקרים שבדוד זולגים אל המיכל החם שחומם על ידי המערכת החשמלית ומקררים את המים. אך אל דאגה, למצב הזה יש כיום פתרון שנקרא פקחום.

 

התקנה של מכשיר פקחום לפתרון הבעיה המבנית

כדי לפתור את הבעיה שאין מים חמים בברז, עליכם להשתמש בפתרון היחיד שמטפל בבעיה ומתחבר אל המערכת הקיימת. חברות רבות ניסו למצוא את הפתרון המדויק ביותר, אך רק חברת לפיד מצאה אותו.

הפקחום של חברת לפיד הוא למעשה מערכת פשוטה שמתחברת אל מיכל המים שלכם ואל המערכת המשותפת. המכשיר יודע לזהות מתי המים במכל חמים ולייצר שסתום שלא מאפשר זליגה של מים קרים מהצינורות. כמו כן, כאשר המים בצינורות חמים, המערכת מפסיקה את פעולת השסתום.

 

עלות המערכת והאם ההשקעה חוזרת

עלות מערכת פקחום משתנה מעת לעת, ומומלץ לבדוק את המחירים בעמוד המחירון שלנו. אם אתם יודעים לבצע את ההתקנה לבד, המערכת תעלה לכם פחות עלות ההתקנה. ההשקעה חוזרת מאוד מהר מכיוון שהשימוש בפקחום חוסך לכם 50 אחוז מההוצאות שהייתם משלמים אילו הדוד לא היה מחמם ואתם הייתם מדליקים אותו למשך זמן רב.

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן