הדוד דולק אבל אין מים חמים

רבים מאיתנו מכירים את התסריט שבו אנו מדליקים את הדוד שוב ושוב אבל המים לא חמים. מה גורם למצב הזה? האם מדובר בתקלות? במאמר הבא נדבר על מגוון תקלות שגורמות למצב שבו הדוד דולק אבל אין מים חמים.

 

הדוד דולק אבל אין מים חמים עקב אבנית מצטברת

אחת הבעיות שיש בדודים היא הצטברות של אבנית. כאשר ההצטברות של האבנית הופכת להיות גדולה וקשה, היא מתחילה לגרום לתקלות שמביאות למצב שבו הדוד דולק אבל אין מים חמים. כעת נציג מספר תקלות נפוצות בדודים שבהן הצטברה אבנית ברכיבים מסוימים וגרמה למצב של דוד לא מחמם.

 

אבנית מצטברת על גוף החימום

גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים בחורף באמצעות אנרגיית החשמל. גוף החימום נמצא בתחתית מכל המים ובכל חימום של מים הוא צובר עוד ועוד אבנית.

ככל שיש יותר אבנית, גוף החימום עובד יותר קשה, עד הרגע שהוא פשוט נשרף. אם גוף החימום  נשרף, אתם תרגישו כי הדוד דולק אבל אין מים חמים. דבר זה כמובן אופייני עבור דוד חשמל שלא מחמם.

 

נזילות מצינורות הדוד

עוד מצב שבו נחווה דוד דולק ואין מים חמים הוא כאשר יש לכם נזילה מצינורות הדוד או מפורק הלחץ. אם אתם גרים בבית פרטי, יכול להיות שתוכלו לראות את הנזילה.

אם אתם מתגוררים בבניין, סביר להניח שתראו אותה רק על ידי בדיקה של איש מקצוע. כאשר יש נזילה מהדוד, לא יהיו מים חמים וזה ישפיע גם על דוד החשמל וגם על דוד שמש שלא מחמם.

נזילה מהדוד זהו מצב שחייבים לבצע לו תיקון. איש הדודים יבדוק היכן נמצאת הנזילה ויתקן את הצינור, יחזק אותו או יחליף את כולו או חלקים ממנו.

 

בעיות חשמל בדודים

עוד סיבה נפוצה של דוד דולק אבל לא מחמם את המים היא כאשר קיימת בעיית חשמל. בעיות חשמל בדודים הן למעשה קצר. קצר בחשמל נובע ממצב שבו מים מהמערכת נגעו בטעות ברכיבים החשמליים.

זה מצב שעשוי להתרחש כאשר יש נזילה בקרבת חוטי החשמל. במצב כזה יכול להיות שתראו את מנורת המתג דולקת, אך בפועל עבודת החימום באמצעות החשמל לא תתקיים ולכם לא יהיו מים חמים.

בעיות חשמל בדודים ניתן לזהות אך ורק באמצעות חשמלאי דודים. חשוב לא לנסות לבדוק זאת בעצמכם. מדובר על עבודה עם סיכוני התחשמלות. פשוט הזמינו איש מקצוע שיבדוק את התקלה ויבצע תיקון לבעיות החשמל.

 

דוד דולק ואין מים חמים בגלל בעיה מבנית במערכת המשותפת

בעיה נוספת שגורמת למצב שאין מים חמים למרות שהדלקתם את הדוד היא בעיה מבנית במערכת הדודים המשותפת. במערכת כזו כל דיירי הבניין משתמשים בצינורות משותפים כדי לקבל מים חמים בקיץ. בחורף, חימום הדודים מתבצע על ידי אנרגיית החשמל והמים שבצינורות קרים.

הבעיה במערכת המשותפת היא שאין שסתום שמפריד בין הצינורות המשותפים למכל המים שהדיירים מחממים על ידי החשמל. במצב כזה, הדייר נכנס למקלחת ובאופן הדרגתי, אך תוך מספר דקות, המים הופכים להיות קרים וזאת על אף שחיממתם את המים מספיק זמן.

מה שקרה כאן בעצם, המים הקרים מהצינורות זלגו אל המכל החם וקיררו את המים. זו בעיה נפוצה בבניינים משותפים כיום. חברת לפיד היא החברה היחידה כיום שמאפשרת לקבל פתרון ממשי שמתחבר למערכת ויוצר שסתום חשמלי בעת זיהוי מים חמים במכל המים. לפתרון קוראים פטנט פקחום והוא ללא ספק פותר את הבעיה וגם מביא עמו יתרונות נוספים.

 

אילו יתרונות יש למערכת פקחום?

מערכת פקחום מגיעה עם מספר יתרונות בולטים:

  • מתחברת בקלות למערכת המשותפת
  • ניתנת להתקנה באופן פשוט מאוד, כך שגם אתם יכולים לבצע זאת ללא כל בעיה
  • עלות המערכת נמוכה וללא ספק מחזירה את ההשקעה בה כבר בשנה הראשונה
  • שימוש במערכת פקחום חוסך מכם להדליק את הדוד למשך שעות. כאשר יש שסתום ששומר על המים החמים, כל בני הבית יכולים להתקלח מבלי שהמים יגמרו מהר.
  • חיסכון חודשי של 50 אחוזים בתצרוכת החשמל הביתית על חימום מים
  • פותרת את הבעיה של המערכת המשותפת מבלי שתצטרכו להתקין מערכת חימום מים אחרת
  • מאפשרת שימוש בדוד השמש במהלך הקיץ ולא מבטלת אותו כמו במערכות חימום מים אחרות

 

האם יש פתרונות אחרים?

ענף חימום המים מאפשר כיום לאנשים לבחור בין מערכת דוד למערכות אחרות כמו חימום מים באמצעות גז או חימום באמצעות חשמל לכל אורך השנה. פתרונות אלו נמצאו כלא חסכוניים מהסיבה שהם לא מאפשרים להשתמש בקיץ בדוד השמש.

הפקחום, בניגוד לפתרונות האלו, מתחבר למערכת הדוד והדייר לא מוותר על השימוש בדוד השמש בקיץ. אפשר לומר שכיום הפקחום נחשב לפתרון מהפכני מעולה וניתן למצוא אותו אך ורק בחברת לפיד. לא תמצאו אותו בחברות אחרות או חיקוי שלו. זהו פטנט ייחודי של החברה. ליצירת קשר ורכישה של פקחום, לחצו כאן.

 

האם פקחום טוב גם לבתים פרטיים?

מערכת פקחום מיועדת לפתור את הבעיה המבנית של הבניינים המשותפים. בבתים פרטיים אין מערכת משותפת ולכן אין צורך בפקחום. אין זה אומר שבדודים של בתים פרטיים אין תקלות אחרות. כמו כל מערכת דוד, גם בדודים של בתים פרטיים אנו נראה תקלות אבנית ותקלות חשמל.

כדי למנוע תקלות אלו, תמיד חשוב לבצע תחזוקה נכונה של הדוד ולדאוג לניקוי האבנית אחת לשנה, בדיקה של כל רכיבי הדוד והחלפה של רכיבים ישנים או תקולים. בצורה כזו תוכלו לשמור על הדוד שלכם במשך שנים והוא יוכל לעבוד גם עוד 10 שנים בצורה טובה.

 

מה היה לנו כאן?
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן